söndag 10 januari 2016

درخواست عربستان از سازمان کنفرانس اسلامی برای بررسی تجاوز رژیم ایران در یک اجلاس فوق‌العاده

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی روز 19دی94 در یک کنفرانس مطبوعاتی در ریاض گفت: عربستان از کنفرانس اسلامی خواسته است برای بحث در باره حمله به سفارت عربستان در تهران و کنسولگریش در مشهد نشست فوق‌العاده برگزار کند.هدف از این نشست، مشخص کردن موضع کشورهای اسلامی در مقابل تجاوز رژیم ایران است. انتظار داریم سازمان کنفرانس اسلامی موضع قاطعی مثل کشورهای شورای همکاری خلیج فارس اتخاذ کند و همچنین انتظار داریم که اتحادیه عرب نیز موضع قاطعی در مقابل دشمنی رژیم ایران و حمله به سفارت عربستان و حمایت این رژیم از تروریسم اتخاذ نماید.عادل الجبیر افزود:عربستان سعودی و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس روی یک قطعنامه‌ای در شورای امنیت کار کردند که دشمنی رژیم ایران را محکوم کرد. در حال حاضر نیز با جامعه جهانی کار می‌کنیم تا برای رژیم ایران روشن کنیم روشی که 35سال است در پیش گرفته، قابل‌قبول نبوده و رد است و اگر همین سیاست را ادامه بدهد اقدامات بیشتری اتخاذ می‌کنیم.مواضع رژیم ایران طی این سالیان منفی بوده است ما به این رژیم می‌گوییم دیگر کافی است و تحمل نمی‌کنیم. رژیم ایران باید تصمیم بگیرد که یک کشور با قانون است و یا یک کشور بی‌قانون.وزیر خارجه عربستان سعودی در مورد سوریه هم گفت: دولت انتقالی تشکیل خواهد شد و یک سوریه جدید شکل خواهد گرفت ولی بشار اسد حضوری در آن نخواهد داشت. ما از مواضع اپوزیسیون سوریه حمایت می‌کنیم. درباره یمن نیز این موضوع صدق می‌کند باید اضافه کنم رژیم ایران نقش منفی در یمن و سوریه داشته است و این رژیم از حوثیها با پول و سلاح و نیرو پشتیبانی کرده است. ما تعدادی از کشتیهای رژیم ایران را که سلاح برای حوثیها می‌بردند توقیف کردیم. در رابطه با سوریه نیز همه می‌دانند که رژیم ایران نیروهای پاسدارش را برای حفاظت و پشتیبانی از بشار اسد به این کشور می‌فرستد و ارتش و شبه‌نظامیان حزب‌الله را نیز برای حمایت از بشار اسد وارد سوریه کرده است که بیش از 250هزار شهروند سوریه‌ای را کشته‌اند و خیلی‌ها را آواره کرده‌اند.


خبرهاى ما را مى توانيد در كانال تلگرام نيز دنبال كنيد
https://telegram.me/mojahedin_org

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar