Kampen för ett fritt Iran
tisdag 12 januari 2016
روزنامه حکومتی جوان: قلب رآکتور اراک از تپش افتاد
منابع سپاه پاسداران شب گذشته 21دی 94 از خارج کردن قلب رآکتور اراک و بتن ریزی آن خبر دادند.روزنامه جوان متعلق به سپاه پاسداران با عنوان «قلب رآکتور اراک از تپش افتاد»، نوشت:در راستای تعهدات هستهیی ایران برای اجرای برجام، قلب رآکتور اراک از این نیروگاه خارج و با بتون پر شد.خبرگزاری موسوم به فارس متعلق به سپاه پاسداران نیز نوشت: عملیات خروج قلب راکتور اراک پایان یافته و قلب راکتور خارج و مخزن فولادی راکتور با بتن پر شده است. قرار است این هفته نیز آژانس بینالمللی انرژی اتمی گزارش تأیید نهایی اجرای تعهدات ایران در برجام را منتشر کند.ساعتهایی پس از انتشار این خبر سازمان انرژی اتمی رژیم اعلام کرد: «برخی کارهای مقدماتی در اراک انجام گرفته است اما در مورد خارج کردن قلب رآکتور، هیچ اقدامی تکمیل نشده است».رآکتور آب سنگین اراک همراه با سایت اتمی نظنز برای اولین بار در اوت 2002 توسط مقاومت ایران فاش شد تا آن تاریخ جامعه جهانی از وجود این سایتهای اتمی اطلاعی نداشتند.
خبرهاى ما را مى توانيد در كانال تلگرام نيز دنبال كنيد
https://telegram.me/mojahedin_org
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Senaste inlägg
Äldre inlägg
Startsida
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar