måndag 25 april 2016

درگذشت خانم ربیحه ذیاب عضو شورای انقلابی جنبش فتح و وزیر پیشین دولت فلسطین در امور زنان، پیام تسلیت خانم مریم رجوی


جنبش فتح طی بیانیه‌یی اعلام کرد: با درگذشت ربیحه ذیاب، فلسطین و الفتح، زنی پولادین، که زندگیش را فدای خدمت به آرمان و میهنش کرد، از دست داد.
در این بیانیه آمده است: ربیحه ذیاب «دختر رزمنده الفتح و‌ فلسطین» که از اوایل شکل‌گیری مقاومت فلسطین به جنبش فتح پیوسته بود، پس از سالها رزم و مقاومت، در پی نبرد با بیماری در سن ۶۲سالگی بدرود حیات گفت. او 7بار به زندان افتاد و حدود 7سال را با پایداری و رزمندگی در زندان سپری کرد.

 
ربیحه ذیاب دو بار و هر بار به مدت 6ماه تحت اقامت اجباری قرار گرفت و برای۱۹سال ممنوع السفر بود.

بیانیه جنبش فتح می‌افزاید: ربیحه ذیاب فارغ‌التحصیل فوق لیسانس علوم اجتماعی و خدمات اجتماعی، از سال 2009 تا 2013 وزیر زنان فلسطین و از سال 2006 تا پایان زندگی‌اش عضو مجلس قانونگذاری فلسطین بود.
 
او هم‌چنین نایب‌رئیس و عضو کمیته زنان سازمان کنفرانس اسلامی بود.
 

خانم ربیحه ذیاب در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در خرداد ماه گذشته در پاریس شرکت داشت و در سخنرانی خود از جمله گفت:


بسم‌الله الرحمن الرحیم
خانم رئیس‌جمهور مریم رجوی و تمامی اعضای اپوزیسیون ایران اعم از زنان و مردان، تمامی خانم‌ها و آقایان حاضر. من از فلسطین به‌سوی شما آمده‌ام تا به شما درود بفرستم، از فلسطین آمده‌ام تا به شما بگویم، ما با شما و در کنار شما هستیم، ما با برادران و خواهران اشرفی در لیبرتی هستیم. ما خواهان این هستیم که سازمانهای بین‌المللی آنها را به‌عنوان پناهندگان رسمی به‌رسمیت بشناسند. ما از بیشترین پناهندگی، آوارگی، محرومیت و کشتار و ویرانی رنج کشیده‌ایم. ما بیشترین درد و رنج را کشیده‌ایم و آرزویمان این بود که درد و رنج‌هایمان و بی‌خانمانی‌مان پایان یابد، نه این‌که (درد و رنج) دیگران هم آغاز شود به‌خاطر دخالتهای منطقه‌یی رژیم ایران در تمامی کشورهای عربی، ما نمی‌دانستیم که این شیعه است یا آن یکی سنی است، ما همگی مسلمانیم، همگی با هم برادریم. اما آن کسانی که امروز به‌نام دین صحبت می‌کنند، هیچ ربطی به این دین ندارند.

به شما خانم مریم، تبریک می‌گویم، به این میزان از دقت و این سازماندهی و این تربیت با شرف و سازمان‌یافتگی در اقصی نقاط جهان. پس درود بر شما اولاً به این اعتبار که یک زن هستید، یک بانو، مبارز، رهبر، رئیس‌جمهور و تمامی درودها بر شما باد. ما به رابطهمان با شما افتخار می‌کنیم که بیش از 50سال امتداد دارد، از دوران انقلاب فلسطین و از دوران مجاهدین خلق ایران.

پیام تسلیت مریم رجوی به محمود عباس، رئیس دولت فلسطین:

خانم مریم رجوی طی پیامی به محمود عباس، رئیس دولت فلسطین، ضمن تسلیت درگذشت خانم ربیحه ذیاب گفت: خبر درگذشت خواهر عزیزم ربیحه ذیاب عضو شورای انقلابی فتح و عضو مجلس قانونگذاری فلسطین برای من و مقاومت ایران و به‌ویژه زنان مجاهد در کمپ لیبرتی شوکه‌کننده و تأثرآور است.
پس از یک زندگی سراسر پیکار و افتخار، او به کاروان شهیدان پرافتخار فتح و مقاومت فلسطین پیوست. اما ملت‌های خاورمیانه شخصیتی الهام‌بخش و مقاومت ایران خواهر بزرگواری را از دست دادندکه پیام‌آور پیوندهای عمیق میان دو ملت بود.
اطمینان دارم که دختران فلسطین و تمام منطقه میراث پرفروغ این زن انقلابی را مشعل راه خود خواهند کرد.

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت درگذشت خانم ذیاب را به سازمان فتح، به ملت و پارلمان فلسطین و به‌خانواده خانم ذیاب تسلیت گفت.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar