torsdag 28 maj 2015

رویتر: شورای ملی مقاومت سفر هیأت کارشناسان کلاهک هسته‌یی کره شمالی به تهران را فاش کرد


رویتر: شورای ملی مقاومت سفر هیأت کارشناسان کلاهک هسته‌یی کخبرگزاری رویتر: اپوزیسیون تبعیدی ایران روز پنجشنبه گفت: در میان گفتگوها بین قدرتهای جهانی و رژیم ایران بر سر برنامه هسته‌ای آن، یک هیأت کارشناسان کلاهک هسته‌ای و موشکهای بالستیک کره شمالی در ماه آوریل از یک سایت نظامی در نزدیکی تهران دیدار کرد.

شورای ملی مقاومت ایران تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم در نطنز و یک رآکتور آب سنگین در اراک را در ۲۰۰۲ افشا کرد... .

رژیم ایران و شش قدرت جهانی سعی دارند تا ضرب‌الاجل ۳۰ ژوئن به یک معامله جامع دست پیدا کنند اما موضوعاتی از قبیل نظارت و اقدامات راستی آزمایی باقی مانده است تا اطمینان حاصل شود ایران نتواند یک برنامه مخفی هسته‌ای را دنبال کند.

با استناد به اطلاعات از منابع در داخل ایران از جمله در داخل سپاه پاسداران، شورای ملی مقاومت ایران مستقر در پاریس گفت: هفت نفر از وزارت دفاع کره شمالی هفته آخر آوریل در تهران بودند. این سومین بار در سال ۲۰۱۵ بود که نفرات کره شمالی در ایران بودند و یک هیأت نه نفره قرار است که در ماه ژوئن به ایران بازگردد.

شورای ملی مقاومت ایران گفت: این هیأت شامل کارشناسان هسته‌ای، کارشناسان کلاهک هسته‌ای و کارشناسان عناصر مختلف موشکهای بالیستیک از جمله سیستم هدایت است.

کمیته کارشناسان سازمان ملل که بر تبعیت از تحریمها علیه کره شمالی نظارت دارد در گذشته گزارش کرده است که پیونگ یانگ و تهران به‌طور مرتب تکنولوژی موشکهای بالیستیک را در نقض تحریمهای سازمان ملل تبادل کرده‌اند.

شورای ملی مقاومت ایران گفت: هیأت کره شمالی به‌طور مخفیانه به مجتمع خمینی، یک سایت تحت کنترل وزارت دفاع در شرق تهران، برده شدند و جزییات مکانها و کسانی که مقامات با آنها ملاقات کرده‌اند را داد.

شورا اعلام کرد که این هیأت از مرکز تحقیقات و طراحی فناوری هوافضای جدید، یک واحد از مرکز تحقیقات و برنامه‌ریزی تسلیحاتی هسته‌ای به نام سازمان تحقیقات و نوآوری دفاعی (سپند) که تحت تحریمهای آمریکا قرار دارد بازدید بعمل آورده است. شورای ملی مقاومت ایران گفت این واحد در مورد قطعات داخلی کلاهک هسته‌ای تحقیقات کرده و آنها را تولید می‌کند.

رویتر نتوانست به‌طور مستقل این ادعاها را تأیید کند.

سخنگوی شورای ملی مقاومت ایران، شاهین قبادی، گفت: تهران هیچ تمایلی به رها کردن سلاحهای هسته‌ای ندارد برنامه تسلیحاتی ادامه دارد و آنها روند آن را آهسته نکرده‌اند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که برای سالها در حال تفحص روی تحقیقات ادعایی سلاح هسته‌ای توسط تهران است از اظهارنظر خودداری کرد. مقامات رژیم ایران از اظهارنظر خودداری کردند. مقامات کره شمالی برای اظهارنظر در دسترس نبودند.

چند مقام غربی گفتند آنها در مورد سفر اخیر هیأت کره شمالی به ایران اطلاعی نداشتند.

مقامات کره شمالی و رژیم ایران به‌طور منظم در رابطه با فعالیتهای عمومی دیپلوماتیک دیدار می‌کنند اگر ‌چه در ۲۳ آوریل کیم یونگ نام رئیس تشریفات دولت کره شمالی و رئیس‌جمهور رژیم ایران حسن روحانی یک ملاقات نادر در حاشیه اجلاس آسیا آفریقا در جاکارتا داشتند.ره شمالی به تهران را فاش کرد



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar