torsdag 28 maj 2015

رادیو فرانسه: اطلاعات تازه مجاهدین خلق از "همکاری هسته‌یی و موشکی" رژیم ایران و کره شمالی

رادیو فرانسه: اطلاعات تازه مجاهدین خلق از "همکاری هسته‌یی و موشکی" رژیم ایران و کره شمالی

سایت رادیو فرانسه7خرداد94:
سازمان مجاهدین خلق... با متهم کردن رژیم ایران به ’ همکاری گسترده’ با کره شمالی در زمینه ساخت سلاح هسته‌ای، به‌نقل از منابع خود در ایران خبر داد که یک هیأت از کارشناسان هسته‌یی از پیونگ یانگ به تهران سفر کرده‌اند. 
این سازمان امروز پنجشنبه7خرداد 94 با انتشار گزارشی نوشت که حکومت ایران به همکاری خود با کره شمالی در زمینه ساخت کلاهک‌های هسته‌یی و موشکهای بالستیک ادامه می‌دهد. بر اساس این گزارش، هیأتی متشکل از هفت کارشناس کره شمالی اواخر ماه آوریل گذشته، یعنی حدود یک ماه پیش، به مدت یک هفته از یک سایت نظامی متعلق به وزارت دفاع ایران در نزدیکی تهران، بازدید کردند. 
به این ترتیب این سومین هیأت از کره شمالی است که از ابتدای سال میلادی 2015 تا کنون به ایران سفر می‌کند. 
همچنین رژیم ایران نیز به‌طور مرتب کارشناسان خود را به کره شمالی اعزام می‌کند. 
در گزارش سازمان مجاهدین خلق آمده که محسن فخری‌زاده، ’ شخصیت کلیدی بخش نظامی فعالیتهای هسته‌یی رژیم ایران’ در تاریخ 12آوریل 2013، زمانی که کره شمالی برای سومین بار آزمایش هسته‌یی خود را انجام داد، در این کشور حضور داشته است. 
سازمان مجاهدین تأکید می‌کند که همکاری رژیم ایران و کره شمالی نشان‌می‌دهد که مقامهای رژیم ایران قصد صرف‌نظر کردن از ساخت سلاح اتمی ندارند. 
پرونده هسته‌یی رژیم ایران از بیش از ده سال پیش گشوده شده و سازمان مجاهدین خلق ایران در افشای برخی از اطلاعات در این زمینه نقش داشته است

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar