torsdag 28 maj 2015

فیگارو، افشاگری اپوزیسیون ایران از همکاریهای هسته‌یی و موشکی رژیم ایران و کره شمالی



فیگارو، افشاگری اپوزیسیون ایران از همکاریهای هسته‌یی و موشکی رژیم ایران و کره شمالی


فیگارو 28 مه 2015
اپوزیسیون در تبعید ایران روز پنجشنبه رژیم ایران را متهم ساخت که ”همکاری گسترده‌ای“ با کره شمالی در زمینه سلاحهای هسته‌ای دارد.
شورای ملی مقاومت ایران بر اساس گزارشی که بر ”منابع مختلف در داخل رژیم ایران“ تکیه دارد اطمینان می‌دهد: ”رژیم ایران به‌کار با کره شمالی در رابطه با کلاهکهای هسته‌ای و موشکهای بالستیک ادامه می‌دهد“.
بر اساس این گزارش هیأتی از متخصصان اتمی کره شمالی به مدت یک هفته در اواخر آوریل در سایتی متعلق به وزارت دفاع در تهران اقامت داشتند. این ”سومین هیأت هسته‌ای و موشکی کره شمالی بود که در سال 2015 به ایران سفر کرده است“. از سوی دیگر تهران همچنین به‌طور مرتب متخصصان هسته‌ای خود را به پیونگ یانگ می‌فرستد.
به گفته اپوزیسیون در تبعید که اظهار می‌دارد دو سال در این زمینه تحقیق کرده است: محسن فخری‌زاده ”عنصر کلیدی جنبه نظامی برنامه هسته‌ای ایران“ در 12آوریل 2013 در سومین آزمایش هسته‌ای هدایت شده از سوی رژیم کره شمالی حضور داشت.
شورای ملی مقاومت نوشت: این مبادلات ”به‌روشنی نشان می‌دهد که رژیم آخوندی هیچ قصدی برای دست برداشتن از مقاصدش برای به‌دست آوردن سلاح استراتژیک که در قلب برنامه هسته‌ای‌اش است ندارد“.
گفتگوهای بین‌المللی برای یافتن یک راه‌حل تاریخی قبل از پایان ژوئن بر سر برنامه هسته‌ای ایران که از سال2000 در مرکز تنشها است، در جریان است. جامعه بین‌المللی ظن آن دارد که ایران هنوز به جستجو و تحقیق برای کسب سلاح هسته‌ای ادامه می‌دهد، امری که تهران تکذیب می‌کند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar