onsdag 25 november 2015

رئیس‌جمهور جدید آرژانتین، توافق با رژیم ایران بر سر پرونده انفجار تروریستی را لغو می‌کند

رئیس‌جمهور جدید آرژانتین، توافق با رژیم ایران بر سر پرونده انفجار تروریستی را لغو می‌کند

مائوریسیو ماکری، رئیس‌جمهور منتخب آرژانتین، خواستار لغو توافق این کشور با رژیم ایران برای رسیدگی به پرونده انفجار بوئنوس‌آیرس سال ۱۹۹۴ شد.

وی روز سه‌شنبه 3اذر 94 در یک مصاحبه مطبوعاتی در بوئنوس‌آیرس این موضوع را اعلام کرد.
یادداشت تفاهم مورد اشاره در ژانویه سال ۲۰۱۳ (دی ماه ۱۳۹۱) بین رژیم آخوندی و دولت کریستینا فرناندز امضا شد و بر مبنای آن یک کمیته مشترک حقیقت‌یاب برای رسیدگی به پرونده انفجار آرژانتین تشکیل می‌شود.

مخالفان دولت آرژانتین این توافق را زدوبند دولت فرناندز برای دربردن حاکمان تروریست ایران دانستند و آن را محکوم کردند.
دادستان شهید آرژانتین آلبرتو نیسمن که این پرونده را دنبال می‌کرد، با این توافق به‌شدت مخالفت کرد. وی این توافق را ناقض قوانین قضایی آرژانتین دانست.

آلبرتو نیسمن همچنین، تعدادی از مقامهای بلندپایه آرژانتین از جمله کریستینا فرناندز، رئیس‌جمهور و هکتور تیمرمان، وزیر خارجه را به تبانی با رژیم ایران برای پنهان کردن نقش مقامهای این کشور در بمب‌گذاری بوئنوس‌آیرس متهم کرد.

در دی ماه ۱۳۹۳ (ژانویه ۲۰۱۵) پیکر آلبرتو نیسمن، ساعتهایی قبل از حضور وی در جلسه شهادت در برابر کنگره آرژانتین، در حمام خانه‌اش پیدا شد. وی قرار بود در این جلسه غیرعلنی، در مورد تبانی مقامهای دولتی آرژانتین با رژیم ایران شهادت بدهد.

پس از پیدا شدن پیکر آلبرتو نیسمن موجی از خشم و اعتراض را در سراسر آرژانتین علیه حاکمان این کشور و آخوندهای تروریست برانگیخت.

مخالفان کریستینا فرناندز، قتل آلبرتو نیسمن را توطئه‌ای از جانب دولت کریستینا فرناندز برای جلوگیری از ارائه شهادت نیسمن در کنگره دانستند.
در انتخابات جدید ریاست‌جمهوری آرژانتین، مائوریسیو ماکری، از حزب مخالف دولت فرناندز، به پیروزی دست یافت.



خبرهاى ما را مى توانيد در كانال تلگرام نيز دنبال كنيد
https://telegram.me/mojahedin_org

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar