onsdag 28 oktober 2015

٤٠٠ هزار واحد مسکونی خالی در تهران بیانگر پدیده جدید مسکن‌خواری

٤٠٠

 هزار واحد مسکونی خالی در تهران بیانگر پدیده جدید مسکن‌خواری

پیروز حناچی، گرداننده شورای عالی شهرسازی و معماری در یک مناقشه باندی گفت: ٤٠٠ هزار واحد مسکونی خالی در تهران وجود دارد و بر این اساس می‌توان گفت ٤٠٠ هزار مسکن‌خواری در تهران رخ داده است دلیل آن این است که وقتی ابزارهای کنترلی حاکمیتی تعطیل می‌شوند، در سایه این بی‌توجهی دستگاه اجرایی نظارتی حجم تخلفات افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

وی تورم را علت این امر دانست و به این ترتیب دعاوی آخوندی در مورد کاهش تورم را رد کرد و گفت: من معتقدم تورم مستمر نقش مهمی در شکل‌گیری این وضعیت دارد. چرا مردم دارایی‌های‌شان را در قالب ساختمان و مسکن بلوکه می‌کنند؟ به این دلیل که وقتی تورم سالانه حدود ٢٥ درصد رشد می‌کند، هر چهار سال ارزش دارایی شما نصف می‌شود. طبیعتاً زمین و مسکن از این هجوم تورمی مصون هستند و ارزش دارایی شما را حفظ می‌کند.
وی در پایان اضافه کرد: آنچه در کیش رخ داد و منجر به دخل و تصرف پدیده کیش در دریا شد واقعاً فاجعه بود و تازه‌ این تمام ماجرا نیست ما امروز درباره پرونده‌هایی صحبت می‌کنیم که بسیار بزرگ هستند، این در حالی است که انبوهی پرونده کوچک نیز وجود دارد که زیر سایه پرونده‌های بزرگ دیده نمی‌شوند. در همین نوار ساحلی شمال کشور تعرضهای موضعی و کوچک، اتفاق افتاده است و در حال حاضر نیز شاهد همین پدیده در لواسانات تهران، شمال تهران، مناطق ییلاقی اطراف کلانشهر‌ها، اوشان، دربندسر با مصادیق کوه‌خواری روبه‌رو هستیم و دماوند بیشتر طعمه زمین‌خواران است.



خبرهاى ما را مى توانيد در كانال تلگرام نيز دنبال كنيد
https://telegram.me/mojahedin_org

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar