fredag 22 januari 2016

سخنرانی مریم رجوی در دیدار با دو تن از رهبران کلیساهای انگلستان



در اجتماعی در اورسوراواز، در روز سی‌ام دی، مریم رجوی از دو اسقف بریتانیایی استقبال نمود. اسقف جان پریچارد (اسقف دارهام در شمال انگلستان) و اسقف آدرین نیومن (اسقف استپنی لندن) که از سالها پیش به حمایت از مقاومت ایران برخاسته‌اند، در این دیدار بیانیه اسقف اعظم ولز، دکتر بری مورگان در خصوص ضرورت حفاظت از مجاهدان آزادی در لیبرتی را ارائه کردند. این بیانیه توسط 52تن دیگر از رهبران کلیساهای انگلستان، مورد حمایت قرار گرفته است.

در این اجتماع‌، گروهی از هواداران مجاهدین و حامیان فرانسوی مقاومت ایران حضور داشتند و از رهبران کلیسای انگلستان و مواضع و تلاشهای آنها در حمایت از مجاهدان لیبرتی و دفاع از حقوق‌بشر ایران تقدیر کردند.

مریم رجوی طی سخنانی در این جلسه گفت:
عالیجناب اسقف جان پریچارد!
عالیجناب اسقف آدرین نیومان!
به خانه مقاومت ایران خوش آمدید. به شما و مسیحیان بریتانیا سال نو را تهنیت می‌گویم. این نشانه مبارکی است که سال جدید را با دیدار با اسقفهای ارجمند آغاز می‌کنیم.
این موهبتی است که مقاومت ایران مورد لطف رهبران کلیساها قرار گرفته است. چه در بریتانیا چه در فرانسه و آمریکا و سایر کشورهای اروپا و همچنین در عراق و ایران.
اسلام حقیقی به ما می‌آموزد که اعضای جامعه بشری خواهران و برادران یکدیگرند. روابط ما با مسیحیان و یهودیان رودرروی افرط‌گرایانی است که تحت نام اسلام، پیروان ادیان مختلف و همچنین اکثریت مسلمانانی را که ارزشهای دموکراتیک و بردبارانه اسلام را نمایندگی می‌کنند، سرکوب می‌کنند.
حاکمان ایران خود را مدافع مذهب شیعه جا می‌زنند که یکی از مذاهب اسلام است. اما بیش از ۹۰درصد قربانیان سرکوبگری آ‌نها شیعه هستند. پس در اصل دعوا بر سر مذهب نیست، بلکه دعوا میان آزادی و استبداد است.
اما مگر پیام همه انبیا آزادی نوع بشر نیست؟ مگر موسی و مسیح و محمد برای آزاد کردن انسانها نیامده‌اند؟

در قرآن بارها از مریم مقدس به‌عنوان یکی از برترین زنان عالم و الگو و اسوه پرهیزکاری نام برده شده و سوره‌یی به‌نام مریم در قرآن هست. برای زنان مقاومت ایران و به‌خصوص برای خود من مریم عذرا یک الگوی جاودانه است.
پس با چه توجیهی افراط‌گرایان و به‌خصوص حاکمان ایران مسیحیان را آزار می‌دهند و به قتل می‌رسانند. هیچ توجیهی وجود ندارد.
باید از سه کشیش شهید ایرانی، اسقف هوسپیان مهر، کشیش دیباج و اسقف میکائیلیان یاد کنم. آنها به طرز فجیعی توسط رژیم ایران به قتل رسیدند. زیرا به استبداد حاکم تسلیم نشدند.
خوشبختانه رهبران کلیساهای جهان به یاری مقاومت ما آمده‌اند. من عمیقاً از شما به‌خاطر تلاشهایتان در دفاع از مقاومان ایرانی در لیبرتی سپاسگزاری می‌کنم. هرگاه آ‌نها مورد حمله قرار می‌گیرند، شما به دفاع از آنان برمی‌خیزید. این نشان می‌دهد که خدا آنها را به‌خاطر پایداریشان مورد لطف خود قرار داده است. به‌خصوص باید از ابتکار شما در انتشار بیانیه حمایت از مقاومان لیبرتی قدردانی کنم.
http://www.mojahedin.org/news/169941/%D8%B3%D8%AE%D9%86%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%85%D8%B1%DB%8C%D9%85-%D8%B1%D8%AC%D9%88%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%A7-%D8%AF%D9%88-%D8%AA%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%A7%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%86%DA%AF%D9%84%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86

می‌دانید که لیبرتی هم‌چنان در معرض حمله است. آنجا فاقد ساختمان است و بسیار آسیب‌پذیرند. از طرف دیگر رژیم ایران هم در داخل ایران، هم در سطح منطقه، به‌شدت در تنگناست. بنابراین تهدیدهای خود علیه مقاومان لیبرتی را افزایش داده است.
جرم رزمندگان لیبرتی، ایستادگی برای آزادی است. جرمشان این است که در برابر بنیادگرایی اسلامی ملاها، از یک اسلام بردبار و دموکراتیک دفاع می‌کنند. اگر کمترین روزنه آزادی در ایران وجود داشت، مردم به سرعت گرد همین مقاومان جمع می‌شدند و به دیکتاتوری پایان می‌دادند.
اما ملاها با اعدامها و دستگیریهای روزانه، جامعه را بسته‌اند تا خود را حفظ کنند. در واقع یک فاشیسم دینی ایجاد کرده‌اند. داعش و بوکو حرام و سایر گروه‌های افراطی از آنها الهام می‌گیرند. بیشتر گروه‌های شبه‌نظامی تروریست در خاورمیانه مانند حزب‌الله لبنان، حوثی‌های یمن و یک دو جین گروه دیگر در عراق توسط همین رژیم ایجاد شده‌اند.
دو سال و نیم پیش روحانی رئیس‌جمهور دیکتاتوری مذهبی شد و ادعا کرد که میانه‌روی در پیش می‌گیرد. اما این یک فریب برای نقاب زدن به چهره دیکتاتوری بود.
بیلان این مدت از جمله دو هزار اعدام چهره واقعی روحانی را نشان می‌دهد. تنها در دو هفته اول ژانویه ۵۲ تن اعدام شده‌اند. در دوران روحانی، هم اعدامها و دستگیریها بیشتر شده هم فقر و بیکاری جامعه.
چند روز پیش، اجرای توافق اتمی جامعه جهانی با رژیم ایران آغاز شد. البته ملاها هرگز حاضر به عقب‌نشینی از برنامه اتمی نبودند. ولی مقاومت سایتهای سری آنها را افشا کرد. مردم ایران مخالف این برنامه پر هزینه بودند، جامعه جهانی تحریم کرد و رژیم زیر فشار تن به مذاکره داد. و حالا می‌بینیم هر روز که از این توافق گذشته است، بحرانهای رژیم تشدید شده و در آستانه نمایش انتخابات مجلس و خبرگان آخوندی درگیریهای درونی رژیم ابعاد بی‌سابقه‌یی به خود گرفته است.
بر اساس همین تجربه، حالا باید ملاها را در مورد نقض حقوق‌بشر تحت فشار گذاشت. تا از کشتار مردم سوریه و صدور تروریسم و بنیادگرایی دست بکشند. باید آنها را وادار به توقف اعدامها کرد. باید ملاها را وادار کرد که از حمله به لیبرتی دست بردارند. راه صلح و ثبات در منطقه همین است.
خوشبختانه در ماههای اخیر اعتراضهای هموطنان ما در ایران گسترش یافته است. تنها در هفته گذشته بیش از ۱۵۵ رشته تظاهرات و اعتصاب و اعتراض اعلام شده است. این باعث شده که دیکتاتوری خیلی احساس تهدید کند.
اما به‌رغم همه سرکوبها و اعدامها و حملات به لیبرتی، ما مطمئنیم که مردم ایران به آزادی دست پیدا خواهند کرد. ما برای یک جامعه دموکراتیک، بر اساس جدایی دین و دولت و برابری زنان و لغو حکم اعدام مبارزه می‌کنیم و در این راه باز هم به یاری شما نیازمندیم.
از شما تشکر می‌کنم.


خبرهاى ما را مى توانيد در كانال تلگرام نيز دنبال كنيد
https://telegram.me/mojahedin_org

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar