torsdag 30 juli 2015

سناتور تام کاتن: چطور می‌توان به رژیم ایران اعتماد کرد

سناتور تام کاتن: چطور می‌توان به رژیم ایران اعتماد کرد

در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا به‌ریاست سناتور مک کین، سناتور تام کاتنتصاویری از بمبهای کنار جاده‌یی را که توسط رژیم ایران علیه نیروهای آمریکایی در عراق استفاده شده نشان داد و از ژنرال دمپسی رئیس ستاد مشترک نیروهای مشترک آمریکا پرسید: تعداد پانصد سرباز آمریکایی بر اثر این بمبها کشته شدند، آیا رژیم ایران این بمبها را تولید می‌کرد؟
ژنرال دمپسی پاسخ داد: بله،
سناتور تام کاتن پرسید: آیا قاسم سلیمانی و نیروی قدس نقشی در این کار داشت؟
ژنرال دمپسی گفت: بله
سناتور تام کاتن سپس به جان کری گفت: بر اساس توافق اتمی و کاهش تحریمها فشار از روی نیروی قدس برداشته می‌شود ما به پدران و مادران پانصد آمریکایی که با بمبهای رژیم ایران کشته شدند چه بگوییم؟
جان کری پاسخ داد: تحت اقدامات آمریکا هیچ تحریمی علیه قاسم سلیمانی حذف نخواهد شد و ما به آنها می‌گوییم که با این توافق ما می‌توانیم بعد از آن علیه رفتارهای رژیم ایران فعالیت کنیم و قوانینی داریم که بواسطه آن قوانین می‌توانیم از قاچاق سلاح توسط رژیم ایران جلوگیری کنیم. مثلاً همین اواخر در ماههای گذشته کاروانی را که حامل سلاح به سوی یمن بود متوقف کرده و برگرداندیم، به متحدانمان در خلیج فارس گفته‌ایم که می‌توانیم همه باهم به کمک هم تلاش کرده و جلوی این مسأله را بگیریم.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar