torsdag 30 juli 2015

کنفرانس بین‌المللی درباره حقوق‌بشر در سنای ایتالیا

کنفرانس بین‌المللی درباره حقوق‌بشر در سنای ایتالیا

در یک کنفرانس بین‌المللی درباره حقوق‌بشر که در سنای ایتالیا برگزار شد، نقض حقوق‌بشر و سرکوب مردم ایران توسط دیکتاتوری آخوندی محکوم شد.

دومین اجلاس بین‌المللی «جهان شمول بودن حقوق‌بشر، برای تغییر به سمت حکومت قانون و برای تأیید حق دانستن» روز دوشنبه 27 ژوئیه، در سنای ایتالیا و به ابتکار حزب رادیکال در همکاری با دو انجمن سراسری «به قابیل دست نزنید»، و «صلح بدون عدالت وجود ندارد، » برگزار گردید.

در این کنفرانس که در سالن اصلی کمیسیون دفاع سنای ایتالیا برگزار شد، بنه دت تو والا ودووا (معاون وزیر خارجه ایتالیا)، جولیو ترتزی (وزیر خارجه پیشین ایتالیا)، مارکو پانلا، رهبر تاریخی حزب رادیکال و از برجسته‌ترین شخصیتهای سیاسی ایتالیا، سید احمد غزالی (نخست وزیر پیشین الجزایر)، وزیر دادگستری نیجریه، جمال بن علی ابوحسن (نماینده پارلمان بحرین) و خانم نجیمه طای طای (وزیر پیشین آموزش و پرورش مراکش) شرکت و سخنرانی کردند.

از سوی مقاومت ایران نیز هیأتی به سرپرستی آقای شاهین قبادی در این کنفرانس شرکت داشت.

در دومین اجلاس «جهان شمول بودن حقوق‌بشر، برای تغییر به سمت حکومت قانون و برای تأیید حق دانستن» شمار زیادی از سفیران و هیأتهای دیپلوماتیک مستقر در رم از جمله سفیران مراکش، ترکیه، بلغارستان، مجارستان، همچنین تحلیلگران امور بین‌المللی، نمایندگان بنیادهای فکری و فعالان حقوق‌بشر نیز حضور داشتند.



سخنران دیگر این کنفرانس بین‌المللی، جولیو ترتزی، وزیر خارجه پیشین ایتالیا، با تأکید بر ضرورت مقابله با دخالتهای رژیم در کشورهای منطقه که طی روزهای اخیر خامنه‌ای به صراحت بر آنها پافشاری کرد، سیاست کشورهای غربی در مورد چشم‌پوشی از نقض گسترده حقوق‌بشر در ایران را محکوم کرد و گفت: سازمان عفو بین‌الملل از اوضاع به‌غایت اسفناک حقوق‌بشر در ایران و اعدامهای بیشماری که اخیراً در ایران انجام گرفته می‌گوید. در گزارشهای بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل نیز از شمار بالای اعدامها در ایران اظهار نگرانی شده است. چرا کشورهای غربی در قبال این وضعیت سکوت اختیار کرده‌اند.

وی با تأکید بر این‌که منافع تجاری با رژیم ایران، منجر به چشم بستن کشورهای غربی نسبت به نقض حقوق‌بشر در ایران شده نسبت به دخالتهای گسترده‌تر این رژیم در کشورهای منطقه در اثر این چشم پوشیها هشدار داد.



سناتور لوجی کومپانیا سخنران دیگر این کنفرانس در سخنرانی خود، با یادآوری حضور خود در گردهمایی سالانه مقاومت ایران در پاریس در 23خرداد ماه گذشته گفت: چند هفته قبل همراه با استانگو و آقای ترتزی به میتینگ مقاومت ایران در پاریس رفته بودیم. جمعیت بسیار زیادی که نمایندگان مردم ایران بودند در آنجا شرکت کرده بودند. این تبلور ایران آینده بدون آخوندها بود. وی در ادامه سخنرانی خود، افزایش اعدامها در ایران تحت حاکمیت آخوندی و نقض گسترده حقوق‌بشر توسط دیکتاتوری آخوندی را محکوم کرد و با مبارزه مردم ایران برای آزادی اعلام همبستگی کرد.



جمال بن علی ابوحسن، نماینده پارلمان بحرین در سخنان خود، ایجاد محدودیت و فشار بر مجاهدان اشرفی مستقر در لیبرتی توسط مزدوران و ایادی رژیم در عراق را در زمره نقض حقوق‌بشر توسط رژیم و ایادیش برشمرد و بر ضرورت تمرکز بر دخالتهای گسترده رژیم ایران در کشورهای منطقه تأکید کرد. وی گفت: دشمن مردم ایران و اعراب یکی بیش نیست و آن رژیم آخوندی است. بحران فرقه‌گرایی در منطقه بعد از روی کارآمدن خمینی در سال 1979 در منطقه ایجاد شد.

نماینده پارلمان بحرین در سخنان خود، تأکید کرد که ریشه مشکلات منطقه حاکمیت رژیم آخوندی و دخالتهای این رژیم در کشورهای منطقه است.



نخست وزیر سید احمدغزالی در سخنرانی خود، ضمن برشمردن دخالتهای رژیم در کشورهای منطقه و ضربات مماشات و استمالت دولتهای غربی با رژیم آخوندی به جنبش مقاومت مردم ایران را برشمرد و تأکید کرد مماشات با یک رژیم دیکتاتوری نتیجه‌یی جز جری‌تر شدن این رژیم در ادامه سیاستهای ویرانگرش ندارد.



نخست وزیر پیشین الجزایر در سخنرانی خود، سکوت کشورهای غربی در برابر قتل‌عام 30هزار زندانی سیاسی به‌دستور خمینی در سال 1367 و همچنین نقض حقوق‌بشر مردم ایران توسط رژیم آخوندی را مورد انتقاد قرار داد. و تأکید کرد: ما نمی‌توانیم توافقی بین دولتهای دموکراتیک با یک دیکتاتوری داشته باشیم. دیکتاتوریها می‌توانند هر قولی بدهند ولی آنها به هیچ‌کدام وفادار نخواهند بود.



شاهین قبادی عضو کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت که از سوی مقاومت ایران در این کنفرانس شرکت داشت، در سخنان خود به تشریح عقب‌نشینی رژیم در زمینه ساخت بمب اتمی به‌عنوان تضمین بقای رژیم آخوندی پرداخت و سپس با ارائه بیلانی از وضعیت حقوق‌بشر در ایران در دو سال ریاست‌جمهوری روحانی و بیش از 1800 اعدام در این دوران، تصریح کرد که وضعیت حقوق‌بشر در ایران به‌شدت رو به قهقرا است و رژیم در نگرانی از اوجگیری اعتراضات اجتماعی هیچ راهی جز افزایش سرکوب در مقابل خود نمی‌بیند.

او تصریح کرد در صورتی‌که موضع‌گیریهای علنی علیه نقض گسترده حقوق‌بشر در ایران توسط رژیم آخوندی، در کانون سفرهای شخصیتهای اروپایی به تهران نباشد، این امر تنها باعث تشجیع آخوندها در سرکوب مردم ایران خواهد گردید.

شاهین قبادی در صحبتهای پایانی خود با اشاره به گردهمایی بزرگ سالانه مقاومت در 13ژوئن در پاریس گفت: مردم ایران خواست خود را برای تغییر رژیم در تمامیت آن به‌عنوان تنها راه‌حل واقعی و تنها راه نجات منطقه از وضعیت کنونی بارها نشان داده‌اند..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar