fredag 31 juli 2015

سناتور مک کانل رهبر اکثریت سنای آمریکا خواهان جزئیات توافقهای جانبی با رژیم ایران شد

سناتور مک کانل رهبر اکثریت سنای آمریکا خواهان جزئیات توافقهای جانبی با رژیم ایران شد

سناتور جمهوریخواه میچ مک کانل رهبر اکثریت سنای آمریکا روز پنجشنبه 8مرداد 94 باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا را زیر ضرب برد و گفت: تحویل ندادن اسناد توافقهای بین رژیم ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کنگره آمریکا غیرقابل‌قبول است.
مک کانل و جان بینر رئیس مجلس نمایندگان اوایل ماه ژوئیه با ارسال نامه‌یی به باراک اوباما خواهان دریافت دو توافق جانبی شده بودند.
سناتور مک کانل گفت: بدون دریافت این اطلاعات تعیین کننده، قانونگذاران جمهوریخواه و دموکرات کنگره قادر به ارزیابی درست از چنین توافق با اهمیتی با رژیم ایران نخواهند بود. چنین مساله‌یی غیرقابل‌قبول است و دولت اوباما باید بدون تأخیر این توافقها را تحویل کنگره بدهد.
سناتور مک کانل در ادامه اظهارات خود گفت: سناتورها به بررسی تحقیقات اتمی رژیم ایران در گذشته ادامه خواهند داد. آنها همچنین ارزیابی می‌کنند که آیا می‌توان به رژیم ایران در تبعیت از این توافق اعتماد کرد یا نه؟ 
او گفت: نهایتاً کنگره در رابطه با یک سؤال ساده ولی قوی در مورد توافق اتمی با رژیم ایران رأی‌گیری خواهد کرد: آیا این توافق به‌طور واقعی آمریکا و متحدانش را امن‌تر خواهد کرد؟.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar