onsdag 31 oktober 2018

جیمز متیس: دخالت رژیم ایران در سوریه و عراق، برای مردم ایران یک جنگ بی‌ثمر است


وزیر دفاع آمریکا خواهان خروج رژیم ایران و شبه‌نظامیان مورد حمایت آن از سوریه شد و گفت «این جنگ و دخالت تهران در عراق، برای مردم ایران یک جنگ بی‌ثمر است که فقط هزینه‌اش را می‌پردازند.
جیمز متیس، که در «انستیتوی صلح آمریکا» سخنرانی می‌کرد افزود: حضور رژیم ایران در سوریه کمکی به روند صلح نمی‌کند و شبه‌نظامیان مورد حمایت تهران در سویه یا لبنان نقشی «بی‌ثبات‌کننده» ایفا می‌کنند.

وزیر دفاع ایالات متحده گفت: این نبردها و جنگ‌ها در منطقه که یک طرف آن حکومت ایران قرار دارد، برای مردم ایران بی‌فایده و بی‌ثمر است: «این یک جنگ بی‌معنی برای مردم ایران است… در نهایت هیچ نتیجه‌یی نخواهد داشت و تنها هزینه آن از منابعی خرج می‌شود که باید صرف مردم ایران شود؛ البته اگر این نه یک حکومت انقلابی، که حکومتی بود که به مردم خودش اهمیت می‌داد».

روز گذشته وزارت امور خارجه آمریکا با یادآوری این‌که ۶روز تا ضرب‌الاجل ۱۳آبان مانده است نوشت: فقط ۶روز مانده به ضرب‌الاجل تحریمها - ششمین الزام برای رژیم ایران که مانند یک کشور نرمال رفتار کند را یاداور می‌شویم:
رژیم ایران بایستی استقلال و حاکمیت دولت عراق را محترم بشمارد و بگذارد شبه‌نظامیان شیعی خلع سلاح، منحل و بازادغام بشوند.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه ۸آبان به بازداشت یک نروژی ایرانی‌تبار به اتهام تلاش برای حمله به مخالفان جمهوری اسلامی در دانمارک واکنش نشان داد و به دولت این کشور برای دستگیری وی تبریک گفت.
مایک پومپئو در توئیتی نوشته است: «نزدیک به ۴۰سال است که اروپا هدف حملات تروریستی مورد حمایت رژیم ایران بوده است. ما از متحدان و شرکای خود می‌خواهیم تا به‌منظور صلح و امنیت، با دامنه وسیع تهدیدات ایران مقابله کنند».

آمریکا:‌ حملات تروریستی رژیم ایران در بیش از ۲۰کشور جهان

سفارت آمریکا در قاهره روز یکشنبه ۶آبان۹۷درباره اقدامات تروریستی رژیم ایران در نقاط مختلف جهان در توئیتی نوشت: از زمانی که رژیم ایران به قدرت رسید، توطئه‌های تروریستی، قتل و حملات خود را در بیش از ۲۰کشور جهان، از جمله در سراسر اروپا انجام داده است.

جیمز متیس: رژیم ایران مردم ایران را نمایندگی نمی‌کند

وزیر دفاع آمریکا روز شنبه پنجم آبان ماه در کنفرانس سالانه «دیالوگ منامه انستیتو بین‌المللی مطالعات استراتژیک» در منامه بحرین گفت: « رژیم ایران مردم ایران را نمایندگی نمی‌کند، مردمی که حق زندگی و پیشرفت در یک منطقه دارای ایمنی، امنیت و صلح را دارند. رژیمی در ایران است که نیازهای اتباع خود را نادیده می‌گیرد.»
جیمز متیس تأکید کرد:‌ «آمریکا مخالف تکثیر تسلیحات پیشرفته متعارف توسط رژیم ایران و تأمین مالی و کمکهای فنی آن به شبه‌نظامیان مرگبار و مزدوران تروریست است.»

ژنرال جوزف ووتل: آمریکا با ماندن در سوریه در برابر خطرات رژیم ایران خواهد ایستاد

رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا روز پنجشنبه۱۲مهر ۹۷در برابر خبرنگاران گفت:‌ ارتش آمریکا در سوریه می‌ماند و در برابر خطرات احتمالی رژیم ایران در این کشور واکنش نشان خواهد داد. جوزف ووتل افزود: «جلوگیری از توسعه دخالت رژیم ایران در سوریه وظیفه مهمی است که ما برعهده خواهیم داشت. آمریکا آماده است به سرعت و به‌شدت جلوی تهدیدات نظامی رژیم ایران را بگیرد. دونالد ترامپ با صراحت اعلام کرده که است رژیم ایران باید به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده خود پایان دهد

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar