söndag 25 november 2018

معاون اول کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا سکوت موگرینی در قبال تروریسم رژیم ایران را محکوم می کند

آندرس ویستیسن نماینده پارلمان اروپا
آندرس ویستیسن نماینده پارلمان اروپا و معاون اول کمیته روابط خارجی و هماهنگ‌کننده کمیته ویژه ضدتروریسم در نامه‌یی شدیداللحن به فدریکا موگرینی مسؤل سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به بی‌عملیهای اتحادیه در مقابل تروریسم رژیم ایران هشدار داد.
آندرس ویستیسن در توئیتی کفت: حمله خنثی شده در دانمارک در ماه گذشته تنها جدیدترین تهاجم از سلسله توطئه‌های تروریستی امسال رژیم ایران در اروپا است. ما سکوت فدریکا موگرینی را محکوم کرده و خواستار توضیحات هستیم. امیدواریم بسیاری از همکارانمان به ما در این ابتکارعمل بپیوندند تا بتوانیم رئیس و معاون پارلمان را خلال مناظره پارلمان اروپا مورد حسابرسی قرار دهیم.

توییت آندرس ویستیسن
                                                     توییت آندرس ویستیسن

معاون اول کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا به همراه جمعی از سایر نمایندگان متن درخواست باز خواستی را به پارلمان اروپا ارائه داده‌اند و خواهان آن شده‌اند که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم به‌صورت کتبی و هم به شکل یک مناظره و گفتگو در مورد تروریزم دولتی رژیم ایران در اروپا، پاسخ بدهد.
در متن این درخواست آمده است:
«در ۳۰اکتبر۲۰۱۸کپنهاک سرویسهای اطلاعاتی رژیم ایران را به طراحی سوءقصد در خاک دانمارک متهم کرد.
لارس لوکه راسموسن نخست‌وزیر این کشور گفت چنین اعمالی «کاملا غیرقابل قبول است» و «اقدامات بعدی علیه ایران در اتحادیه اروپا مورد بحث قرار خواهد گرفت».
حملات خنثی شده در دانمارک تنها جدیدترین نمونه از سری توطئه‌های تروریستی امسال ایران در خاک اروپاست.
در ژانویه پلیس آلمان به ۱۰ مأمور مظنون ایرانی حمله کرد که معتقد بود علیه اهداف اسراییلی و یهودی از جمله کودکستانهای یهودیان جاسوسی کرده بودند.
در همین ماه آلمان سفیر ایران در برلین را احضار کرد بعد از این‌که یک مرد پاکستان پذیرفت که برای ایران در مورد یک سیاستمدار آلمانی به‌عنوان یک هدف سوءقصد احتمالی، جاسوسی کرده است.
در ۱۰اکتبر بلژیک یک دیپلمات ایرانی را که دارای اعتبار نامه در اتریش بود به توطئه برای یک حمله بمب‌گذاری در فرانسه متهم کرد.
یک روز زودتر جمهوری چک حمله جاسوسی سایبری توسط حزب‌الله به‌عنوان نیروی نیابتی رژیم ایران را کشف کرد.
علاوه بر آن بر اساس گزارشات علنی سرویسهای اطلاعاتی آلمان تهران از مساجد به‌عنوان ابزاری برای تبلیغ صدور انقلاب استفاده می‌کند».
نمایندگان سپس پرسشهای زیر را از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طرح می‌کنند:
  1. آیا اتحادیه اروپا تأیید می‌کند که تروریسم دولتی ایران و گروه‌های شیعی مانند حزب‌الله که از جانب ایران عمل می‌کنند، تهدیدی علیه امنیت مردم اروپا ست؟
  2. چرا سرویس اقدام خارجی اروپا، علناً این توطئه‌های تروریستی اخیر را محکوم نکرد یا دست کم با کشورهای عضوی که هدف قرار گرفته بودند ابراز همبستگی نکرد؟ چرا سفیر ایران در اتحادیه اروپا احضار نشد؟آیا اصلاً اتحادیه اروپا برای مهار فعالیتهای جنایتکارانه و تروریستی ایران در اروپا کاری می‌کند؟
  3. آیا اتحادیه اروپا در نظر دارد که سپاه پاسداران انقلاب ایران (IRGC) و حزب‌الله را در تمامیت آن ممنوع کند تا که مانع حملات بعدی ایران در اروپا شود؟

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar