torsdag 25 juni 2015

سخنرانی رودی جولیانی - کاندیدای ریاست‌جمهوری و شهردار پیشین نیویورک در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس - 23خرداد 94

با تشکر فراوان، متشکرم، با تشکر فراوان.
نمی‌دانم آیا درک می‌کنید این نامه چقدر مهم است، اما برای من بسیار حیرت‌انگیز است که چه تعداد نفر پشت سر من ایستاده‌اند. جنبه‌های بسیار مختلفی از عرصه سیاست آمریکا؛ نمی‌توانم موضوع دیگری را به‌جز این نامه تصور کنم که چنین گروهی حول آن با هم توافق داشته باشند. این نمایانگر حزب جمهوریخواه، دموکرات، لیبرال‌ها، محافظه‌کاران، افرادی از تجارت، دستگاه نظامی و در واقع همه اقشار جامعه است. اجازه دهید ببینم آیا می‌توانم این نامه را به زبان خودم خلاصه کنم، چون بسیار طولانی و بسیار قدرتمند است. این خلاصه نامه است:
آخوند (خامنه‌ای) باید برود. گم شود، اخراج! دیگر بس است! 
او، روحانی و احمدی‌نژاد و بقیه آنها باید به دادگاه کشانده شوند، بابت جنایت علیه بشریت، به‌خاطر هزاران و صدها هزار نفری که کشته‌اند. اکنون زمان آن است که دیگر این امر را نادیده نگیریم. معرفت ما کجا رفته؟ اخلاق ما کجا رفته؟ ما اجازه داده‌ایم این امر سالها و سالها ادامه پیدا کند. هزاران نفر کشته شده‌اند، صدها هزار ایرانی قتل‌عام شده‌اند و امروز تعداد بیشتری نسبت به گذشته قتل‌عام می‌شوند. سربازان آمریکایی به‌دست نیروی قدس کشته شده‌اند. تا کی می‌خواهیم اجازه دهیم این ادامه پیدا کند؟ من می‌گویم آخوند (خامنه‌ای) باید نابود شود.
اصول ما کجا رفته؟ ارزشهای ما کجا رفته؟ آن آمریکا چه شد که وقتی کشتارهای وحشتناک در جایی مثل سوریه رخ می‌دهد دخالت می‌کند؟ 200هزار نفر در سوریه قتل‌عام شدند و ما خط قرمز می‌کشیم، اما مانند بزدلان عقب می‌کشیم. این آمریکای من نیست. این آمریکای آنها نیست. این چیزی نیست که پدران و اجداد ما برایش جنگیدند، 
ما صریحاً از یک ایران غیراتمی حمایت می‌کنیم. ایران غیراتمی به چه معنی است؟ به‌معنی دو ماه فاصله از توانایی کسب موشک هسته‌یی نیست؟ به‌معنی یک سال فاصله از کسب موشک هسته‌یی نیست؟ به‌معنی (رژیم) ایرانی نیست که در 10سال به قدرت هسته‌یی تبدیل می‌شود؟ به این معنی است که (رژیم) ایران نباید هیچ، هیچ‌گونه، ظرفیت هسته‌یی داشته باشد چون نمی‌توان به رژیم ایران در این رابطه اعتماد کرد؟ تسلیحات کشتار جمعی را نباید در اختیار یک قاتل و آدم‌کش روانی قرار داد. به‌همین دلیل این‌جا هستیم، این‌جاییم تا این موضع را طرح کنیم. و این‌جاییم تا موضع دیگری را مطرح کنیم، چون این را مستمراً می‌شنوم، از جانب مدافعان این توافق که یک خیانت (به‌سود) آخوند (خامنه‌ای) است. خیانتی (به سود) بدترین نوع از فاشیسم دینی است. مستمراً این‌را می‌شنوم که «هیچ آلترناتیوی وجود ندارد، باید این توافق را انجام بدهیم و آلترناتیوی وجود ندارد».
بیدار شوید! چند نفر امروز این‌جا هستند؟ 100هزار؟ 110هزار؟ شما چند نوبت به این‌جا آمده‌اید؟ یک آلترناتیو وجود دارد. خانم رجوی، جنبش مقاومت ملی، همه شما و همه مردم داخل ایران که شما بهتر از من می‌دانید، آرزوی آن چیزی را دارند که همه انسانها خواهان آن هستند. آزادی، احترام، کرامت و امکان زندگی با مذهب مورد انتخابشان و کشوری که به حقوق زنان احترام می‌گذارد. چطور می‌توانید این موضوع را بیشتر از این‌روشن سازید تا با حضور یک زن که این جنبش را هدایت می‌کند.
همان‌طور که به شما در دفعات متعدد گفته‌ام، بی‌نهایت خجالت‌زده هستم و احساس تحقیر می‌کنم از این واقعیت که کشورم عهد خود را در قبال افراد شما شکست. یک اردوگاه کار اجباری، و یک وعده شکسته‌ شده دیگر به ما، نه فقط به شما، بلکه همچنین به ما و به خیلی از افرادی که شما این‌جا می‌بینید. وعده‌یی که به ما در پاریس سه سال پیش داده شد. آنها به ما دروغ گفتند، وعده خود را به ما شکستند. من خجالت‌زده و شرمسارم و این‌جا هستم تا معذرت‌خواهی کنم و نیز این‌جا هستم تا بگویم، ما هر کاری را که در توانمان باشد انجام خواهیم داد تا به این وعده عمل کنیم.
ما نمی‌دانیم رئیس‌جمهور بعدی آمریکا چه کسی خواهد بود، ولی من به شما این قول را می‌دهم: از هیچ‌کسی برای ریاست‌جمهوری آمریکا حمایت نخواهم کرد که بر سر شعاری که پشت سر من است صریح نباشد. چه می‌گوید؟ می‌گوید: تغییر رژیم! 
از کاندیدایی حمایت نخواهم کرد که قدرت اخلاقی و شجاعت ایستادن در مقابل خامنه‌ای را نداشته باشد و به او بگوید: هر کار ممکن را خواهیم کرد تا تو را بیرون کنیم و شما هرگز به یک قدرت اتمی تبدیل نخواهید شد. من از کاندیدایی حمایت نخواهم کرد که در برابر خامنه‌ای نایستید و نگوید، باید از روی جسد من رد شوی تا به یک قدرت اتمی تبدیل شوی، این اتفاق نخواهد افتاد.


انتخابات تازه دارد شروع شود و بی‌پایان ادامه خواهد داشت، ولی ما، و قطعاً خودم، هر کاری را در توانم باشد انجام خواهم داد تا مطمئن شوم از همه کاندیداها این سؤال ساده خواهد شد که: آیا حامی تغییر رژیم در ایران هستی؟ 
آیا فوراً افرادی را که وعده آزادی آنها را داده‌ایم رها خواهی کرد، یعنی ساکنان کمپ لیبرتی که برخی از آنها پیشاپیش قتل‌عام شده‌اند؟ 
و به ساکنان کمپ لیبرتی: شما بزرگترین مسئولیت را به دوش می‌کشید. شما با کرامت، قدرت و وطن‌پرستی رفتار می‌کنید. شما به ما نشان می‌دهید آینده ایران چه می‌تواند باشد، یعنی شخصیت والای مردم ایران، نه این ملاها، نه این آخوندها، نه این دیکتاتورها. شما شخصیت مردم ایران را به ما نشان می‌دهید. و ما رئیس‌جمهوری را انتخاب خواهیم کرد و به شما تضمین می‌دهم وقتی خامنه‌ای سرنگون شود، و سپس می‌توانیم به تهران برویم و ایرانی آزاد و دموکراتیک داشته باشیم و شما قادر خواهید بود آرزوها و میراث بزرگ کشورتان را دنبال کنید.
اکنون افتخار من است که تقدیم کنم به یک بانوی بزرگ، او واقعاً یک بانوی بزرگ است، این همان نامه رسمی است که به رئیس‌جمهور، مقامهای آمریکا و همه کاندیداهای ریاست‌جمهوری ارسال شده و دیدگاههای ما را اعلام کرده است؛ و افتخار من است که آن‌را تقدیم کنم به بانویی که برایم یک قهرمان است، خانم رجوی.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar