fredag 26 juni 2015

تاريخ: AM 9:57:47 1394/4/5 سخنرانی بیل ریچاردسون - کاندیدای ریاست‌جمهوری، وزیر انرژی و سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس - 23خرداد 94

من 3 سؤال دارم. یکم: آیا تغییر در ایران صورت خواهد گرفت؟ دوم: آیا یک اپوزیسیون آلترناتیو دموکراتیک وجود دارد؟ سوم: آیا رژیم کنونی (حاکم بر) ایران منطقی و مدره است؟ بسیار خوب. فقط می‌خواهم به شما بگویم، پنج سال است این‌جا حضور می‌یابم. گردهمایی‌ها بزرگتر می‌شوند. نه تنها ایرانیان این‌جا حضور دارند، بلکه افرادی از آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین. می‌دانید چرا؟ چون همه به شما پیوسته‌اند برای تغییر در ایران. بسیار مفتخرم که در کنار گروهی از رهبران مهم آمریکایی باشم، مردان و زنان، شهرداران، فرمانداران، اعضای کنگره، سناتورها، دانشگاهیان برجسته و وکلا که آمریکا را نمایندگی می‌کنند.


این جنبش در حال رشد است و همچنین می‌خواهم به شما در پاسخ به سؤال در مورد مدره‌ بودن رژیم ایران بگویم، این رژیم به شکنجه و سرکوب مردم خود برای مدتی بیش از حد پرداخته است. اگر قرار است تغییری در ایران باشد، رژیم باید دست به چنین کارهایی بزند:
اول، باید کمک به حزب‌الله را متوقف کند، باید کمک به حماس را متوقف کند، باید کمک به رژیم سوریه را متوقف کند. باید زندانیان سیاسی را آزاد کند. باید تفنگدار دریایی آمریکا را آزاد کنند. باید روزنامه‌نگار آمریکایی و همه زندانیان سیاسی را آزاد کند. این یک شروع خواهد بود.

می‌خواهم این‌طور حرفهایم را به پایان ببرم: آیا می‌دانید آلترناتیو دموکراتیک کجاست؟ همین جاست، شما هستید، دموکراسی است، مردم ایران هستند که شما آنها را نمایندگی می‌کنید. لذا مفتخرم که با همکارانم باشم، مفتخرم که با شما و این جمعیت عظیم باشم، این جمعیت، من این را می‌گویم چون مهم است جنبشی را که در حال رشد است به‌رسمیت بشناسیم، جنبشی که یک آلترناتیو است.

پس بیایید دعا کنیم، امیدوار باشیم و با هم کار کنیم جهت ادامه نبرد برای آوردن دموکراسی و حقوق‌بشر به این تمدن بزرگ که شما نمایندگی می‌کنید. نه رژیم کنونی، بلکه تمدن بزرگ ایران.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar