fredag 26 juni 2015

سخنرانی ژنرال جرج کیسی- رئیس سابق ستاد مشترک آمریکا و فرمانده نیروهای چند‌ملیتی در عراق در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس - 23خرداد 94

متشکرم، عصر به‌خیر. باعث افتخار من است که امسال هم در کنار شما باشم، در حالی‌که به مبارزه‌تان با رژیم تهران ادامه می‌دهید. می‌خواهم از این لحظات کوتاه با شما استفاده کنم تا موضوعی را مورد تأکید قرار دهم که ما دربیانیه‌مان به آن اشاره کردیم و آن هم درباره نقش بی‌ثبات‌کننده رژیم ایران در منطقه است و من این نقش را شخصاً تجربه کرده‌ام. در دوران خدمتم در عراق از 2004 تا 2007.

ما در بیانیه‌مان گفته‌ایم، دیگر در این‌باره شکی نیست که رژیم ایران به بی‌ثباتی و تخاصم در سراسر منطقه دامن می‌زند، به‌ خصوص در سویه، لبنان، یمن و عراق. و ما اضافه کردیم که نقش مخرب رژیم ایران در سراسر منطقه باید مهار و جلوی آن گرفته شود. من تماماً با این موافقم.

برای من در میانه سال 2006، واضح بود که رژیم ایران آموزش نظامی و تجهیزات مرگبار برای شبه‌نظامیان شیعی فراهم می‌کند. این عامل اصلی در تحریک و حفظ خشونت فرقه‌یی بود که عراق را در 2006 و 2007 ویران کرد و تا امروز ادامه دارد. این حمایت توسط نیروی قدس تأمین می‌شد، نیروی بی‌ثبات‌کننده رژیم، ومستقیماً مسئول مرگ صدها نیروی ائتلاف و هزاران عراقی است. من می‌دانم که نیروی قدس دخالت داشت، چون آنها را حین ارتکاب جرم دستگیر کردیم. شش تن از آنها را در یک خانه امن در بغداد دستگیر کردیم، با نقشه‌هایی که تحرک جمعیت فرقه‌یی را نشان می‌داد و اسناد ورود و خروج محموله‌های تسلیحاتی از عراق.

هیچ شکی باقی نمی‌ماند که نیروی قدس امروز در حال انجام کارهای مشابه در سراسر منطقه است.

رژیم ایران یک حکومت حامی تروریسم است. آنها از ترور برای رسیدن به اهداف سیاسی و ایدئولوژیکی خودشان در سراسر منطقه استفاده می‌کنند.

ما نمی‌توانیم بیش از این اهداف تماماً متضادی داشته باشیم. لذا نه تنها باید نقش مخرب (رژیم) ایران در منطقه مهار و جلوی آن گرفته شود، بلکه حمایت این رژیم از تروریسم باید پایان پذیرد.
بسیار متشکرم.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar