torsdag 25 juni 2015

سخنرانی لوئیس فری - مدیر پیشین ادارهٴ تحقیقات فدرال در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس - 23خرداد 94

سخنرانی لوئیس فری - مدیر پیشین ادارهٴ تحقیقات فدرال در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس - 23خرداد 94

خانم رجوی، دوستان، این بیانیه ادامه دارد. نسخه‌هایی از آن به رئیس‌جمهور ما، کنگره و رسانه‌های کشورمان ارسال شده‌اند.

در ادامه می‌افزاید: پیام مستحکم خانم رجوی به رهبران سیاسی و مذهبی در سراسر جهان طی سالیان متمادی، یک طرح 10 ماده‌یی برای آینده ایران است که خطرناکترین و بی‌ثبات‌کننده‌ترین چالشهای ناشی از رژیم ایران را حل می‌کند. این طرح، مشروعیت سیاسی را ناشی از آرای عمومی می‌داند؛ حقوق همه شهروندان را تضمین می‌کند به‌ویژه زنان و اقلیتها؛ به تجاوزهای بی‌رحمانه دستگاه قضایی خاتمه می‌دهد و حکومت قانون را برقرار می‌کند؛ به کابوس دیکتاتوری بنیادگرایی اسلامی از طریق جدایی دین و دولت خاتمه می‌دهد؛ حقوق مالکیت را محفوظ می‌داند؛ مروج فرصتهای برابر و حفاظت محیط ‌زیست است و سرانجام و قطعاً نه کم‌اهمیت‌تر، در پی یک ایران غیراتمی و عاری از تسلیحات کشتار جمعی است. این ایده که واشینگتن در سال 2015 باید به بی‌توجهی خود به جمعیتی از ایرانیان در سراسر جهان که مبلغ چنین پلاتفرمی هستند ادامه دهد، غیرقابل دفاع است. دولت آمریکا باید یک دیالوگ مستمر و پویا را با شورای ملی مقاومت ایران حفظ کند.

اکنون دیگر غیرقابل منازعه است که رژیم تهران، بی‌ثباتی و درگیری را در سراسر منطقه دامن می‌زند، به‌ویژه در سوریه، لبنان، یمن و عراق. بسیج رژیم برای ایجاد بی‌ثباتی به‌منظور تقویت نفوذش در سراسر منطقه شروع شد و به این خاطر که از ظهور یک سیستم بازتر سیاسی در کشورهای مجاور خود وحشت داشت؛ امری که می‌تواند منجر به احیای مجدد نیروهای دموکراتیکی بشود که پشت بهار ایران در سال 2009 بودند. (رژیم) ایران در مسئولیت ظهور داعش سهیم است؛ (ظهور) این پدیده به‌طور بیشرمانه‌یی توسط دیکتاتور سوریه بشار اسد و نخست‌وزیر وقت عراق نوری مالکی تسهیل شد تا توجهات را از اقدامات تفرقه‌افکنانه و فرقه‌گرایانه آنها منحرف کند، (این اقدامات) تحت حمایت (رژیم) ایران (بود) و ما به‌طور مکرر طی سالهای گذشته در مورد آنها هشدار دادیم.

رژیم ایران، رهبری حکومت دمشق را بر سر قدرت نگه داشته که به‌خاطر جنایت جنگی عمده علیه مردم خودش مجرم است و از یک «خط قرمز» ریاست‌جمهوری، یک روند انتقال تحت وساطت سازمان ملل و موضع متحد دولتهای اتحادیه عرب که بر برکناری او مصرند، سرپیچی می‌کند. سلاحهای جنگی به حزب‌الله داده است، یک بازیگر غیردولتی لبنانی که دست آن به خون دیپلوماتها و تفنگداران دریایی آمریکایی آغشته است. از شبه‌نظامیان فرقه‌گرایی در عراق حمایت و آنان را هدایت کرده است که به روستاها و شهرهای سنی یورش می‌کنند. موشکهای دوربرد در اختیار حماس در غزه قرار داده و تلاشهای جاری را برای یک راه‌حل دو کشوری از طریق مذاکره بی‌ثبات ساخته است. و تسلیحات، مهمات و پول به یک گروه شورشی در یمن داده که سفارتهای خارجی از جمله سفارت خودمان را بیرون رانده و با تصرف قدرت، یک درگیری نظامی منطقه‌یی جدید را برانگیخته است.

پیام استوار خانم رجوی به رهبران سیاسی و مذهبی در سراسر جهان در طول سالهای متعدد یک طرح 10 ماده‌یی برای آینده ایران است که چالشهای خطرناک و بی‌ثبات‌کننده ایران را رفع خواهد کرد. این طرح مشروعیت سیاسی را با حق رأی عمومی باز می‌گرداند، حقوق همه شهروندان و به‌طور خاص زنان و اقلیتها را تضمین می‌کند، به افراط ظالمانه دستگاه قضایی پایان می‌دهد و حاکمیت قانون را برقرار می‌کند. به کابوس دیکتاتوری بنیادگرایی اسلامی از طریق جدایی مجدد دین از دولت پایان می‌دهد، از حق مالکیت حفاظت می‌کند، فرصت برابر و حفاظت از محیط زیست را ترویج می‌کند، و در آخر، اما در عین‌حال بسیار مهم، برقراری یک ایران غیرهسته‌یی عاری از تسلیحات کشتار جمعی. این عقیده که واشینگتن باید در 2015 انبوهی از ایرانیان در سراسر جهان که از چنین موضعی حمایت می‌کنند را نادیده بگیرد غیرقابل دفاع است. آمریکا باید گفتگوی مستمر و زنده‌یی با شورای ملی مقاومت ایران آغاز و حفظ کند. اکنون دیگر کاملاً مشخص است که رژیم تهران در حال تحریک بی‌ثباتی و درگیری در سراسر منطقه است، و از همه برجسته‌تر در سوریه، لبنان، یمن و عراق است. کارزار این رژیم برای ایجاد بی‌ثباتی، جهت افزایش نفوذ خود در سراسر منطقه آغاز شد، و هم‌چنان که از ظهور یک نظام سیاسی باز در کشورهای نزدیک هراس داشت که می‌توانست نیروهای دموکراتیک محرک بهار ایران 2009 را احیاء کند. 
رژیم ایران در رشد داعش نقش داشته و دارد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar