måndag 31 augusti 2015

معرفی کتاب مجاهدين خلق، در بند تاريخچهٴ تحريف شده«مجاهدين خلق، دربند تاريخچه ای تحريف شده» نام کتابی ست که از حقيقت سازمان مجاهدين خلق ايران سخن می گويد.


معرفی کتاب مجاهدين خلق، در بند تاريخچهٴ تحريف شده«مجاهدين خلق، دربند تاريخچه ای تحريف شده» نام کتابی ست که از حقيقت سازمان مجاهدين خلق ايران سخن می گويد.

دانلود کتاب به زبان فارسی در اینجا:
http://www.mojahedin.org/links/books/920409_LB_Report.pdf
اين کتاب به قلم يک مقام ارشد باسابقه در وزارت خارجه آمريکا، سفير لينکلن پی. بلومفيلد پسر، در هشتاد صفحه تحرير شده و در ايالات متحدهٴ آمريکا توسط انتشارات دانشگاه بالتيمور، دانشکده امور عمومی با تاريخ سال 2013 منتشر گرديده است.
پشت جلد و صفحه داخل جلد اين کتاب، با طرحی که انسانيت به زنجير کشيده شده را تجسم می بخشد، تزئين شده. طرحی که توسط يک هنرمند برجسته به نام «براد هالند» ترسيم گرديده است.
پيشگفتار اين کتاب به قلم دکتر ايوان ساشا شيهان تحرير گشته که خود، مدير بخش مديريت مذاکرات و کشمکش ها و بخش امور بين الملل و امنيت انسانی دانشکده امور عمومی دانشگاه بالتيمور است.
در پيشگفتار اين کتاب از قلم دکتر ايوان ساشا شيهان، درباره نويسندهٴ اين کتاب و محتوای آن می خوانيم:
«در مجموعه پيش رو، سفير لينکلن بلومفيلد، يک مقام دولتی که به سه رئيس جمهور آمريکا و در پنج دولت آمريکا خدمت کرده و در سطوح بالای دولتی طی سی و دو سال کار کرده است، از اين اختلالات مصون مانده و قصد دارد انديشه های مرسوم و رايج در واشينگتن پيرامون سياست آمريکا در قبال ايران را به چالش بکشد. دکتر ايوان ساشا شيهان در ادامه پيشگفتار خود می نويسد:
نويسنده اين کتاب با انتقال تجربيات گسترده خود به عنوان يک متخصص سياست گذاری خارجی و يک مقام امنيتی، روايتی دقيق و علمی را عرضه می کند و نشان می دهد که چگونه تاريخچه واقعی سازمان مجاهدين خلق ايران (سازمانی که با هدف مخالفت با شاه تأسيس شد و سپس با رژيم خمينی در افتاد) در راستای مقاصد ديپلوماتيک «تحريف» شده است».
در ديباچهٴ کتاب «مجاهدين خلق، دربند تاريخچه ای تحريف شده» تقريظ هايی از برجسته ترين مقامات سياسی و نظامی آمريکا می بينيم. تقريظ هايی از ژنرال جونز، ژنرال کيسی و ژنرال ديلی، قاضی موکيزی، دکتر ريس و فرماندار ريچاردسون.
ژنرال جرج دبليو کيسی، سی و ششمين رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا در بخشی از اظهارنظر خود نوشته است:
من کاملاً از برملا ساختن بسياری از باورهای ناصحيح حول مجاهدين خلق توسط لينکن بلومفيلد قدردانی می کنم. … . اکنون که نام مجاهدين خلق از ليست سازمانهای تروريستی خارجی حذف شده، اين گزارش روشنگر، راه را برای يک بحث باز در مورد نقش بالقوه آنها در آينده باز می کند.
سپهبد دل ال ديلی، هماهنگ کننده سابق ضدتروريسم و سفير در وزارت امور خارجه آمريکا، در تقريظ خود بر کتاب نوشته است:
لينک بلومفيلد، يک مقام ارشد باسابقه در وزارت خارجه، درک ناقص دولت آمريکا از مجاهدين خلق را چه در حال حاضر و چه از نظر تاريخی در هم می کوبد. او در نهايت يک بازبينی بی طرفانه از تاريخچه و اهداف مجاهدين خلق ارائه می کند.
ژنرال جيمز ال جونز مشاور سابق امنيت ملی ايالات متحده آمريکا در مورد کتاب سفير بلومفيلد نوشته است:
سفير بلومفيلد خدمت بزرگی را در حق همه کسانی انجام داده است… حقيقت غالباً زير غبار شعارهای بی اساس مستتر می شود. تحقيقات سفير بلومفيلد بر روی شرح حقايق در رابطه با اين برگ از تاريخ متمرکز است.
سفير ميچل بی ريس مدير سابق طراحی سياست و سفير و فرستاده ويژه وزارت امور خارجه آمريکا در مورد کتاب سفير بلومفيلد نوشته است:
سفير بلومفيلد بر پايه درکی عميق و تحليلی موشکافانه در رابطه با کنش گران و عرصه سياسی خاورميانه، اتهامات، سوء برداشتها و اطلاعات دروغ در مورد مجاهدين خلق را از اساس تخريب و راز زدايی می کند.
فرماندار بيل ريچاردسون، سی امين فرماندار نيومکزيکو و وزير سابق انرژی، سفير آمريکا، نماينده دائمی در ملل متحد و عضو مجلس نمايندگان آمريکا:
گزارش سفير لينک بلومفيلد در راستای شفاف ساختن واقعيتها جدی اما منصفانه است. … اين گزارش به روند سياست گذاری در واشينگتن در زمانيکه آمريکا به دنبال روش های موثرتری برای جلوگيری از يک ايران مسلح به سلاح اتمی است مفيد خواهد بود.
کلمات قاضی مايکل بی موکيزی هشتاد و يکمين وزير دادگستری ايالات متحده در مقدمه اين کتاب، تصويری از مطالب و فصلهای کتاب سفير بلومفيلد را پيش روی ما می گذارد: مايکل موکيزی نوشته است:
سفير لينکلن بلومفيلد يک تحقيقات جامع و بی شکاف را عرضه کرده که نشان می دهد چطور سازمان ايرانی معروف به مجاهدين خلق که به شدت مخالف استبداد مذهبی است که بر آن کشور حکومت می کند، به طور غيرموجهی توسط وزارت خارجه آمريکا به عنوان يک سازمان تروريستی خارجی نامگذاری شد و چطور برخی در آن وزارتخانه کماکان در برابر هر گونه تلاش برای تصحيح اين پرونده حتی بعد از لغو نامگذاری مانع تراشی می کنند. … او سپس نشان می دهد که برخی اتهامات غلط در گزارشهای کشوری وزارت خارجه مطرح شد، بعد حذف شد و سپس مجدداً در غياب شواهد جديد به خاطر ملاحظات سياسی در اين گزارشها گنجانده شد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar