torsdag 27 augusti 2015

واشینگتن پست: عامل اصلی انفجار برجهای خبر عربستان حاوی اطلاعات فراوانی از سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان است

واشینگتن پست: عامل اصلی انفجار برجهای خبر عربستان حاوی اطلاعات فراوانی از سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان است

واشینگتن پست روز چهارشنبه 4شهریور 94 به‌نقل از مقامهای آمریکایی نوشت: یک عامل ارشد حزب‌الله که متهم به انجام انفجار برجهای خوبر عربستان سعودی در سال 1996 می‌باشد، دستگیر شده است.
احمد ابراهیم المغسل 48ساله در بیروت دستگیر و با هواپیما به عربستان منتقل شده است. مقامهای آمریکایی گفتند اعتقاد بر این است که وی حامل اطلاعات قابل توجهی در مورد حزب‌الله و سپاه پاسداران رژیم ایران است.
مشخص نیست که آیا عربستان به آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا اجازه بازپرسی از وی را خواهد داد یا نه.
پرونده خوبر در آمریکا توسط جیمز کومی مدیر فعلی اف.بی.آی آمریکا در زمانی که وی دادستان وزارت دادگستری آمریکا در ایالت ویرجینیا بود مورد تحقیق قرار گرفته است. وی این پرونده را بعد از این‌که برای سالیان توسط یک دفتر دادستانی دیگری راکد شده بود در دست گرفت. در آنزمان لوئیس فری مدیر سابق اف.بی.آی از این مسأله استقبال کرد و گفت: کیفرخواست ارائه شده نشانگر یک قدم عمده برای اطمینان از کشاندن متهمان به پای میز عدالت می‌باشد.
مقامهای مطلع گفتند احمد ابراهیم المغسل که به نام ابو عمران نیز شناخته می‌شود در حملات دیگری نیز علیه منافع آمریکا در عربستان شرکت داشته است. وی همچنین مسئول عضوگیری اتباع جوان عربستان و اعزام آنها به ایران و لبنان برای آموزش بوده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar