måndag 31 augusti 2015

تظاهرات بزرگ مردم عراق برای برکناری رئیس قضاییه عراق و اصلاح ارگان قضایی

تظاهرات بزرگ مردم عراق برای برکناری رئیس قضاییه عراق و اصلاح ارگان قضایی

به گزارش تلویزیون البغدادیه مردم عراق از استانهای مختلف این کشور امروز تظاهرات بزرگی را در مقابل مقر شورای عالی قضایی با خواست برکناری مدحت المحمود و اصلاح ارگان قضایی برگزار کردند. البغدادیه گفت در بغداد موج جمعیتی که از منطقه حارثیه در غرب بغداد به سمت مقر شورای عالی قضایی در حرکت بود؛ خواستار برکناری مدحت محمود و استقلال دستگاه قضایی و پاکسازی آن از فاسدان و انحلال سیستم خبرچینها در عراق بود. 

به گزارش تلویزیون الشرقیه یکی از تظاهر کنندگان گفت: ما گروهی از فعالان مدنی مستقر در میدان تحریر امروز به این‌جا آمده‌ایم تا با صدای بلند بگوییم که مدحت محمود عامل فساد عراق و عامل فساد سیاسی است و باید از قضاییه بیرون برود. ما می‌گوییم تا مدحت محمود هست هیچ‌کسی سیاستمداران فاسد را مورد حسابرسی قرار نخواهد داد و او نیز به فساد خود ادامه می‌دهد. این تظاهر کننده گفت: امروز ما همچنین خواستار آزادی زندانیان بیگناه در زندانهای عراق هستیم... 

به گزارش الشرقیه نیوز یک تظاهر کننده دیگر گفت: ما آمده‌ایم که بگوییم عبادی باید دست به اقدامات عملی علیه فساد بزند... والا خشم مردم فرو نخواهد نشست… 

تلویزیون دجله عراق از برگزاری تظاهرات بزرگ مردم عراق در مقابل شورای عالی قضاییه در مرکز بغداد به‌منظور برکناری مدحت المحمود و اصلاح قضاییه خبر داد. 

تلویزیون دجله گفت: تظاهر کنندگان تأکید کردند که باقی ماندن مدحت محمود در قضاییه باعث باقی ماندن سیستم فاسد در دولت خواهد شد و خواستار انحلال سیستم خبرچینها و برچیده شدن زندانهای مخفی و افشای سرنوشت بازداشت‌شدگان و آزادی آنها شدند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar