fredag 28 augusti 2015

اسکای نیوز: خواست اصلی تظاهر کنندگان بغداد برکناری رئیس شورای قضایی مدحت محمود

اسکای نیوز: خواست اصلی تظاهر کنندگان بغداد برکناری رئیس شورای قضایی مدحت محمود

اسکای نیوز 6شهریور 94 
هزاران تن از عراقیان در میدان تحریر بغداد تجمع کردند تا در تظاهرات علیه فساد شرکت کنند. 
حمید جحجیح، یکی از سازماندهندگان تظاهرات به اسکای نیوز گفت: «تظاهرات امروز خواسته مشخصی دارد و آن برکناری رئیس شورای قضایی مدحت محمود، معاونین او و رئیس دادگاه نظارت قضایی است. 
این خواسته از هفته گذشته مطرح شده و در این جمعه صدها هزار تظاهر کننده عراق در تظاهرات حاضر شده‌اند تا بر این خواسته تأکید کنند چرا که اصلاح قوه ‌قضاییه اولین گام برای شروع پروژه اصلاح دولت است. 
تظاهرات علیه سوء خدمات شروع شد ولی الآن خواسته‌ها از خدمات فراتر رفته و به اصلاح زیر ساختهای دولت رسیده زیرا فکر می‌کنیم دلیل فساد و علت سوء خدمات این است که دولت به شکل اشتباه بنا نهاده شده، بر اساس سهمیه‌بندی حزبی و فرقه‌ای بنا نهاده شده و در نتیجه این سهمیه بندی، نهادهای فاسد ایجاد شده و نتایج آن بر روی شهروند عراقی منعکس شده است مانند سوء خدمات و بیکاری و کاهش درآمد افراد. این نتایج شهروند عراقی را مجبور کرده تا در صحنه تظاهرات در اغلب استانهای عراق حاضر شود و خواهان اصلاحات اساسی و استراتژیکی شود. 
ما امروز تظاهرات می‌کنیم و فردا سخنانی بزرگتر از تظاهرات می‌گوییم و از برادرانمان در حکومت می‌خواهیم که به شهروندان گوش کنند و به صدای مردم پاسخ دهند و صدای مردم در قانون اساسی شنیده شود. 

وقتی که هیچ نهادی وجود ندارد که تضمین حقوق باشد چطور می‌شود به این نهادها اعتقاد داشت. عقیده داریم یکی از نیازهای اساسی دولت قضاییه سالم است تا بتواند فاسدین را مورد حسابرسی قرار دهد و به این دلیل به‌عنوان گام اول بر اصلاح قوه ‌قضاییه اصرار داریم تا بتوان هر مسؤلی را مورد حسابرسی قرار داد چه عالی رتبه باشد و مصونیت داشته باشد و چه رئیس حزب و فراکسیون باشد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar