måndag 28 december 2015

نصب سرکرده جدید سپاه در سوریه به دنبال شکستهای پی در پی و تلفات فزاینده در سوریه


بنا به گزارشهای رسیده از درون سپاه پاسداران، خامنه ای که شکست در جنگ با مردم سوریه را یک ضربه مرگبار به تمامیت نظام ولایت فقیه می داند، به دنبال تلفات گسترده پاسداران در سوریه و به خصوص کشته شدن پاسدار حسین همدانی و زخمی شدن پاسدار قاسم سلیمانی، بیش از پیش رژیم آخوندی و سپاه پاسدارانش را در مرداب سوریه فرو می برد.
1-    به دنبال کشته شدن پاسدار سرتیپ حسین همدانی فرمانده نیروهای رژیم در سوریه، سرتیپ پاسدار محمد جعفر اسدی از قدیمی ترین فرماندهان سپاه و از نزدیکان جعفری که سوابق طولانی در صدور تروریسم و دخالت در کشورهای منطقه دارد، از سوی خامنه ای به عنوان فرمانده پاسداران در سوریه منصوب شده است. او در سوریه به نام ابواحمد معروف است.
2-    محمد جعغر اسدی از نزدیکان جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران است که از اسفند 1358به عضویت سپاه در آمد و از فرماندهان جنگ ضد میهنی با عراق بوده است. او در فاصله سالهای1382 تا 1386 سرکرده سپاه لبنان و از سال 1387 تا سال 1388 فرمانده نیروی زمینی سپاه بود. در مهر 1394 فرمانده قرارگاه موسوم به امام حسین شد. این قرارگاه مسئولیت سازماندهی گردانهایی به همین نام را به عهده دارد که مأموریتشان سرکوب داخلی است. اما به فاصله کوتاهی اسدی به سوریه منتقل و پاسدار سرتیپ غلامحسین غیب پرور فرمانده قرارگاه امام حسین شد.
3-    از مدتی پیش که علائم شکست رژیم، در سوریه بارز گردید، خامنه ای و سرکردگان سپاه به این نتیجه رسیدند که نیروی قدس به تنهایی قادر به کنترل اوضاع نیست و بایستی کل سپاه وارد جنگ بشود. در عین حال که کنترل سیاسی اوضاع و تمامیت مداخلات رژیم در سوریه و فرماندهی حزب الشیطان و مزدوران عراقی با نیروی قدس است.
4-    نیروی زمینی سپاه مأموریت اعزام نیرو از استانهای مختلف به سوریه را به عهده گرفت و فرماندهی عملیات سپاه در سوریه زیر نظر پاسدار سرتیپ محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه قرار گرفت. در ستاد سپاه در تهران سرتیپ پاسدار ولی معدنی، معاون عملیات نیروی زمینی سپاه، بر عملیات در سوریه نظارت می کند.
5-    رژیم آخوندی و شخص قاسم سلیمانی قبل از شروع حملات هوایی روسیه تعهد کرده بودند که در صورت شروع این حملات پاسداران مناطقی را که بشار اسد در حلب و حمص از دست داده به سرعت پس خواهند گرفت. در روز ۱۳مهر (۵ اکتبر۲۰۱۵) چند روز پس از شروع بمباران روسیه، قاسم سلیمانی و حسین همدانی با خامنه ای ملاقات و طرح عملیاتی «محرم» را به تصویب خامنه ای رساندند. بر اساس این طرح نیروهای رژیم می بایست تا روز عاشورا (24 اکتبر 2015) حلب را از دست نیروهای اپوزیسیون در می آوردند. اما در روز ۱۶ مهر حسین همدانی کشته شد. سپس پاسدار قاسم سلیمانی در سوریه مستقر و فرماندهی عملیات محرم را به عهده گرفت که با زخمی شدن او طرح با شکست کامل مواجه شد.
6-    به دنبال دریافت ضربات پی درپی سپاه در جنوب حلب در ماههای اکتبر و نوامبر عده یی از فرماندهان سپاه خواستند که برای جلوگیری از تلفات بیشتر، از حلب به قسمتهای دیگر سوریه عقب نشینی کنند. اما خامنه ای در یک جلسه به فرماندهان سپاه ابلاغ کرد جنگ در آن منطقه برای رژیم جنبه حیاتی دارد و سپاه اجازه عقب نشینی از حلب را ندارد، بلکه باید شیوه و تاکتیک خود را تغییر بدهد. در همین رابطه رژیم به یک سری جابه جایی نیرو در جنوب حلب مبادرت کرد اما هیچ بخشی از نیروهای رژیم از سوریه خارج نشده و چنین طرحی در دستور سپاه نیست.
7-    نیروی قدس همچنان به اعزام نیروی مزدور به سوریه ادامه می دهد، از جمله در روز ۲۵ آذر (۱۶ دسامبر۲۰۱۵) ۴۰۰  نفر و در روز ۴ دیماه(25 دسامبر2015) ۸۰۰ نفر از گروه عراقی نجباء به تهران اعزام و از آنجا با هواپیما به دمشق فرستاده شدند. همچنین هفته گذشته ۳۰۰ نفر از گروه فاطمیون شامل افغانیهای مقیم ایران از تهران به دمشق فرستاده شدند.
8-    با جمعبندی ضربات وشکستهای سه ماه گذشته، سپاه برخی از تاکتیکهای خود را تغییر داده و به جای اینکه مناطقی را که اشغال می کند به ارتش اسد بدهد به نیروهای وابسته به سپاه مثل جیش الوطنی سوریه و حزب الله واگذار می کند، زیرا مناطقی که پیش از این به ارتش اسد واگذار کرده به سرعت توسط نیروهای اپوزیسیون بازپس گرفته شده و باعث تلفات بالای نیروهای سپاه و بشار اسد شده است.
شورای ملی مقاومت ایران

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar