torsdag 31 december 2015

مصاحبه اختصاصی جرج صبرا رئیس شورای ملی سوریه با سیمای آزادی

جرج صبرا رئیس شورای ملی سوریه و عضو هیأت مذاکره‌کننده صلح سوریه در یک مصاحبه اختصاصی با سیمای آزادی توطئه‌ها و جنایات رژیم ایران و روسیه و دیکتاتوری اسد علیه مردم و انقلاب سوریه را تشریح کرد. وی در پاسخ به سؤالی در مورد تأثیر جان باختن زهران علوش فرمانده ارتش اسلام سوریه گفت:
در مورد کشته شدن فرمانده زهران علوش این جنایت اگر ‌چه علیه او و ارتش اسلام است ولی در عین‌حال علیه روند سیاسی و راه‌حل سیاسی در سوریه است، به‌ویژه علیه اجلاس ریاض و هیأت عمومی مذاکره کننده‌یی است که در اجلاس ریاض مشخص شد.

رژیم اسد و هم‌پیمانان آن در تهران و مسکو نمی‌خواهند نمایندگان گروه‌های نظامی و رزمندگان میانه‌رو در راه‌حل سیاسی شرکت داشته باشند چرا که می‌خواهند در سوریه حکومتی تروریستی حاکم باشد که توسط بشار اسد و هم‌پیمانانش و شبه‌نظامیانی که از لبنان و عراق و ایران و افغانستان و دیگر مناطق آورده شده‌اند اداره شود.

رژیم اسد، تروریسم، داعش و گروه‌های تروریستی دیگری که وارد کشورمان شدند را پذیرفته است. رژیم اسد و هم‌پیمانان آن مانند رژیم ایران خواهان راه‌حل سیاسی نیستند.
رژیم ایران تا این تاریخ بیانیه ژنو-1 که در سال 2012 صادر شده را قبول نکرده و این بیانیه پایه مذاکرات است. روسیه که به کشور ما لشکر کشی کرده از راه‌حل سیاسی و صلح نیویورک در سازمان ملل صحبت می‌کند ولی مردم سوریه را در خاک سوریه کشتار می‌کند و آنها را آواره می‌کند و مرحله جدید و خطرناکی را با کشتار فرماندهان نظامی انقلاب سوریه شروع کرده است.رئیس شورای ملی سوریه در پاسخ به سؤالی در مورد واکنش ضعیف جامعه جهانی به ترور جنایتکارانه فرمانده زهران علوش در بمبارانهای روسیه در سوریه گفت:این هم ادامه شکست جامعه جهانی است که آزادی و دموکراسی در سوریه با آن مواجه است. سوریه توسط جامعه بین‌المللی و در صدر آن سیاست آمریکا به حیاط خلوت روسیه و آمریکا تبدیل شده است. این دلیلی بر این است که قدرتهای جهانی در دشمنی روسیه با مردم سوریه مشارکت دارند. با رژیم سرکوب و جنایت حاکم بر سوریه که بر گردن مردم سوریه نشسته شریک‌اند. من عقیده دارم این مسأله برای مردم سوریه روشن شده است.متأسفانه خلأ سیاسی که آمریکا در منطقه ایجاد کرده باعث شده که روسیه متجاوز با ناوگان دریایی و هوایی آمده و مردم سوریه را کشتار کند. روسیه می‌خواهد به خلقهای منطقه بگوید که قدرت منطقه است.خلایی که سیاست غرب در جامعه جهانی ایجاد کرده باعث شده روسیه وارد شود و جای آن را در راهروهای سازمان ملل‌متحد پر کند. بنابراین روسیه از حساب خون مردم سوریه و زندگی آنها و همچنین از حساب امنیت و ثبات در منطقه، وارد عمل شده است.جرج صبرا در پاسخ به سؤالی در مورد حضور پاسداران در سوریه گفت:اعزام پاسداران به سوریه نتیجه دشمنی و خصومت رژیم ایران با مردم سوریه است. مردم سوریه از کشورشان و شهرها و روستاهایشان دفاع می‌کنند. از سرزمین و حقشان دفاع می‌کنند. همه هم می‌دانند کسی که از حق دفاع می‌کند صاحب آرمان است. فرماندهان پاسداران که به کشور ما آمده‌اند برای بسیج فرقه‌گرایی آمده‌اند. مردم سوریه برای دفاع از کرامت و سرزمینشان می‌جنگند.جرج صبرا رئیس شورای ملی سوریه در پایان مصاحبه خود سلام و درودهای خود را نثار ”مجاهدان و مبارزان آزادی“ ایران کرد.


خبرهاى ما را مى توانيد در كانال تلگرام نيز دنبال كنيد
https://telegram.me/mojahedin_org

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar