torsdag 31 januari 2019

مایک پمپئو در مصاحبه با فاکس نیوز: رژیم ایران تهدیدی برای جهان و آمریکا است


مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا امروز پنجشنبه ۱۱بهمن۹۷ در مصاحبه با تلویزیون فاکس نیز گفت رژیم ایران تهدیدی برای جهان و آمریکا است و نمیگذاریم ایران یک کره شمالی دیگر شود.

وزیر خارجه آمریکا  در پاسخ به سوال خبرنگار فاکس نیوز در رابطه با خطر رژیم ایران گفت:
بنا به اطلاعات بدست آمده؛ ایران یک تهدید واقعی است و آنها این توانایی را دارند مواد اتمی را که دارند غنی سازی کنند و ظرفیتشان را بالا برده اند تا برنامه موشکی شان را هم بهبود بدهند.

پمپئو  گفت: همین هفته قبل بود که آنها تلاش کردند یک موشک که به فضا پرتاب می شد را تست کنند که یقینا به آنها در ارتقای برنامه موشکی شان کمک می کرد. اینها همه، عواملی هستند که ما را به جایی می رساند که آنها روزی بتوانند سیستمی داشته باشند که آمریکا را هم تهدید کنند.


مایک پمپئو گفت: دونالد ترامپ گفته است ما چنین چیزی را تحمل نمی کنیم و نمی گذاریم ایران یک کره شمالی دیگر بشود. ما سیاستهایی را تعیین کرده ایم که از این وضعیت جلوگیری می کند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت: دولت قبلی تصمیم گرفته بود که با رژیم ایران به‌عنوان بزرگترین حامی تروریسم در جهان و خاورمیانه شریک شود. ما این را به‌طور بنیادین تغییر دادیم چون معتقدیم که آنها تهدیدی برای جهان و آمریکا هستند. ما روابط‌مان را با کشوهای عرب و اسراییل توسعه دادیم و آنها را به هم نزدیک کردیم تا ائتلافی (علیه رژیم ایران) را توسعه دهیم.

لازم به یادآوری است مایک پمپئو روز ۴بهمن ۹۷ با جرمی‌ هانت وزیر خارجه انگلستان ملاقات کرد تا در مورد اولویتهای کلیدی جهانی گفتگو کند از جمله: مقابله با رفتار شریرانه رژیم ایران.

همچنین مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز ۳بهمن درباره تحریمهای رژیم ایران طی مصاحبه‌یی گفت: بزرگترین مجموعه تحریمها در تاریخ علیه رژیم ایران برقرار شده است. احتمالاً در بهار امسال رژیم ایران دچار رکود اقتصادی خواهد شد.
وی درباره اجلاس لهستان برای مقابله با جنگ‌افروزی رژیم ایران در منطقه گفت:‌ این ائتلاف جهانی است که در ماه فوریه در ورشو برای ثبات خاورمیانه تشکیل خواهد شد و کشورها به ما ملحق خواهند شد.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه ۲۵دیماه در واکنش به پرتاب موشک رژیم آخوندی و شکست فضاحت‌بار آن گفت:‌ رژیم ایران امروز در سرپیچی از جامعه بین‌المللی و قطعنامه ۲۲۳۱شورای امنیت ملل ‌متحد یک موشک فضا پیما پرتاب کرد.
این پرتاب موشک بار دیگر نشان می‌دهد رژیم ایران در حال پیشبرد قابلیتهای پیشرفته موشکی است که اروپا و خاورمیانه را در معرض تهدید قرار می‌دهد.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا همچنین روز یکشنبه ۲۳دیماه در مصاحبه با سی.بی.اس نیوز گفت:‌ تلاشهای ما برای مقابله با تروریسمی است که منشأ آن رژیم ایران است.
وی افزود: اینها گروهی هستند که در میان بدترین تروریستها در دنیا هستند. آنها کمترین احترامی برای حقوق‌بشر قائل نیستند. به همین دلیل است که این دولت سیاست بسیار سختی علیه رژیم ایران اتخاذ کرده است.
وزیر خارجه آمریکا شنبه شب ۲۲دیماه در یک کنفرانس خبری در امارات در پاسخ به «واشنگتن فری بیکن» درباره پرتاب ماهواره رژیم به فضا گفت: رژیم ایران قصد دارد چندین ماهواره به فضا ارسال کند و از این آزمایش به‌عنوان آزمایش موشک بالستیک بین‌قاره‌یی استفاده کند. همه جهان باید در کنار یکدیگر با این اقدام مخالفت کنند.
مایک پمپئو گفت: آمریکا همواره هشدار داده که فعالیتهای موشکی بالستیک و موشک حامل پرتاب فضایی از سوی رژیم ایران، برهم زننده ثبات منطقه و فراتر از آن دارد. فرانسه، آلمان و انگلستان و بسیاری کشورهای دیگر در جهان هم نگرانی عمیق خود را ابراز کرده‌اند.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar