lördag 26 januari 2019

فیس‌بوک صدها حساب مرتبط با رژیم ایران را حذف کرد

فیس‌بوک اعلام کرد حداقل ۶۵۰حساب مرتبط با روسیه و رژیم ایران را که تلاش داشتند نفوذ سیاسی روی فالوورهای خود اعمال کنند، حذف کرد.
این شبکه اجتماعی اعلام کرد که این حسابها شرایط و مقررات را نقض کردند. این محتویات هدفمند ابتدائا توسط یک شرکت امنیتی به‌نام فایر آی FireEye کشف شدند.
این شرکت شبکه آزادی بود که محتویات سیاسی را به روی سایت می‌فرستاد و ادعا کرده بود که یک منبع خبری مستقل است اما در تحقیقات معلوم شد که با رژیم ایران مرتبط است.
هدف از این اخبار جعلی بی‌اعتبار کردن کاندیداهای مختلف سیاسی بوده‌اند...
لازم به یادآوری است که در آبانماه امسال شبکه اجتماعی فیس‌بوک تعداد بیشتری از صفحاتی که مشغول به نشر اخبار جعلی و مرتبط با رژیم ایران بوده‌اند را شناسایی و فعالیت آنها را متوقف کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز فیس‌بوک گفته است مدیران این حسابها خودشان را به‌عنوان شهروندان آمریکا و در برخی موارد شهروندان انگلستان جا زده بودند و محتوای مورد منازعه سیاسی هم‌چون روابط نژادی و مخالفت با دونالد ترامپ و مهاجرت را تبلیغ می‌کردند.
یو اس ای تو دی نیز نوشت: فیس‌بوک دروغپردازی رژیم ایران را افشا کرد.

آسوشیتدپرس: فیس‌بوک حسابهایی مرتبط با رژیم ایران را حذف می‌کند
ناتانیل گلیچر Nathaniel Gleicher رئیس امنیت سایبری فیس‌بوک آبانماه ۹۷ در گزارشی درباره مسدود کردن ۸۲صفحه حسابها و گروهای مرتبط با رژیم ایران گفت:‌ در این مورد، اتاق جنگ شروع به ردیابی الگوهایی از « رفتارهای غیرمعتبر» در میان انبوهی از صفحات و حسابها و گروه‌هایی کرد که خدمات خود را به‌تازگی شروع کرده بودند. تمامی آنها به رژیم ایران مرتبط بودند. وی افزود:‌ « ما در کشف و پایین کشیدن «حساب‌هایی که در رفتار بد شرکت دارند» ارتقاء پیدا می‌کنیم».

شرکت آتلانتیک کانسیل تحقیقاتی گفته برخلاف آن دسته از کاربران مرتبط با رژیم ایران که در ماه اوت گذشته شناسایی شدند و فیس‌بوک فعالیت آنها را متوقف کرد این کاربران بروی موضوعات متنوعی متمرکز شده بودند.

فیس‌بوک گفته ۸۲صفحه و گروه را در دو شبکه اجتماعی خود یعنی اینستاگرام و فیس‌بوک پیدا کرده که قواعد فیس‌بوک را نقض کرده‌اند و به‌علت خاطی شناخته شدن فعالیت آنها متوقف شده است.
فیس‌بوک اعلام کرد فعالیت این صفحات و گروهها در اواخر بهار سال ۲۰۱۶آغاز شده اما عمده فعالیت آنها طی سال گذشته روی داده است.
شرکت آتلانتیک کانسیل که بررسی محتوای این صفحات را برعهده داشته می‌گوید این کاربران بیشتر تلاش داشته‌اند خود را آمریکایی‌های لیبرال معرفی کنند.

شرکت آتلانتیک کانسیل گفته رفتارهای این کاربران "نسبت به اشاعه مستقیم پروپاگاندای حامی دولت ایران، تکامل‌یافته‌تر به‌نظر می‌رسد و گویی آنها از برخوردهای قبلی تجربه آموخته‌اند".

به گفته فیس‌بوک، کاربران این صفحات با هزینه‌ای کمتر از صد دلار برای تبلیغ در اینستاگرام و فیس‌بوک، پست‌های خود را به مخاطبان بیشتری ارائه می‌دادند.

حدود دو ماه قبل نیز فیس‌بوک، توییتر و شرکت آلفابت صدها حساب مرتبط با دستگاه تبلیغاتی رژیم ایران را مسدود کردند. اما ناتانیل گلیچر می‌گوید که عملیات اخیر از برخی جهات پیچیده‌تر بوده و شناسایی این حساب‌ها نیز دشوارتر انجام شده است.
اگر چه بسیاری از این حسابهای کاربری و صفحات در فیس‌بوک تنها چند ماه قبل راه افتاده‌اند، اما به نسبت حسابهای کاربری که تابستان مسدود شد، توانسته‌اند مخاطبان بیشتری را جذب کنند. حسابهای کاربری را در که تابستان مسدود شدند حدود ۹۸۳هزار نفر دنبال می‌کردند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar