onsdag 30 september 2015

بازتاب تظاهرات بزرگ نیویورک علیه آخوند روحانی در رسانه‌های عربی

بازتاب تظاهرات بزرگ نیویورک علیه آخوند روحانی در رسانه‌های عربی

بازتاب وسیع تظاهرات هواداران مقاومت ایران با حضور شخصیتهای آمریکایی و فعالان کشورهای سوریه و یمن علیه حضور آخوند روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل در رسانه‌های عربی هم‌چنان ادامه دارد. 

تلویزیون الاخباریه گزارش داد: در چند متری سازمان ملل در نیویورک، هزاران تظاهر کننده از جامعه جهانی خواستند تا با فشار به رژیم ایران؛ این رژیم را وادار کنند تا به دخالتهای افسار گسیخته‌اش در امور کشورهای عربی و اسلامی خاتمه دهد و پشتیبانی از گروه‌های تروریستی و فرقه‌گرا در منطقه را متوقف کند. 

احمد صالح از یمن گفت: اگر اقدام عملی ائتلاف عربی نبود، امروز به جای رئیس‌جمهور قانونی یمن حوثیها و کودتاچیان در مجمع عمومی بودند و دنبالچه‌های رژیم ایران یمن را نمایندگی می‌کردند.

الاخباریه گفت: ایرانیان شرکت کننده در تظاهرات که با نمایندگان بیش از 27 سازمان آمریکایی و عرب همراهی می‌شدند از دولت آمریکا خواستند که در سیاستش نسبت به رژیم ایران بازبینی کند و شرکت کنندگان از کشورهای عربی و آمریکا اعلام کردند: رژیم ایران منبع اصلی حمایت از تروریزم در منطقه است.

تام ریچ وزیر سابق امنیت آمریکا اعلام کرد: ما می‌دانیم که رژیم ایران به‌عنوان بانکدار مرکزی تروریزم محسوب می‌شود و… مسئول بی‌ثباتی در منطقه به‌خصوص در لبنان و بحرین و هم‌اکنون در یمن است. 

الاخباریه افزود: این تظاهرات که بسیاری از سازمانهای ایرانی و اقشار ستمدیده ایران همزمان با شروع نشست مجمع عمومی در هفتادمین دوره‌اش در آن شرکت داشتند مورد توجه رهبران جهان و رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفته است. این تظاهرات همزمان با سخنرانی حسن روحانی شروع شد و تظاهر کنندگان خواستار اخراج او از سازمان ملل شدند.

تلویزیون التغییر گفت: هزاران ایرانی هوادار مقاومت ایران مقیم آمریکا؛ در نیویورک علیه حضور حسن روحانی در سازمان ملل و سخنرانی او در مجمع عمومی دست به تظاهرات زدند. در این تظاهرات صدها نفر از سوریه و یمن و عراقیان مقیم آمریکا شرکت داشتند تا فریاد ملتهایی باشند که توسط رژیم ولایت‌فقیه مورد تعرض تروریزم و آوارگی و سرکوب قرار گرفته است و به جهان بگویند رژیمی که روحانی آن را نمایندگی می‌کند تنها دشمن مردم ایران نیست بلکه اصل مشکل در سوریه و عراق و یمن و کشورهای عربی و اسلامی دیگر است. 

روزنامه عکاظ عربستان با عنوان «تظاهرات جهانی علیه حضور روحانی ”دموکراسی روحانی“.. کشتار.. و ویرانی در سوریه و یمن است» نوشت: اندیشمند سوری برهان غلیون یکی از اعضای سابق شورای ملی سوریه گفت: سخنرانی حسن روحانی در ملل‌متحد در مورد دموکراسی مضحک بود. و به روحانی یادآوری کرد که دموکراسی مورد نظر او تشکیل شبه‌نظامیان تروریست در لبنان است که کودکان را در سوریه می‌کشند. غلیون گفت: دروغگویی در سیاست رژیم ایران به حد وقاحت در تریبون سازمان ملل‌متحد رسیده است. و تأکید کرد که ویرانی در منطقه چه در یمن و چه در سوریه و عراق منشأش رژیم ایران و سیاست فرقه‌گرایانه تروریستی این رژیم است... تظاهر کنندگان بر نقض حقوق‌بشر در ایران تأکید کردند و به افزایش اعدامها در دوران روحانی اشاره کردند. و اعلام کردند طی دو سال دوره روحانی، بیش از 2000 اعدام، از جمله اعدام مخالفان سیاسی از اعضای جنبش اپوزیسیون اصلی ایران یعنی سازمان مجاهدین خلق صورت گرفته است. رژیم ایران رکورددار شمار اعدامها در جهان است.

روزنامه الیوم السابع - مصر گزارش داد: شورای ملی مقاومت ایران یک تجمع اعتراضی در برابر مقر ملل‌متحد در نیویورک علیه حضور حسن روحانی در سازمان ملل برگزار کرد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar