måndag 28 september 2015

باراک اوباما در مجمع عمومی ملل متحد: رژیم ایران درگیریهای طائفی را دامن می‌زند و کل منطقه را به خطر بیندازد

باراک اوباما در مجمع عمومی ملل متحد: رژیم ایران درگیریهای طائفی را دامن می‌زند و کل منطقه را به خطر بیندازد

باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در مجمع عمومی ملل‌متحد به بررسی چالشهای مختلف بین‌المللی پرداخت.

وی از جمله گفت: هیچ کشوری نمی‌تواند خودش را از خطر تروریسم مصؤن بداند و از موج مهاجرین بگریزد. اگر ما نتوانیم با هم به‌طور موثری کار کنیم، نمی‌توانیم از عواقب آن فرار کنیم.

وضعیت کنونی در جهان به شرایط خطرناکتری راه می‌برد

بعضی نیروهای بزرگ سیاسی در جهان با نظم سازمان ملل به بهانه مبارزه با تروریسم مخالفت می‌کنند

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: رژیم ایران به دخالت در کشورهای همسایه ادامه می‌دهد. این امر درگیریهای طائفی را دامن زده و کل منطقه را به خطر می‌اندازد.

باراک اوباما در مورد سوریه گفت:

کسانی هستند به این بهانه که جایگزین اسد احتمال دارد از او بدتر باشد، برای بقای اسد که مردم خودش را قتل‌عام می‌کند، فراخوان می‌دهند

سوریه نیازمند مرحله‌ای انتقالی حساب شده‌ای است و نباید که شامل اسد شود

باراک اوباما افزود:

همان‌گونه که قدرت نمی‌تواند بخودی خود در جهان نظم ایجاد کند من معتقدم سرکوب هم نمی‌تواند بخودی خود باعث انسجام اجتماعی بین ملتها شود.

تاریخ بیست سال گذشته نشان می‌دهد در دنیای امروز دیکتاتوریها بی‌ثبات هستند، مردهای قدرتمند امروز جرقه‌های انقلابهای فردا خواهند شد، شما می‌توانید مخالفان خود را به زندان بیندازید، اما نمی‌توانید ایده‌ها را زندانی کنید، شما می‌توانید دسترسی به اطلاعات را کنترل کنید، اما نمی‌توانید یک دروغ را به حقیقت تبدیل کنید.

این یک توطئه سازمانهای دولتی آمریکا نیست که سازمانهای غیردولتی می‌خواهند شفاف سازی کنند، شبکه‌های اجتماعی هستند، تکنولوژی هست و تمایل غیرقابل

تنزل مردم برای اداره امور خودشان، اینها دلائل این کارزار هستند.

سرکوبهای داخلی و تجاوزگریهای خارجی هر دو پیآمد شکستی هستند.

همبستگی که بخواهد از طریق هیولا سازی از دیگران یا فرقه‌گرایی یا دامن زدن به قوم گرایی یا لفاظیهای ملی‌گرایانه تبدیل شود شاید بتوانه به‌طور موقت قدرتی را نشان دهد اما در طول زمان ضعف خود را نشان خواهد داد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar