söndag 27 september 2015

کنفرانس در حمایت از تظاهرات نه به روحانی در نیویورک

کنفرانس در حمایت از تظاهرات نه به روحانی در نیویورک

در آستانه تظاهرات نیویورک علیه حضور آخوند روحانی در مجمع عمومی ملل متحد، یک کنفرانس مطبوعاتی با حضور شخصیتهای برجسته آمریکایی در حمایت از این تظاهرات برگزار شد.
شرکت کنندگان در این کنفرانس عبارت بودند از: سفیر کن بلکول سفیر پیشین آمریکا در کمیسیون حقوق‌بشر ملل متحد، پروفسور ریموند تنتر عضو ارشد پیشین شورای امنیت ملی آمریکا، پرفسور ایوان ساشا شیهان مدیر برنامه تعارضات و مذاکرات در دانشگاه بالتیمور، خاخام دانیل زوکر رئیس انجمن آمریکاییان برای دموکراسی در خاورمیانه و کشیش دکتر کریس لوکر کشیش ارشد کلیسای پرسبترین در شهر آناندیل.

سفیر بلکول در این کنفرانس گفت: «وضعیت حقوق‌بشر در ایران از زمان روی کارآمدن روحانی وخیم‌تر شده است... ما باید به صدای مردم ایران که خواهان آزادی هستند گوش فرا دهیم و به‌سمت تغییر رژیم در ایران حرکت کنیم... ما وظیفه داریم از مقاومت ایران که در تلاش برای سرنگونی رژیم آخوندها در ایران است، حمایت کنیم».

پرفسور ریموند تنتر نیز به حمایت از مقاومت ایران فراخوان داد و تأکید کرد، سازمان مجاهدین و شورای ملی مقاومت ایران تنها جنبشی هستند که رژیم آخوندها از آنها در هراس است.

پروفسور ساشا شیهان در سخنان خود گفت:« حامیان مقاومت ایران (روز 28سپتامبر) در (مقابل) سازمان ملل تجمع می‌کنند تا خواهان یک ایران مبتنی بر جدایی دین از دولت، دموکراتیک و غیراتمی بشوند. آنها به جهان نشان خواهند داد که در برابر رژیم آخوندها در ایران، آلترناتیوی وجود دارد. جنبشی از مردان و زنان، پیر و جوان که خواهان تحقق تغییر رژیم در ایران هستند. ما باید روی حمایت از خواسته‌های مردم ایران متمرکز بشویم».

دکتر کریس لوکر با اشاره به سرکوبگری رژیم آخوندی، گفت: «اعضای مجاهدین، شامل بسیاری پزشک، معلم، مهندس و دانشجو، برای آزادی مردمشان جان خود را داده‌اند. بیش از 30هزار تن از اعضا (و حامیان) مجاهدین، فقط در سال 1988 توسط رژیم آخوندها قتل‌عام شدند. طرح 10 ماده‌یی مریم رجوی برای آینده ایرانی آزاد، (طرحی) درخشان است و همه باید از آن حمایت کنند. اصولی که سازمان مجاهدین و شورای ملی مقاومت از آن دفاع می‌کنند، باید برای برقراری دموکراسی در ایران، مورد حمایت قرار گیرد».

خاخام دانیل زوکر درباره تظاهرات 28سپتامبر ایرانیان در نیویورک، گفت: «اهمیت (این تظاهرات)... جلب توجه جهان به ماهیت روحانی و رژیم (ایران) است. این رژیم تغییری نکرده است... به‌عنوان مثال وزیر دادگستری روحانی، مصطفی پورمحمدی است که در سال 1988 (از) مسئولان قتل‌عام 30هزار زندانی سیاسی بود. وضعیت حقوق‌بشر در دوران روحانی بسیار وخیم‌تر شده است.»...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar