onsdag 30 september 2015

هشدار ائتلاف ملی سوریه نسبت به تجاوزگری روسیه

هشدار ائتلاف ملی سوریه نسبت به تجاوزگری روسیه

هیثم المالح رئیس کمیته قانونی ائتلاف ملی سوریه در مصاحبه با تلویزیون الجزیره از بروکسل نسبت به تجاوزگری سوریه هشدار داد و گفت: این مردم سوریه هستند که سرنوشت خود را تعیین می‌کنند، بشار اسد غده سرطانی است و بایستی از ریشه کنده شود.
تلویزیون الجزیره:
شما به اختلاف مواضع روسیه و آمریکا در مورد سوریه چطور نگاه می‌کنید؟
هیثم المالح رئیس کمیته قانونی ائتلاف ملی سوریه:
با درود به شهداء و شفای عاجل برای مجروحان. انشاء الله پیروزی انقلاب سوریه نزدیک است...

آمریکا تا کنون استراتژی روشنی ندارد، باراک اوباما از شروع انقلاب سوریه تا کنون در مواضع خود خیلی لرزان عمل کرده است. او حتی در صحبتهای عمومی نیز لرزان عمل کرده است. وی خیلی از خطوط قرمز را ترسیم کرد به‌ویژه در مورد به‌کارگیری سلاح شیمیایی اما به آن عمل نکرد.

 روسیه الآن تسلیحات زیادی وارد کرده است. پوتین در مجمع عمومی دروغ می‌گوید که با کارشناسان وارد شده و کمک‌کارشناسی به اسد می‌کند و این حرف مطلقاً درست نیست.
 
پوتین سلاح و مهمات و تانک و هواپیما به اسد داده است. 35هزار کارشناس روسی الآن شبکه موشکی اسد را هدایت می‌کنند آنها به همراه خانواده‌هایشان که بالغ بر 100هزار نفر می‌شوند، از گذشته در سوریه حضور دارند.

روسیه تلاش می‌کند بشار اسد در قدرت باقی بماند و الآن هم هم‌چنان‌که می‌گویند برای حمایت از او به سوریه وارد شده است.
 
آمریکا هم می‌گوید که آینده باید بدون بشار اسد باشد. این یک بازی بیش نیست. بشار اسد و رژیم حاکم عبارتند از مجموعه‌ای از قاتلان و جنایتکاران و یک حکومت خونریز که تمامی قطعنامه‌های مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل‌متحد و اتحادیه عرب را زیر پا گذاشته است.
 
موضوع عدم وجود بشار اسد نیست او و دار و دسته‌اش باید به دادگاه جنایی به‌خاطر جنایتهایی که مرتکب شده، احاله داده شود. آنها مرتکب جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی و کشتار جمعی شده‌اند. همه باید بفهمند از جمله روسیه و آمریکا که صلحی بدون تحقق عدالت وجود نخواهد داشت. بازی این نیست که بشار باید باشد یا نباشد. مردم سوریه هستند که تصمیم می‌گیرند نه این‌که دیگران برایشان تصمیم بگیرند. مردم سوریه خود بازیگر اصلی در مسأله هستند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar