fredag 21 december 2018

سفارت آمریکا در تیرانا: دولت آلبانی را به‌خاطر اقدام علیه توطئه‌های تروریستی رژیم ایران در آلبانی تحسین می‌کنیم

سفارت آمریکا در آلبانی در رابطه با اخراج دو دیپلمات تروریست اطلاعاتی رژیم ایران از آلبانی، در بیانیه‌یی از اقدام دولت آلبانی تحسین کرد. در این بیانیه آمده است:
ما دولت آلبانی را به‌خاطر اقدام علیه رژیم ایران و توطئه‌های تروریستی آن در خاک آلبانی که امنیت اروپا را تهدید می‌کند، تحسین می‌کنیم.
دولت آلبانی رهبری واقعی خود را در تلاشهای مشترکمان برای فرستادن یک پیام واضح به ایران که اقدامات تروریستی‌اش در اروپا یا هر کجای دیگر غیرقابل قبول بوده و تحمل نخواهد شد، بارز کرده است.
ما دوش به دوش با آلبانی،‌ متحدمان در ناتو و شریک استراتژیک مان ایستاده‌ایم.
پرزیدنت ترامپ در نامه زیر از دولت آلبانی سپاسگزاری می‌کند:
کاخ سفید- واشنگتن
۱۴دسامبر ۲۰۱۸
عالیجناب ادی راما
نخست وزیر جمهوری آلبانی - تیرانا
آقای نخست‌وزیر عزیز،
از تلاشهای قاطع شما برای ایستادن در مقابل[رژیم] ایران برای مقابله با فعالیتها و تلاشهای بی‌ثبات کننده‌اش جهت ساکت کردن مخالفان رژیم در سراسر جهان تشکر می‌کنم.
رهبری شما در اخراج سفیر رژیم ایران از کشور تان نمونه‌ای از تلاشهای مشترک ماست تا به حکومت ایران نشان دهد فعالیتهای تروریستی‌اش در اروپا و سراسر جهان عواقب جدی خواهد داشت.
آلبانی پیوسته یک دوست بزرگ برای ایالات متحده بوده و من به‌دنبال رشد شراکتمان برای رویارویی با بسیاری موضوعات مهم که کشورهایمان با آن مواجهند، هستم.
خالصانه - دونالد ترامپ


چهارشنبه شب ۱۹دسامبر ۲۸ آذر ماه اخراج دو دیپلمات تروریست اطلاعاتی رژیم در آلبانی به‌خاطر درگیر بودن آنها در فعالیتهای تروریستی که امنیت این کشور را به خطر می‌اندازد اعلام شد.

متعاقباً بالکان وب گزارش کرد آلبانی سفیر رژیم ایران و یک مقام دیگر را «عنصر نامطلوب» اعلام کرد و آنها را اخراج می‌کند.
منابع وزارت اروپا و امور خارجه به بالکان وب گفتند که تصمیم آلبانی برای اخراج سفیر ایران و یک مقام دیگر به‌عنوان عنصر نامطلوب پس از مشورت با کشورهای متحد به‌دلیل فعالیتهای آنها در آلبانی در نقض با استاتوی دیپلماتیک آنها اتخاذ شده است و ما به‌خاطر می‌آوریم که مجاهدین که در کشور ما هستند،‌ غلامحسین محمدنیا سفیر ایران در تیرانا را متهم به این‌که مأمور سرویسهای مخفی ایران است کرده بودند.

آسوشیتدپرس نیز گزارش کرد: آلبانی محل سکونت بیش از ۲۰۰۰تن از اعضای گروه اپوزیسیون در تبعید مجاهدین خلق می‌باشد که از عراق به آنجا منتقل شده‌اند.

پمپئو وزیر خارجه آمریکا نخست‌وزیر ادی راما را به‌خاطر اخراج دو مأمور رژیم ایران مورد ستایش قرار داد.
وزیر خارجه آمریکا می‌افزاید که این دو عامل، حملات تروریستی در آلبانی را برنامه‌ریزی می‌کردند. کشورهای اروپایی تنها امسال، سه توطئه ایرانی را خنثی کرده‌اند. کشورهای جهان برای تحریم رژیم ایران باید در کنار همدیگر قرار گیرند تا این‌که رفتار نابود کننده‌اش را تغییر دهد.

همچنین جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد:
نخست‌وزیر آلبانی، ادی راما، سفیر رژیم ایران را اخراج کرد و به رهبران رژیم ایران پیام می‌دهد که حمایت آنها از تروریسم تحمل نخواهد شد.بولتون می‌افزاید:
ما در کنار نخست‌وزیر ادی راما و مردم آلبانی ایستاده‌ایم و این در حالی است که آنها به مقابله با رفتار خودسرانه رژیم ایران در اروپا و در سراسر جهان برخاسته‌اند.


محمد نیا سفیر اخراجی رژیم در آلبانی، یکی از مسئولان وزارت اطلاعات رژیم و از اعضاء هیأت مذاکره برجام با آمریکا، قبلاً توسط مقاومت ایران افشا‌ شده بود.
شایان یادآوری است که ادی راما نخست‌وزیر آلبانی در ۳۰فروردین ۱۳۹۷توطئه تروریستی علیه گردهمایی نوروزی مجاهدین در آلبانی را که با حضور خانم مریم رجوی و شهردار جولیانی برگزار می‌شد افشا کرد. ادی راما گفت من معتقدم در رابطه با مجاهدین ما کار درستی انجام دادیم... ما جزو گروه کشورهای اروپایی-آتلانتیک هستیم که به شیوه مشابه مورد تهدید هستند. من معتقدم تمام این کشورها علیه تهدیدهای تروریستی اقدام می‌کنند.

از این پیشتر سازمان مجاهدین خلق ایران در اطلاعیه اول اردیبهشت ۱۳۹۶اعلام کرده بود:
سفیر رژیم آخوندی، که یک عضو وزارت اطلاعات، مافیای ترور و شکنجه آخوندهاست، در این اطلاعیه با تکرار اتهامات همیشگی و بی‌اساس علیه PMOI و متهم کردن آن به سکت تلاش می‌کند روابط دوستانه مجاهدین و مردم آلبانی را مخدوش کند. از سه دهه پیش وقتی رژیم آخوندی با قتل‌عام و ترور نتوانست PMOI را نابود کند، با کمپین شیطان‌سازی و ترویج دروغ درصدد بی‌اعتبار کردن آن بر آمد. این تبلیغات مسخره برای مردم آلبانی که ۴سال است PMOI را از نزدیک تجربه کرده‌اند کمترین ارزشی ندارد و فقط نفرت آنها را از رژیم آخوندی بیشتر می‌کند....
رژیم ایران تا کنون ۶۳بار توسط ارگانهای مختلف ملل ‌متحد بواسطه نقض حقوق‌بشر محکوم شده است، ۱۲۰هزار تن بدلایل سیاسی اعدام شده‌اند که در بین آنها از دختران ۱۳ساله تا مادران ۷۰ساله و زنان باردار به چشم می‌خورد. در سال ۱۹۸۸بر اساس فتوای خمینی ۳۰هزار زندانی سیاسی در طی چند ماه قتل‌عام شدند به‌نحوی که اعتراض جانشین وقت خمینی را بر انگیخت. خمینی او را عزل کرد و تا آخر عمر تحت بازداشت خانگی بود...
با توجه به صدها عملیات تروریستی این رژیم در خارج از ایران که دیپلمات تروریستهای این رژیم در ارتکاب آن نقش جدی داشته‌اند، ما خواستار اخراج مأموران و مزدوران و جاسوسان رژیم ایران از آلبانی و ممانعت از ورود آنها به این کشور می‌باشیم. این منطبق با تصمیم شورای اتحادیه اروپا در آوریل ۱۹۹۷نیز می‌باشد. این تصمیم بعد از آن گرفته شد که دادگاه فدرال برلین، رهبر، رئیس جمهور، وزیر اطلاعات و وزیر خارجه رژیم را مسئول ترور مخالفان در خارج کشور معرفی کرد.
سازمان مجاهدین خلق ایران
۲۱آوریل ۲۰۱۷


به گزارش کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت ایران در ۲۳فروردین ۱۳۹۶درباره سوابق سفیر رژیم در آلبانی:

گزارشی از
کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت
درباره تغییرات و سازمان کار جدید لانه جاسوسی رژیم آخوندی
در آلبانی پس از انتقال مجاهدین

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت ایران درباره نامه نمایندگان برجسته کنگره آمریکا به نخست‌وزیر آلبانی در خصوص فعالیتهای رژیم آخوندی علیه مجاهدین در آلبانی طی گزارش مشروحی از اقدامات رذیلانه این رژیم و مزدورانش در آلبانی علیه مجاهدین و مقاومت ایران اعلام کرد:
رژیم آخوندی پس از شکست کامل در طرحهای تروریستی و توقیف و دستگیری و آدمربایی در لیبرتی، از پایان تابستان ۹۵به تغییر سفیر خود در آلبانی مبادرت کرد.
سفیر جدید رژیم به‌نام ”غلامحسین محمدنیا”مستقیماًً از وزارت اطلاعات آخوندها برای انجام مأموریتهای رذیلانه به سفارت در آلبانی گماشته شد.
محمدنیا که به‌عنوان سفیر به آلبانی آمده است، به‌عنوان مأمور وزارت اطلاعات در جلسات برجام شرکت می‌کرد و در تیم هسته‌یی ظریف به‌عنوان عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی معرفی شد اما در واقع فقط به کار اطلاعاتی و جاسوسی اشتغال داشته است.
محمد نیا در سال ۹۴از آخوند روحانی رئیس‌جمهور رژیم به‌خاطر خدمات جاسوسی یک نشان به همراه ۵۰سکه طلا دریافت کرد. وی در تیم مذاکره‌کننده به‌نام داوود محمدنیا بوده، ولی در روز گرفتن دستمزد از روحانی، غلامحسین محمدنیا معرفی شده و در روزنامه رسمی نیز با همین اسم ثبت شده است.
-غلامحسین محمد نیا در سال ۲۰۰۰نیز جزء لیست اعضای نمایندگی رژیم در نیویورک معرفی شده بود و یکی از طرف حسابهای لابیهای آمریکایی رژیم در سالهای بعد از آن بوده است.

خبرنامه به‌اصطلاح دانشجویان ایران یکشنبه ۷شهریور ۱۳۹۵
عضو تیم هسته‌یی ایران سفیر شد
غلامحسین محمدنیا از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی به‌عنوان سفیر جدید ایران در آلبانی انتخاب شد.
به گزارش خبرگزاری رژیم در روز ۲۷مهر ۹۵، محمد نیا مأمور وزارت اطلاعات تحت عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران استوارنامه خود را به رئیس‌جمهور آلبانی تقدیم کرد.
به گزارش ایرنا محمد نیا «ضمن ابلاغ سلام گرم حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران به همتای آلبانیایی خود، گسترش روابط فرهنگی، سیاسی و اقتصادی با کشور دوست و برادر آلبانی راتمایل و علاقه تمامی مقامات جمهوری اسلامی توصیف کردو افزود: برای گسترش و تعمیق روابط دو کشور بدون ابهام در تمامی زمینه‌ها تلاش می‌کنم و مطمئنم که با حمایتهای جنابعالی و دوستانتان روابطی قوی و مستحکم خواهیم داشت».
متعاقباً سفیر آلبانی در ترکیه نیز به تهران رفت و به‌عنوان سفیر اَکرِدیته accredite در ۹آبان استوارنامه خود را به ظریف داد.

تشبثات رژیم آخوندی برای مخدوش کردن چهره مجاهدین در اسفند ۹۵ بالا گرفت.
به گزارش خبرگزاری رسمی رژیم، مسئول خبرگزاری رسمی آلبانی به تهران دعوت شد تا به‌گفته اطلاعات آخوندی با خانواده‌های قربانیان ترور شده از سوی مجاهدین دیدار نموده و اشک بیفشاند!
به‌نوشته خبرگزاری رژیم:
در این ملاقات، قربانیان ترور با اشاره به جنایتهای تروریستی منافقین در ایران، عراق و همچنین همکاری نزدیک آنها با گروه تروریستی داعش، حضور اعضای گروهک تروریستی منافقین در کشور آلبانی را خطری جدی برای امنیت شهروندان این کشور دانسته و بیان داشتند: بی‌شک یکی از راه‌های پیشگیری از فعالیت این گروه‌های تروریستی نمایش آثار بر جامانده از اقدامات آنها در کشورهای مختلف است، اقداماتی که تنها در ایران بیش از دهها هزار قربانی ترور بر جای گذاشته است.

از این پیشتر کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت ایران در اطلاعیه ۱۰آذر ۹۳ ایجاد ایستگاه اطلاعاتی در سفارت رژیم در آلبانی را علیه مجاهدان اشرفی و ساکنان لیبرتی فاش کرده بود.در این اطلاعیه اسامی دیپلمات تروریستهای اطلاعاتی و مزدوران آنها تحت عنوان اعضا سابق مجاهدین برملا شده است.
برخی از آنان عبارتند بودند از: فریدون زندی دبیر اول سفارت در ارتباط با کیان مهر با نام مستعار سجاد رئیس قبلی ایستگاه وزارت اطلاعات در عراق و دژخیم دیگری به‌نام «حاج علی نویدی» و مزدورانی از قبیل احسان بیدی.

ایجاد ایستگاه اطلاعاتی در سفارت رژیم در آلبانی علیه مجاهدان اشرفی و ساکنان لیبرتی
سرکردگان و مهره‌های رژیم آخوندها بارها با تهدید کشورهای مختلف برای جلوگیری از پذیرش مجاهدان اشرفی و ساکنان لیبرتی اعلام کرده‌اند که هدف آنها نه انتقال مجاهدین بلکه نابودی یا تسلیم است و «مجاهدین باید از روی کرهٔ زمین پاکسازی شوند».
در چارچوب همین سیاست، گشتاپوی ملایان، بعد از پذیرش شماری از مجاهدین توسط آلبانی، ابتدا به تهدید دولت آلبانی پرداخت تا از پذیرش مجاهدین منصرف شود:
- سید باقر حسینی، نماینده مجلس رژیم، خطاب به دولت آلبانی گفت مجاهدین «نه تنها برای منافع ملی آنها خطرناک است بلکه می‌تواند برای کل منطقه مخاطره ایجاد کند» (۲۹اردیبهشت ۹۱).
- محمدرضا ثانی، رئیس کمسیون امنیت مجلس رژیم، گفت: پذیرش مجاهدین.... نه‌تنها وجهه‌یی برای آلبانی ندارد بلکه در درازمدت برای این کشور تبعاًت امنیتی به همراه خواهد داشت (۳تیر۹۱).
- شبکه خبر رژیم در ۲۷اردیبهشت ۹۲گفت: «کشورهای بالکان در آینده شاهد بمب‌گذاریها و خرابکاریهای سودمند برای آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهند بود».
متعاقباً اطلاعات آخوندها درصدد بر آمد تا یک «ایستگاه اطلاعاتی» علیه مجاهدین در سفارت رژیم در آلبانی دایر کند و به همین منظور در زمستان ۱۳۹۲یکی از عواملش به نام «فریدون زندی علی آبادی» را در پوش دیپلمات برای اداره این ایستگاه اطلاعاتی به آلبانی اعزام کرد.
وزارت بدنام برای سرپوش گذاشتن بر فعالیتهای جاسوسی و اطلاعاتی زندی و عادی نشان‌دادن وضعیت او، ابتدا او را مأمور به خدمت در وزارت‌خارجه نمود و سپس او را به‌عنوان دبیر اول سفارت به آلبانی اعزام کرد.
زندی در ارتباط تنگاتنگ با رئیس ایستگاه وزارت اطلاعات در عراق با نام مستعار «سجاد»و «حاج علی نویدی» مأمور وزارت اطلاعات در ترکیه است و مأموریتهایش را علیه مجاهدین در آلبانی، در همآهنگی با شعبه عراق انجام می‌دهد.
مأمور اطلاعات آخوندها (فریدون زندی) از جمله تلاش می‌کند تا با برخی از پناهندگان ایرانی در پوشهای مختلف ارتباط برقرار کند و با تهدید و تطمیع و پرداخت پول، آنها را به همکاری با وزارت اطلاعات بکشاند.
این مأمور جنایتکار که در مکالمات تلفنی و حضوری خود را «حاجی» معرفی می‌کند، درصدد جمع‌آوری اطلاعات علیه مجاهدین و خانواده‌های آنهاست. وی برای برقراری ارتباط و دیدار با افراد در تیرانا از شیوه‌های گوناگون از جمله از تاکسی استفاده می‌کند.
یک عامل افشا‌ شده دیگر وزارت اطلاعات در آلبانی، مزدوری به نام «احسان بیدی» مشوق و تسهیل کننده برقرار کردن ارتباطات زندی است.
شورای اتحادیه اروپا در آوریل۱۹۹۷به‌دنبال حکم دادگاه میکونوس که ولی‌فقیه، رئیس‌جمهور و وزیران خارجه و اطلاعات وقت رژیم ملایان را مسئول ترور مخالفان در خارج کشور شناخت، طی مصوبه‌یی خواستار اخراج عوامل اطلاعات رژیم ایران از کشورهای عضو شد، مصوبه‌یی که ضرورت جلوگیری از فعالیت مأموران وزارت اطلاعات علیه پناهندگان ایرانی و اخراج آنها از آلبانی را مضاعف می‌کند.
شورای ملی مقاومت
کمیسیون امنیت و ضدتروریسم
۱۰آذر۹۳(۱دسامبر ۲۰۱۴)


همچنین کمیسیون امنیت و ضدتروریسم، در بهمن ۱۳۹۶ انتصاب یکی از دژخیمان اطلاعات آخوندی به نام مصطفی رودکی به‌عنوان دبیر اول سفارت رژیم در آلبانی برای توطئه علیه مجاهدین را همراه با اسامی شماری دیگر از مزدوران که دست در خون مجاهدین دارند، برملا کرد.

انتصاب یکی از دژخیمان اطلاعات آخوندی به نام مصطفی رودکی
به‌عنوان دبیر اول سفارت رژیم در آلبانی برای توطئه علیه مجاهدین
به‌دنبال تلاشهای رژیم آخوندی علیه سازمان مجاهدین خلق ایران در آلبانی و اعزام مأموران اطلاعات و نیروی قدس و بریده مزدوران به این کشور، وزارت اطلاعات مصطفی رودکی، یکی از مهره‌های سابقه‌دار خود را روانه آلبانی کرده و به‌عنوان دبیر اول در سفارت رژیم در این کشور منصوب کرده است.
مصطفی رودکی که در اوایل دهه ۹۰مسئول ایستگاه اطلاعات در سفارت رژیم در اتریش بود در شهریور ۱۳۹۳به ایران بازگشت و در مقر مرکزی وزارت اطلاعات به کار مشغول شد. وی در اتریش تحت پوش کارشناس سیاسی در طبقه سوم سفارت مستقر بود. در اواخر مأموریتش در وین به سمت مسئول ایستگاههای اطلاعاتی در همه کشورهای اروپایی ارتقا پیدا کرد. مصطفی رودکی از همان زمانی که در اتریش بود، روی پرونده مجاهدین کار می‌کرد و با برخی از بریده مزدوران در ارتباط بود و در همین رابطه به فرانسه نیز رفت و آمد می‌کرد.
رودکی با پرداخت پول، بریده مزدوران را به‌کار می‌گیرد تا توطئه‌های اطلاعات آخوندی علیه مجاهدین را به اجرا در بیاورد. سایر مزدوران پیشانی سیاه از قبیل مسعود خدابنده، عیسی آزاده و قربانعلی حسین نژاد برای پشتیبانی از فعالیتهای مصطفی رودکی در ارتباط با وی قرار گرفته‌اند.
وزارت اطلاعات در همآهنگی با وزارت‌خارجه رژیم برای تسهیل کار رودکی، دو شعبه وزارت اطلاعات به اسامی کانون هابیلیان و مؤسسه دیده‌بان را تحت عناوین فرهنگی و مطبوعاتی در آلبانی فعال کرده است.
شایان یادآوری است که در سال ۹۵در جریان انتقال مجاهدین به آلبانی، غلامحسین محمدنیا، یکی دیگر از مهره‌های سابقه‌دار اطلاعات آخوندها، به سفارت رژیم در آلبانی گماشته شد. آخوند احمد حسینی الست، رایزن فرهنگی سفارت رژیم در آلبانی نیز دست‌اندر کار توطئه‌های رژیم در آلبانی و دیگر کشورهای بالکان است. وی نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی وابسته به دفتر خامنه‌ای است.
شورای ملی مقاومت
کمیسیون امنیت و ضدتروریسم
۱۶ بهمن ۹۶(۵ فوریه ۲۰۱۸)

پاتریک کندی-کنفرانس جوامع ایرانیان -آذر۹۷
توطئه‌های خنثی شده یادآور کارزار آدمکشی و تروریسم رژیم علیه مخالفان ایرانی و تبعیدیان در اروپا در دهه‌های ۱۹۸۹و ۱۹۹۰ است. در آن زمان اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن با قاطعیت پاسخ دادند و به اخراج پرسنل اطلاعاتی رژیم از کشورهای عضو اتحادیه اروپا دست زدند و روابط دیپلماتیک را قطع کردند و گفتگو با ایران را متوقف کردند.

واضح است که ما شکست این توطئه‌های تروریستی علیه گردهمایی شورای ملی مقاومت در پاریس را دیده‌ایم. بار دیگر اینجا در تیرانا شاهد بوده‌ایم. با این وجود، ابعاد سفارت ایران در آلبانی دو برابر شده است. دولت آلبانی، باید اقدام به اخراج تک‌تک دیپلمات‌های ایران در این کشور بکند، به‌خاطر آنچه که در آن دست داشتند یعنی آوردن تروریسم به این کشور.
آنها تروریسم را به آلبانی آوردند و نباید اجازه ادامه این کار را در اینجا یا هر جایی در اروپا به آنها داد، وقتی در نظر داشته باشید که آنها برای بمب‌گذاری علیه مقامات منتخب از سراسر اروپا اقدام کردند، نه فقط در پاریس بلکه در سراسر اروپا چنین اتفاقاتی افتاده است. و در ایالات متحده هم اتفاق افتاده است.
به همین دلیل، می‌خواهم سخنان خانم رجوی را تکرار کنم که سپاه پاسداران باید در لیست تروریستی قرار گیرد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar