måndag 24 december 2018

کمیته ایتالیایی پارلمانترها:‌ سرویس اطلاعاتی رژیم ایران و سپاه قدس باید توسط اتحادیه اروپا در لیست تروریستی قرار گیرند


کمیته ایتالیایی پارلمانترها و شهروندان برای ایران آزاد، پس از اخراج سفیر و رئیس ایستگاه اطلاعاتی رژیم ‌آخوندی از آلبانی، در نامه‌یی به وزیر خارجه ایتالیا ضمن حمایت از این اقدام دولت آلبانی نوشت: همان‌طور که اطلاع دارید روز ۱۹دسامبر دولت آلبانی سفیر رژیم ایران و یک دیپلمات دیگر این رژیم را به‌خاطر فعالیتهای تروریستی از این کشور اخراج کرد. دولت ایالات متحده آمریکا از اقدام تیرانا اسقبال کرد.
رژیم ایران در ماه مارس گذشته درصدد بر آمده بود یک سوءقصد تروریستی علیه گردهمایی اپوزیسیون ایران در آلبانی صورت دهد. روز ۱۹آوریل نخست‌وزیر آلبانی ادی راما این اقدام را افشا کرد.
این اولین بار نیست که در یک سال گذشته رژیم ایران علیه اپوزیسیون خود در کشورهای اروپایی دست به اقدام تروریستی می‌زند. در ژوئن گذشته نیز یک عملیات تروریستی با مواد انفجاری علیه گردهمایی بزرگی که در شمال پاریس در حمایت از شورای ملی مقاومت ایران ترتیب داده شده بود خنثی گردید. چند تروریست رژیم از جمله یک دیپلمات آن در اطریش، در حالیکه که در آلمان به‌سر می‌برد دستگیر شد و برای محاکمه به بلژیک مسترد گردید.

گزارشهای تحقیق و دادستانی در کشورهای آلمان و بلژیک حکایت از نقش سفارت خانه‌های این رژیم در توطئه چینی تروریستی در اروپا دارد.
با این وجود، تا کنون کشورهای اروپایی و به‌خصوص اتحادیه اروپا نسبت به این رفتار رژیم یک برخورد مناسب اتخاذ نکرده‌اند. در حالیکه رژیم قوانین کشورهای ما و حقوق بین‌المللی را نقض می‌کند اتحادیه اروپا در جستجوی ساز و کاری برای کمک اقتصادی به دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران است. این سیاست مماشاتگرانه با رژیمی گستاخ که تروریسم را اشاعه می‌دهد به ترویج تروریسم در اروپا کمک خواهد کرد.
ما معتقدیم ضروری است که هر چه سریع‌تر اقدامات عملی متناسب با این اعمال وخیم اتخاذ شود. بایستی مراکز دیپلماتیک رژیم ایران بسته و شبکه‌های ترور آن برچیده شوند. همچنین ضروری است که سرویس اطلاعاتی رژیم ایران و سپاه قدس در لیست سازمانهای تروریستی اتحادیه اروپا قرار گیرند.
رژیم ایران تنها زمانی خواهد فهمید که دوران بدون کیفر ماندن اقدامات تروریستی‌اش بسر رسیده که کشورهای دموکراتیک سیاست قاطعیت در برابر این رژیم را اتخاذ کنند.

در همین رابطه گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا با صدور بیانیه‌یی که توسط ژرارد دوپره رئیس این گروه و وزیر پیشین دولت بلژیک امضاء شده، از اخراج سفیر رژیم ایران و یکی دیگر از دیپلمات تروریستهای این رژیم از آلبانی استقبال و اعلام کرد:
در ماههای اخیر، چندین طرح ترور رژیم ایران توسط سازمانهای امنیتی اروپایی و آمریکایی خنثی شده است. یک دیپلمات رژیم ایران که در آلمان دستگیر شده است، اکنون در دادگاهی در بلژیک به‌خاطر طرح بمب‌گذاری برای هدف قرار دادن گردهمآیی مجاهدین در فرانسه، در ۳۰ژوئن ۲۰۱۸تحت محاکمه قرار دارد.
به موازات فعالیتهای تروریستی، رژیم تهران میلیون ها دلار برای یک کارزار گسترده در سراسر جهان غرب برای انتشار اخبار دروغین و اطلاعات غلط علیه این جنبش اصلی اپوزیسیون خرج می‌کند.
گروه دوستان ایران آزاد با اشاره به بیانیه ۱۵۰قانونگذار پارلمان اروپا در ماه گذشته می‌افزاید: بعد از این‌که اوایل امسال یک طرح بمب‌گذاری رژیم ایران در نزدیکی تیرانا خنثی شد ۱۵۰قانون گذار از دولت آلبانی که میزبان چندین هزار پناهنده از اپوزیسیون ایران می‌باشد خواسته بودند تا به مأموران رزیم ایران اجازه ورود به خاک این کشور را ندهد. بنابراین ما بسیار خوشحالیم که آلبانی سفیر رژیم ایران و دیپلمات دیگری را برای «آسیب رساندن به امنیت ملی خود» اخراج کرده است.
ما از اتحادیه اروپا و کشورهای عضو خواستار اتخاذ یک سیاست قاطع در رابطه با رژیم ایران هستیم. ما باید رژیم ایران را به‌خاطر طرح های تروریستی خود مورد حسابرسی قرار بدهیم و مأموران وزارت اطلاعات رژیم ایران را از اروپا اخراج کنیم.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar