fredag 21 juni 2019

تظاهـرات و راهپیمایی در واشنگتـن جمعه ۳۱خرداد ۱۳۹۸ تظاهرات بزرگ ایرانیان در واشنگتن - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران / سخنرانی سونا صمصامی نماینده شورای ملی مقاومت مقابل کاخ سفید


تظاهـرات و راهپیمایی در واشنگتـن جمعه ۳۱خرداد ۱۳۹۸
  • همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران
  • پشتیبانی از جایگزین دموکراتیک - شورای ملی مقاومت ایران
  • حمایت از برنامه خانم مریم رجوی
تظاهـرات و راهپیمایی در واشنگتـن در همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران، پشتیبانی از جایگزین دموکراتیک- شورای ملی مقاومت ایران و حمایت از برنامه خانم مریم رجوی برگزار شد.
در تظاهرات واشنگتن شرکت‌کنندگان و سخنرانان، سرکوب و پایمال کردن حق حاکمیت مردم ایران توسط ولایت فقیه، نقض حقوق‌بشر، ماجراجوییهای تروریستی، جنگ‌افروزی در منطقه، برنامه‌های اتمی و موشکی این رژیم قرون‌وسطایی را محکوم و حمایت خود را از جانشین دموکراتیک رژیم آخوندی، شورای ملی مقاومت ایران ابراز کردند.
شماری از شخصیتهای برجسته آمریکایی از جمله سناتور توریسلی، بیل ریچاردسون، ژنرال جک کین، برد شرمن، مک مکلینتاک در تظاهرات واشنگتن شرکت داشتند.
کولین آلرد، کنی مک کارتی، لی زلدین، لوئیز گومرت، سناتور باب منندز، سناتور جان کورنین، شیلا جکسون لی، ون تیلور تاس و ون سان گنزالس پیامهای همبستگی به تظاهرات واشنگتن فرستادند.

فرازهایی از پیام خانم مریم رجوی به تظاهرات واشنگتن:
  • راهپیمایی هموطنان، طنین عزم مردم ایران برای سرنگونی نظام آخوندی برقراری حاکمیت مردم و استقرار آزادی در ایران
  • از بمب اتمی تا بمب‌گذاری در آلبانی و فرانسه، تا بمب‌گذاری و مین‌گذاری در بدنه کشتی‌ها در خلیج‌فارس و انفجارها و پهپاد و موشکها در عربستان و نشانه رفتن سفارت و نیروها و پرسنل آمریکا در بغداد و ساقط کردن پهپاد؛ چه کسی جنگ‌افروزی می‌کند؟چه کسی به اشرف و لیبرتی پیاپی موشک می‌زد؟
  • وقتی آخوندها قیمت نمی‌دهند جری‌تر می‌شوند و قدم به پیش می‌گذارند
  • استمالت یا قاطعیت؟ صورت مسأله واقعی در برابر فاشیسم دینی در سیاست آمریکا و اروپا حاکم بر ایران
  • هر قدر به پایان این رژیم نزدیک می‌شویم قطب‌بندی بین رژیم و ضد رژیم برجسته‌تر می‌شود
  • محافل طرفدار رژیم و کسانی که در رژیم منفعت دارند جامعه جهانی را از هر گونه قاطعیت برحذر می‌دارند و استمالت از قاتلان حاکم بر ایران را تبلیغ می‌کنند
  • قربانیان اصلی مردم ایران هستند؛ تجربه ۴۰سال گذشته نشان می‌دهد رژیم ولایت‌فقیه فاقد هر گونه ظرفیت رفرم و تغییر رفتار است
  • صورت مسأله واقعی برای ما و مردم ما و مقاومت ماچیست؟ تسلیم یا نبرد آزادیبخش!
مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران
مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران

۲۲۱۰: سخنرانی سونا صمصامی نماینده شورای ملی مقاومت در واشنگتن
در سالروز سی خرداد روز شهدا و زندانیان سیاسی و روز تشکیل ارتش آزادیبخش ملی ایران، سلام و درود به همه شما که از شهرها و ایالتهای مختلف آمریکا خود را به مقابل کاخ سفید رساندید تا فریاد رسای خلق در زنجیر ایران باشید. به راستی که شما غیرممکن ها را ممکن کردید و چهار دهه همگام و همدوش رزمندگان و مجاهدان آزادی در ایران، قدم به قدم رژیم پلید آخوندی را عقب راندید و صدای رسای مردم قهرمان ایران شدید.
امروز هم در اینجا حضور پیدا کرده اید تا به همه جهانیان بگوئید که تجربه مقاومت ما در این ۴۰سال نشان داده است، که ملایان و جلادان استبداد مذهبی حاکم بر ایران، تنها یک زبان می‌فهمند و آن زبان قاطعیت و زور است و لاغیر.
داستان اعتلای مقاومت ایران هم همین است، آنگاه که در مقابل ضحاک خون‌ریز خمینی خون‌آشام سر خم نکرد و به نبردی تمام‌عیار در مقابل ان برخاست. به‌رغم پرداخت قیمت گزاف و ۱۲۰هزار شهید و بیشمار اسیر و زندان و شکنجه شده، اکنون با افتخار و سرافرازی مظهر شرف و افتخار خلقش شده و امید مردم ایران تنها و تنها در این آلترناتیو متبلور شده است. بله این است راز ماندگاری، پرداخت قیمت، فدای حداکثر و صداقت تمام‌عیار برای رهایی مردم میهن‌مان.
من می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و یادآوری کنم که تک‌تک شما در این نبرد بزرگ و شکوهمند سهم مهمی داشته‌اید. آنگاه که با تلاش شبانه روزی با لیست‌گذاری تروریستی مجاهدین خلق ایران به مقابله برخاستید، تک‌تک نمایندگان و سناتورها را به حقیقت مقاومت ایران آشنا کردید، و آنگاه که کاری غیرممکن یعنی پیروز بیرون آمدن از دادگاه به چالش کشیدن لیست‌گذاری را محقق کردید، و آنگاه که طوق لیست‌گذاری را به گردن همان که به‌حق سزاوارش بود، یعنی سپاه پاسداران ظلمت و تباهی انداختید.
بله وقتی که خلقی اراده کند که برخیزد، و بهای آنرا هم بپردازد، دیگر هیچ چیزی یارای ایستادگی در مقابلش را ندارد و اگر دهها دولت هم علیه او توطئه کرده باشند، لاجرم سرفراز بیرون خواهد آمد و این است داستان حمایت گسترده بین‌المللی و فراحزبی این مقاومت که برای همگان خیره کننده است.
و حالا زمان آن رسیده است که تهاجم خودمان را چندبرابر کنیم، و در مقابل استیصال مطلق رژیم، سیاستهای خودزنی رژیم، عرصه را بیش‌ از‌ پیش بر رژیم تنگ‌تر کنیم و به جهانیان بگوئیم که حق مردم ایران را برای سرنگونی رژیم ضدبشری به‌رسمیت بشناسند، شورای ملی مقاومت ایران به‌عنوان یگانه آلترناتیو مشروع و مردمی به‌رسمیت شناخته شود، و بساط هر گونه مماشات و عقب‌نشینی در مقابل این رژیم جمع گردد.
زمان، زمان برخاستن و تهاجم حداکثر است، به تلاشهای خود ادامه دهید و یک دم از پا ننشینید.
درود بر همه شما، موفق و پیروز باشید.
سونا صمصامی نماینده شورای ملی مقاومت ایران
سونا صمصامی نماینده شورای ملی مقاومت ایران


۱۹۲۰: پیام سناتور باب منندز به تظاهرات واشنگتن
خوشحالم که این پیام را برای شمامی‌فرستم. با شما در ضرورت برقراری یک ایران آزاد همراه هستم. ایرانی که در آن ایرانیان از حکومتی برخوردار خواهند بود که از خواست شهروندانش تبعیت می‌کند، به حقوق‌بشر احترام می‌گذارد، حاکمیت قانون را محترم می‌شمارد و در صلح و همزیستی با همسایگانش به‌سر می برد. من از این‌که شما صدای خود را به جهان می‌رسانید از شما تشکر می‌کنم.

پیام  سناتور جان کورنین به تظاهرات واشنگتن:
وقایع اخیر نشان داده است که رژیم ایران یک رژیم خطرناک است که با مشت آهنین بر مردم خود حکم می‌راند. من در سنا طرحی برای اعمال تحریم‌های بیشتر بر سپاه ارائه داده‌ام. من از فعالیت‌های شما دلگرم می‌شوم تا فعالیت‌های خود را علیه این دیکتاتوری افزایش دهم.


۱۹۰۵: ژنرال جک کین:
سلام بر ایران و مردم ایران
سال ۲۰۱۸ یک نقطه‌عطف در تاریخ ایران بود.
به رژیم ایران می‌گویم که رفتار شرور تو اکنون مورد بازخواست قرار خواهد گرفت. جنگ‌افروزی تو در منطقه و دخالت‌هایش در همه کشورها باید به پایان برسد. پروژه موشکی تو باید به پایان برسد. حمایت از تروریستها باید به پایان برسد و باید سرکوب مردم ایران را متوقف کنی.
به وزارت‌خارجه می‌گویم: سپاه پاسداران به‌عنوان یک گروه تروریستی نامگذاری شده است. وضعیت اقتصادی ایران در حال ورشکستگی است و مردم ایران به درستی دارند حکام کنونی را مسئول این وضعیت می‌خوانند.
رفتار تحریک‌آمیز رژیم ایران در منطقه دو هدف را دنبال می‌کند اول که جهان را تحت فشار قرار دهد تا آنها آمریکا را تحت فشار قرار دهند که تحریم رژیم ایران را متوقف کند و هدف دوم این‌که به کشورهای منطقه بگوید که آمریکا نمی‌تواند شما را حمایت کند.
این رژیم ایران است که می‌خواهد خاورمیانه را تحت تأثیر قرار دهد و به سرکوب مردم خود ادامه دهد. ما اجازه نخواهیم داد. آمریکا مرز سرخهایی دارد. تحریم‌ها برداشته نخواهد شد تا موقعی که رژیم رفتارش را تغییر دهد.
با وجود تمام بحرانها، اما آینده روشن ایران اکنون در برابر ما قرار گرفته است. مقاومت خود را استمرار دهید. شجاعت خود را ادامه دهید. آمریکا قوی‌تر از همیشه در کنار شما خواهد بود تا ایران را پس بگیرید.

۱۹۰۰: پیام نماینده کنگره آمریکا ون تایلر به تظاهرکنندگان واشنگتن
من ون تایلر، نماینده کنگره آمریکا از ناحیه سوم تگزاس. می‌خواهم از همه شما به‌خاطر حضورتان امروز تشکر کنم. من به‌عنوان نیروی تفنگدار در عراق خدمت کردم و با چشمان خود خشونت رژیم کنونی حاکم بر ایران را دیدم. رژیم ایران برای سی سال به گسترش حضور خود در خاورمیانه ادامه داده، هم‌چنان که در یمن، در عراق یا سوریه یا بیروت و یا در کرانه باختری اعمال خشونت‌آمیز مرتکب شده، تا بزرگترین حامی تروریسم در جهان باشد. من بی‌صبرانه مشتاق روزی هستم که در ایران رژیمی باشد که دیگر از ترور حمایت نمی‌کند، که دیگر شهروندان خود را سرکوب نمی‌کند و حقوق شهروندی‌شان را ضایع نمی‌کند..

پیام نماینده کنگره آمریکا لویی گومرت به تظاهرات
شما مردم ایران بدانید که اینجا مردمی دارید که عمیقاً به آن‌چه در ایران رخ می‌دهد اهمیت می‌دهند. اکثر مردم دنیا می‌دانند که رهبری رژیم ایران بزرگترین حامی تروریسم در جهان است.
کسانی هستند که خواهان حسابرسی از حکومت هستند به‌خاطر خون ده‌ها هزار انسانی که به دستشان ریخته شده است. شکنجه‌ها و اعمال نادرستی که ضد مردم ایران و مردم جهان مرتکب شده‌اند. بنابراین ما قدردان شما هستیم، برایتان دعا می‌کنیم، و امید داریم شما رهبران دلخواه خود را انتخاب کنید. نه رهبرانی که با انگیزه‌های قرون‌وسطایی هستند که حقیقتاً گستاخ و ضدتمدن هستند. شما قلب تمدن انسانی هستید، ما می‌خواهیم شاهد لذت شما از زندگی باشید که شایسته آن هستید، پس دل قوی دارید. شما افراد زیادی دارید که به شما اهمیت می‌دهند و می‌خواهند کمکتان کنند و ما مشتاق فرصتهای پیش رو هستیم تا رویاها و امیدهای شما برای صلح را به واقعیت تبدیل کنیم. این زمانی است که شما رهبرانی دارید که تنها به فکر خود نیستند بلکه به فکر مردمی هستند که بر آنها حکومت می‌کنند.

۱۸۳۵: بیل ریچاردسون وزیر سابق انرژی آمریکا
من می‌خواهم بگویم که حمایت دو حزبی از شما وجود دارد
ما یک رژیم جدید در ایران نیاز داریم.‌ این رژیم شما هستید. سازمان مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت. چرا؟ اول به‌خاطر این‌که شما قوی هستید و قدرت سازماندهی دارید. دوم به‌خاطر این‌که شما خانم رجوی را دارید و برنامه‌ ایشان را. سوم برای این‌که یک طرح برای حال و آینده ایران دارید. یک دلیل دیگر این‌که حاضرید خطر بپذیرید به‌خاطر آزادی ایران.
شما شناخته شدگی جهانی دارید. شما در سمت درست تاریخ هستید. من سخنانم را با طرح ده ماده‌یی خانم رجوی به پایان می‌برم.
بیل ریچاردسون سپس طرح ده ماده‌یی خانم رجوی را قرائت کرد و ماده به ماده توضیحات موجزی داد.
وی در پایان از جمعیت حاضر پرسید آلترناتیو ایران کیست؟ و خود همراه با جمعیت پاسخ داد:
«سازمان مجاهدین خلق ایران»
بیل ریچاردسون وزیر سابق امنیت آمریک
بیل ریچاردسون وزیر سابق امنیت آمریکا

۱۸۱۵: برد شرمن نماینده کنگره آمریکا:
من دخترم را به اینجا همراه خودم آورده‌ام تا درس مبارزه برای آزادی بیاموزد. رژیم فاسد ایران باید به پایان برسد.
مردم ایران فریاد زده‌اند نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران. ما با این ایرانیان شجاع که در حال رقم زدن فصل تازه‌یی در تاریخ ایران هستند اعلام همبستگی می‌کنیم. این فصل تازه توسط مردم ایران گشوده می‌شود نه آمریکا. دموکراسی توسط مردم ایران به ایران می‌آید. این رژیم در دوره آخر حیاتش است. من به خانم رجوی برای این‌که خود را وقف آزادی و وقف دموکراسی و برابری و حقوق برابر زنان کرده است ادای احترام می‌کنم.
من همواره در کنار کسانی هستم که خود را وقف آزادی ایران کرده‌اند. تا موقعی که مردم ایران به آزادی و انتخابات آزاد مطابق همه استانداردهای بین‌المللی برسند. شما را در تهران خواهیم دید.
برد شرمن - نماینده کنگره آمریکا - تظاهرات ایرانیان در واشنگتن - ۳۱خرداد۹۸
برد شرمن - نماینده کنگره آمریکا - تظاهرات ایرانیان در واشنگتن - ۳۱خرداد۹۸

مک کلینتاک نماینده کنگره آمریکا:
ما حمایت خود را از یک ایران دموکراتیک و غیراتمی اعلام می‌کنیم.
ایران به وسیله یک گروه از اوباش که خود را حاکمان ایران خوانده‌اند سرکوب شده است. رژیم حاکم بر ایران مشروع نیست و زمان سرنگونی آنها فرار سیده است. بی‌راه‌حلی آنها خود را در افزایش تروریسم و سرکوب نشان می‌دهد. آنها دارند همسایگان خود را تهدید می‌کند.
اهداف شما مشروع است و اهداف مشروع همیشه پیروز می‌شوند. پایداری شما تحسین همه دنیا را برانگیخته است. مردم ایران این دیکتاتوری را کنار خواهند زد و ایران را هم‌چنان که تاریخ باستانی آن نشان می‌دهد به‌عنوان شاخصی از آزادی و دموکراسی خواهند ساخت. مردم ایران می‌دانند که ما داریم به یک مقطع سرنوشت‌ساز نزدیک می‌شویم. نسلهای آینده ایران هر کاری را که شما اکنون می‌کنید به‌عنوان گامی که آینده و بهروزی ایران را تضمین می‌کند خواهند ستود.
مک کلینتاک نماینده کنگره آمریکا - تظاهرات ایرانیان در واشنگتن - ۳۱خرداد۹۸
مک کلینتاک نماینده کنگره آمریکا - تظاهرات ایرانیان در واشنگتن - ۳۱خرداد۹۸

۱۷۴۸: سناتور توریسلی در تظاهرات واشنگتن
ما در یک لحظه متفاوت در راه آزادی مردم ایران هستیم.
اکنون ما در اینجا شانه به شانه ایستاده‌ایم تا به دوستانمان یادآوری کنیم که یک چیزی در مورد این رژیم را باید به‌خاطر بسپارید. چیزهایی درباره این رژیم ما می‌دانیم که شما ممکن است ندانید. هیچ رفرم و اصلاحاتی در رژیم آخوندی وجود ندارد. وقتی ۳۰هزار نفر را در سال ۶۷ اعدام کردند رفرمی وجود نداشت. وقتی حزب‌الله انفجار می‌کرد رفرمی وجود نداشت و اکنون که پهپاد آمریکایی را هدف قرار می‌دهند رفرمی وجود ندارد. تروریستها رفرم نمی‌کنند.
سناتور توریسلی خطاب به دونالد ترامپ و مایک پمپئو گفت:‌
آقای رئیس‌جمهور و آقای وزیر خارجه به یاد داشته باشید رژیم آخوندها استحاله نمی‌شود. ما تغییر رژیم ایران را می‌خواهیم و این را هم‌اکنون میخواهیم.
میپرسند تغییر رژیم چگونه صورت می‌گیرد: ما می‌گوئیم توسط مردم ایران. در همه شهرها ایران مردمی هستند که جانشان را در معرض خطر قرار می‌دهند شعار می‌نویسند پلاکارد حمل می‌کنند. تظاهرات می‌کنند. پس آمریکا بشنو: رژیم جدیدی در ایران وجود دارد. این رژیم جدید حکومت مردم ایران است.
آقای پمپئو و آقای رئیس‌جمهور ما در این مبارزه فقط از شما یک چیز می‌خواهیم در جهت بهترین منافع مردم ایران حرکت کنید که خواستار آزادی و آینده بهتر برای فرزندانشان هستند. لطفاً در کنار ما بایستید.
در این مبارزه یک صدا بوده که هرگز خسته نشده و هرگز عوض نشده. کسی که من با تمام وجود او را تحسین می‌کنم. «خانم مریم رجوی»
سناتور توریسلی - نماینده کنگره آمریکا - تظاهرات ایرانیان در واشنگتن - ۳۱خرداد۹۸
سناتور توریسلی - نماینده کنگره آمریکا - تظاهرات ایرانیان در واشنگتن - ۳۱خرداد۹۸

 تظاهرات ایرانیان در واشنگتن - ۳۱خرداد۹۸
تظاهرات ایرانیان در واشنگتن - ۳۱خرداد۹۸

۱۷۲۰: امیر عمادی مجری برنامه تظاهرات واشنگتن:
  • تظاهرات واشنگتن از جانب جامعه ایرانیان از ۴۰ایالت آمریکا برگزار شده است.
  • ما در برابر وزارت‌خارجه آمریکا جمع شده‌ایم تا بگوئیم خواستار یک سیاست قاطع در مقابل ۴۰سال سرکوب و کشتار رژیم آخوندی هستیم.
  • رویارویی واقعی بین مردم ایران و رژیم سرکوبگر حاکم است.
  • ما در اینجا برای همبستگی با قیام مردم ایران جمع شده‌ایم. 
  • راه‌حل سرنگونی رژیم به دست مردم ایران است.
  • ما از آلترناتیو شورای ملی مقاومت و از طرح ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی حمایت می‌کنیم.
علی عمادی - تظاهرات ایرانیان در واشنگتن - ۳۱خرداد۹۸
امیر عمادی - تظاهرات ایرانیان در واشنگتن - ۳۱خرداد۹۸

۱۷۱۵: ایرانیان آزاده در واشنگتن تظاهرات خود را با گرامی‌داشت سالگرد سی خرداد شروع کردند.
شعار تظاهرکنندگان:
  • دموکراسی آزادی با مریم رجوی
  • می‌جنگیم می‌رزمیم ایران رو پس می‌گیریم
  • خون شهیدانمان رنج اسیرانمان در تو گره می‌خورد رجوی قهرمان
  • پیام به جان جانان می‌جنگیم تا پایان
  • شیر همیشه بیدار رسیده وقت دیدار
  • فریاد هر ایرانی مرگ بر خامنه‌ای روحانی
  • خامنه‌ای بدونه به دست خلق ایران به‌زودی سرنگونه

تظاهرات ایرانیان در واشنگتن - ۳۱خرداد۹۸
تظاهرات ایرانیان در واشنگتن - ۳۱خرداد۹۸
تظاهرات ایرانیان در واشنگتن - ۳۱خرداد۹۸
تظاهرات ایرانیان در واشنگتن - ۳۱خرداد۹۸

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar