lördag 29 juni 2019

گزارش سالانه سازمان امنیت داخلی آلمان: تشدید فعالیت‌های وزارت اطلاعات رژیم آخوندی علیه اپوزیسیون ایران


سازمان امنیت داخلی آلمان طی گزارشی فاش ساخت فعالیت‌های اطلاعات آخوندی در آلمان از جمله زیرنظر گرفتن اپوزیسیون ایران افزایش یافته است.
در این گزارش گفته شده است محور اصلی کار دستگاه اطلاعاتی رژیم ایران تحت نظر قرار دادن حرکت‌های اپوزیسیون و مبارزه با آن در داخل و خارج ایران است.
بر اساس گزارش سازمان امنیت داخلی آلمان وزارت اطلاعات رژیم آخوندی طرح حمله به اپوزیسیون در اروپا را ریخته است. به‌عنوان مثال طرح حمله به نشست سالانه مجاهدین در فرانسه در ژوئن ۲۰۱۸ ذکر شده است.

در گزارش همچنین به دستگیری  اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم ایران در آلمان پرداخته شده که در سفارت ایران در وین اشتغال داشته و از سوی مقامات دادگستری بلژیک مورد پیگرد بوده است. اتهام او این بوده که به‌عنوان همکار رسمی وزارت اطلاعات ایران حمله‌یی با مواد منفجره را به نشست سالانه سازمان مجاهدین خلق در نزدیکی پاریس در ۳۰ژوئن ۲۰۱۸ سازماندهی کرده است. در این باره گفته شده که این دیپلمات برای انجام حمله از یک زوج ایرانی‌تبار به‌عنوان جاسوس و عامل انفجار استفاده کرده است. آلمان این دیپلمات را در اکتبر ۲۰۱۸ تحویل بلژیک داد. هم‌اکنون پرونده علیه این دیپلمات در آلمان و بلژیک باز است.

این گزارش عامل اصلی فعالیت‌های اطلاعاتی در آلمان را وزارت اطلاعات رژیم آخوندی معرفی کرده   که به‌خصوص فعالیت‌های گروه‌های اپوزیسیون ایرانی در آلمان را زیر نظر دارد. در این گزارش آمده است که فعالیت‌های وزارت اطلاعات از طریق کسانی صورت می‌گیرد که اقامت قانونی در آلمان دارند یا از تهران هدایت می‌شوند.
یکی از روش‌های وزارت اطلاعات این است که وقتی افراد مورد هدفش به دلایل خانوادگی یا شغلی به ایران سفر می‌کنند از آنها به اجبار بازجویی می‌کند. در آلمان نمایندگی این سازمان در سفارت رژیم ایران در برلین نقش مهمی در نظارت اطلاعاتی دارد. این نمایندگی به جز عملیات اطلاعاتی مستقل از حمایت فعالیت‌هایی برخوردار است که وزارت اطلاعات از ایران هدایت می‌کند. اهداف این عملیات اشخاص و سازمانهایی در آلمان یا برخی اوقات در دیگر کشورهای اروپایی هستند.

 سازمان امنیت داخلی آلمان درباره حملات سایبری رژیم ایران نوشته است:
از سال ۲۰۱۸ علاقه نیروهای اطلاعاتی رژیم ایران به نهادهای پژوهشی و دانشگاههای آلمان افزایش یافت. حملات سایبری از طریق شرکتی ایرانی به نام "مؤسسه مبنا" صورت می‌گرفت. دولت آمریکا در مارس ۲۰۱۸ اعلام کرد که این شرکت در سراسر دنیا به بیش از ۳۰۰دانشگاه حمله سایبری کرده است. سازمان امنیت داخلی آلمان می‌گوید که در آن میان چندین دانشگاه آلمان هم بوده‌اند. دولت آمریکا گفته است که آمر این حملات سپاه پاسداران بوده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar