fredag 21 juni 2019

مشاور امور تجاری کاخ سفید: تلاش آمریکا برای کاهش درآمدهای نفتی رژیم ایران موفقیت‌آمیز بوده است


پیتر ناوارو مشاور امور تجاری کاخ سفید گفت تلاش آمریکا برای کاهش درآمدهای نفتی رژیم ایران از طریق تحریم‌ها موفقیت‌آمیز بوده است.
پیتر ناوارو در گفتگویی با فاکس‌ نیوز گفت: کاری که ما تاکنون به‌طور موفقیت‌آمیزی تلاش کرده‌ایم انجام دهیم این است که درآمدهای حاصل از صادرات این رژیم را کاهش دهیم. آنها نفت، محصولات پتروشیمی، آهن و و فولاد می‌فروشند و به تحریم‌ها به‌طور اطمینان بخشی مؤثر بوده‌اند و به‌خوبی کار کرد داشته‌اند.

تحریم بزرگترین گروه پتروشیمی رژیم ایران

روز جمعه۱۷خردادماه وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، بزرگترین و سود آورترین گروه پتروشیمی رژیم ایران، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس را در ارتباط با قرارگاه سپاه پاسداران (ضد خاتم الآنبیاء) تحریم کرد:
در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است:
علاوه بر شرکت صنایع پتروشیمی ایران، شبکه‌یی گسترده‌یی از شرکت پتروشیمی وابسته به رژیم و نمایندگیهای فروش خارجی را تحریم کرده است. این شرکت و گروه‌های وابسته آن، ۴۰درصد کل ظرفیت تولید پتروشیمی ایران را در اختیار دارند و ۵۰درصد کل صادرات پتروشیمی رژیم را در دست دارند.
استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری گفت: با هدف قرار دادن شبکه پتروشیمی رژیم ایران، ما قصد داریم منابع مالی بخش پتروشیمی را که از سپاه پاسداران حمایت می‌کنند، قطع کنیم. این اقدام هشداری برای سایر بخشهای پتروشیمی در ایران است که از سپاه پاسداران پشتیبانی مالی نکنند.
سیگال مندلکر معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز گفت: "سپاه پاسداران به‌طور سیستماتیک بخشهای حیاتی اقتصاد ایران را در دست دارد".
سپاه پاسداران و داراییهای عمده آن مانند بنیاد تعاون بسیج و قرارگاه سازندگی خاتم الآنبیاء، یک حضور برجسته در بخشهای بازرگانی و مالی ایران دارند و شرکتهای چند میلیارد دلاری را تحت کنترل دارند و سودهای اقتصادی گسترده‌یی در صنایع دفاعی، سازندگی، هوانوردی، نفت، بانکی، فلزات، خودروسازی و معادن کسب می‌کنند. سودهای ناشی از این فعالیت‌ها از طیف کاملی از فعالیت‌های مخرب سپاه پاسداران در داخل و خارج کشور پشتیبانی می‌کند، که اشاعه تسلیحات کشتار جمعی و پرتاب کننده‌های آنها، حمایت از تروریسم و انواع اشکال نقض حقوق‌بشر را در بر می‌گیرد.

تحریم نفتی رژیم ایران

معافیتهای شش ماهه اعطاء شده از سوی آمریکا به هشت کشور خریدار نفت ایران، روز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت۱۳۹۸ پایان یافت و واشنگتن اعلام کرد  از این پس هر گونه واردات نفتی از ایران مشمول مجازاتهای فرامرزی وضع شده از سوی آمریکا خواهد شد.
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز ۲اردیبهشت ۹۸ تمامی معافیتهای مربوط به فروش نفت که برای هشت کشور در نظر گرفته شده بود را لغو کرد.
خبرگزاری رویترز گزارش داد: پرزیدنت ترامپ تصمیم گرفت تا تمامی معافیتهای اقتصادی که برای هشت کشور صادر شده بود تا آنها بتوانند نفت ایران را بدون مواجه شدن با تحریم‌های آمریکا خریداری کنند خاتمه دهد و در عین‌حال به بازار جهانی نفت اطمینان داد که نفت لازم تأمین باشد.
کاخ سفید افزود: بازارهای نفت همزمان با پایان دادن به معافیت‌های مشتریان نفتی رژیم ایران در ثبات به‌سر می‌برند و کشورهای نفت‌خیز دیگر مانند امارات متحده عربی و عربستان سعودی نفت مورد نیاز را تأمین خواهند کرد.
دولت آمریکا پس از بازگرداندن تحریم‌ها علیه رژیم آخوندی، به کشورهای چین، ترکیه، هند، کره جنوبی، ژاپن، تایوان، ایتالیا و یونان در خرید نفت از رژیم معافیت داده بود.
این معافیت در روز ۱۲اردیبهشت به پایان رسید و دیگر هیچ کشوری مجاز به خرید نفت از رژیم آخوندی نیست.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar