onsdag 6 februari 2019

دونالد ترامپ در سخنرانی سالانه خود رژیم ایران را دیکتاتوری فاسد و اولین حامی تروریسم در جهان معرفی کرد

دونالد ترامپ در سخنرانی سالانه خود در کنگره آمریکا به تشریح وضعیت عمومی این کشور و سیاست خارجی آن پرداخت.

رئیس‌جمهور آمریکا رژیم ایران را یک دیکتاتوری فاسد و اولین حامی تروریسم در جهان معرفی کرد.
وی گفت: دولت من اقدامی قاطعانه برای مقابله با حامی اول تروریسم در جهان یعنی رژیم افراطی ایران انجام داده است. این دیکتاتوری فاسد نباید به تسلیحات هسته‌یی دست پیدا کند. به همین دلیل من از توافق فاجعه‌بار هسته‌یی با رژیم ایران بیرون کشیدم.

دونالد ترامپ افزود:‌ در پاییز گذشته من بیشترین و سخت‌ترین تحریمها را علیه رژیم ایران اعمال کردم. 

دونالد ترامپ با تأکید بر این‌که آمریکا روی مبارز با تروریسم متمرکز است، گفت:‌ یکی از بغرنج‌ترین چالشهای ما در خاورمیانه است. سربازان آمریکا ۱۹سال در این منطقه جنگیدند. در عراق و افغانستان ۷هزار آمریکایی کشته شدند و ۵۲هزار آمریکایی مجروح شدند. این جنگ برای آمریکا هفت تریلیون دلار هزینه در برداشت.

رئیس‌جمهور آمریکا به جنگ علیه داعش نیز پرداخت و گفت:‌ وقتی من روی کار آمدم داعش ۲۰هزار مایل مربع را در عراق و سوریه کنترل می‌کرد. حالا این سرزمینها آزاد شده است.

دونالد ترامپ رابطه با کره شمالی را هم خوب توصیف کرد و گفت در روزهای ۲۷و ۲۸فوریه در ویتنام با رهبر کره شمالی در ویتنام دیدار می‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه سخنرانی سالانه خود گفت: دولت مشروع ونزوئلا و خوان گوایدو رهبر اپوزیسیون را به‌رسمیت شناختیم. ما در کنار ملت ونزوئلا برای آزادی می‌ایستیم.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar