tisdag 26 februari 2019

مایک پمپئو: اتحاد جهانی برای مقابله با رژیم ایران در حال افزایش است


مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده روز دوشنبه ششم اسفند ضمن پیامی در توئیترش از نامگذاری تروریستی حزب‌الله توسط انگلستان استقبال کرد و گفت:‌ «اتحاد جهانی برای مقابله با رژیم ایران در حال بیشتر شدن است.»
وی نوشته است:‌«اقدام متحد ما در انگلستان برای ممنوع کردن حزب‌الله، قابل تقدیر است. این گروه تروریستی مورد حمایت ایران دستش به خون آمریکایی‌ها آغشته است و به برنامه‌ریزی برای انجام حملات در خاورمیانه، اروپا و دیگر نقاط جهان ادامه می‌دهد.»‌
به گزارش رویترز، ساجد جاوید وزیر کشور انگلستان، گفته است که حزب‌الله لبنان هم‌چنان به رفتار خود در متزلزل کردن وضعیت خاورمیانه ادامه می‌دهد و اضافه کرد این رفتار «برای لندن قابل‌قبول نیست.
ساجد جاوید با اشاره به این‌که پیشتر شاخه نظامی این گروه در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داشت، گفت: «در حال حاضر امکان تفکیک میان شاخه نظامی و سیاسی حزب‌الله وجود ندارد و به همین دلیل تصمیم گرفتم کلیت این گروه را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهم.»
لازم به ذکر است که جرمی‌ هانت وزیر کشور انگلستان روز دوشنبه ۶ اسفند ۹۷ درباره لیست‌گذاری تروریستی حزب‌الله لبنان گفت: ما نمی‌توانیم فعالیت‌های تروریستی حزب‌الله را نادیده بگیریم و این کار را نخواهیم کرد. به این دلیل امروز ما اعلام کردیم که آنها امروز به‌طور کامل توسط دولت انگلستان لیست‌گذاری خواهند شد.
وزیر خارجه انگلستان گفت: واضح است که تفاوت میان بال نظامی و سیاسی وجود ندارد و با نامگذاری حزب‌الله در تمامی اشکالش، دولت یک پیام روشن می‌دهد که فعالیت‌های بی‌ثبات کننده در این منطقه به‌طور کامل غیرقابل قبول و برای امنیت ملی انگلستان زیانبار است.

ساعتهایی قبل وزیر کشور انگلستان ساجد جاوید اعلام کرد انگلستان، شاخه سیاسی حزب‌الله را به فهرست گروه‌های تروریستی اضافه می‌کند. با اجرایی شدن این طرح، حزب‌الله لبنان به‌طور کامل به‌عنوان یک "گروه تروریستی" از سوی انگلستان تحریم خواهد شد.

وزیر کشور انگلستان در پیامی نوشت: ما به غیرقانونی کردن سازمانهای تروریستی از جمله حزب‌الله که امنیت و ایمنی ما را تهدید می‌کنند ادامه خواهیم داد.

همچنین سایت دولت انگلستان خبر لیست‌گذاری تروریستی حزب‌الله در تمامیتش را اعلام کرد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar