tisdag 26 februari 2019

وزیر خارجه انگلستان: از امروز حزب‌الله لبنان به‌طور کامل در لیست تروریستی قرار خواهد گرفت

 

جرمی‌ هانت وزیر کشور انگلستان روز دوشنبه ۶اسفند ۹۷ درباره لیست‌گذاری تروریستی حزب‌الله لبنان گفت: ما نمی‌توانیم فعالیت‌های تروریستی حزب‌الله را نادیده بگیریم و این کار را نخواهیم کرد. به این دلیل امروز ما اعلام کردیم که آنها امروز به‌طور کامل توسط دولت بریتانیا لیست‌گذاری خواهند شد.
وزیر خارجه انگلستان گفت: واضح است که تفاوت میان بال نظامی و سیاسی وجود ندارد و با نامگذاری حزب‌الله در تمامی اشکالش، دولت یک پیام روشن می‌دهد که فعالیت‌های بی‌ثبات کننده در این منطقه به‌طور کامل غیرقابل قبول و برای امنیت ملی انگلستان زیانبار است.

ساعتهایی قبل وزیر کشور انگلستان ساجد جاوید اعلام کرد انگلستان، شاخه سیاسی حزب‌الله را به فهرست گروه‌های تروریستی اضافه می‌کند. با اجرایی شدن این طرح، حزب‌الله لبنان به‌طور کامل به‌عنوان یک "گروه تروریستی" از سوی انگلستان تحریم خواهد شد.

وزیر کشور انگلستان در پیامی نوشت: ما به غیرقانونی کردن سازمانهای تروریستی از جمله حزب‌الله که امنیت و ایمنی ما را تهدید می‌کنند ادامه خواهیم داد.

همچنین سایت دولت انگلستان خبر لیست‌گذاری تروریستی حزب‌الله در تمامیتش را اعلام کرد.
سایت دولت انگلستان ۶اسفند۹۷
ساجد جاوید وزیر کشور انگلستان گفت:
اولویت من به‌عنوان وزیر کشور حفاظت از مردم بریتانیا می‌باشد. به‌عنوان بخشی از این، ما هر سازمان تروریستی که ایمنی و امنیت ما را مورد تهدید قرار دهد گذشته از هر ایدئولوژی یا انگیزه‌یی، شناسایی و ممنوع می‌کنیم و به همین خاطر است که من امروز علیه چند سازمان اقدام می‌کنم.
حزب‌الله به تلاشهایش برای بی‌ثبات سازی وضعیت شکننده در خاورمیانه ادامه داده است و ما دیگر بیش از این قادر نیستیم بین بال نظامی پیشاپیش ممنوع شده و حزب سیاسی آن تفاوتی قائل شویم.
به این دلیل است که من تصمیم گرفته‌ام این گروه را در تمامیت آن نامگذاری کنم.
جرمی‌هانت وزیر خارجه گفت:
ما حامیان مستحکم یک لبنان باثبات و سعادتمند هستیم. در عین‌حال ما نمی‌توانیم با تروریزم در سازش باشیم.
واضح است که تفاوت میان بال نظامی و سیاسی وجود ندارد و با نامگذاری حزب‌الله در تمامی اشکالش، دولت یک پیام روشن می‌دهد که فعالیت‌های بی‌ثبات کننده در این منطقه به‌طور کامل غیرقابل قبول و برای امنیت ملی انگلستان زیانبار می‌باشند.
این در تعهد ما به لبنان که با آن روابطی گسترده و قوی داریم تغییری نمی‌دهد. همه این سه گروه بنا‌ به ارزیابی‌ها اخیراً دست‌اندر کار تروریسم بوده‌اند.
سازمان امنیت خارجی حزب‌الله و بال نظامی آن شامل شورای جهاد، پیشاپیش در ۲۰۰۱و ۲۰۰۸بترتیب نامگذاری شده بودند.
دولت انگستان این تصمیم به نامگذاری حزب‌الله در تمامیتش را بر این اساس اتخاذ کرده است که دیگر بیش از این قابل دفاع نیست که بین بال نظامی و سیاسی حزب‌الله تفاوتی قائل شد.
گروه حزب‌الله به جمع کردن تسلیحات در مغایرت مستقیم با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل ادامه داده و امنیت این منطقه را به خطر انداخته است.
شرکت این گروه در جنگ سوریه از سال ۲۰۱۲این منازعه و سرکوبی بیرحمانه و خشونت‌بار رژیم سوریه علیه مردم این کشور را طولانی‌تر کرده است.

سایت دولت انگلستان افزود:
تصمیمات حول نامگذاری یا تمدید این نامگذاری یک گروه خاص بعد از بررسی و ملاحظات گسترده و به یمن یک ارزیابی جامع اطلاعات موجود اتخاذ شده‌اند.
در حال حاضر ۷۴سازمان بین‌المللی تروریستی مطابق قانون ۲۰۰۰همراه با ۱۴سازمان مرتبط با ایرلند شمالی مطابق قانون جداگانه‌یی نامگذاری شده‌اند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar