fredag 1 februari 2019

معنی اعتراف های صالحی




#سال۹۷بابراندازان − سخن روزمجاهد : جمعه ۱۲بهمن۱۳۹۷ (‌۱فوریه۲۰۱۹) معنی اعتراف‌های صالحی : صالحی در روزهای اخیر چند بار در مصاحبه‌های مختلف خود با جزییات شرح داده است که رژیم چگونه به بازرسان آژانس بینالمللی انرژی اتمی کلک زده و پروژه‌های مخفیانهٔ خود را پیش برده است، اما آژانس و همچنین جامعهٔ اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند که رژیم به تعهداتش در مورد برجام پایبند بوده است!
این تناقض چگونه قابل توضیح و تبیین است؟ . // 
رژیم در حضیض ضعف و درماندگی و در حالی که نیروهایش به‌شدت در حال ریزش و فرسایش هستند، به‌شدت نیازمند قوی جلوه دادن خود و معکوس نشان‌دادن واقعیت ضعف و درماندگی‌اش می‌باشد.
ضمن این‌که این حرف‌ها یک واقعیت دیگر را هم نشان می‌دهند و آن این که: هم‌چنان که مجاهدین و مقاومت ایران به کرات با افشاگریهای خود نشان داده‌اند این رژیم از سوداهای اتمی خود برای دستیابی به بمب اتمی دست برنداشته و با تمام قوا و به‌قول صالحی ۲۴ساعته در تلاش و تقلاست که به آن دست پیدا کند.
اما این‌که جامعه اطلاعاتی آمریکا به چه علت اعلام کرده رژیم به‌دنبال بمب اتمی نیست؟! باید گفت جامعهٔ اطلاعاتی آمریکا مرکب از ۱۶سازمان و نهاد امنیتی و اطلاعاتی با صدها هزار عضو است که بسیاری از آنها و به‌خصوص مدیران و رؤسای ارشد آنها که در ارائهٔ ارزیابی‌ها و تحلیل‌ها نقش تعیین‌کننده دارند، از سالها پیش در این سمتها بوده‌اند و اذهان بسیاری از آنها در همان چارچوب سیاست مماشات با رژیم شکل گرفته است. ممکن است که رژیم مقررات برجام را در ظاهر نقض نکرده باشد، کما این‌که هنگامی هم که صالحی صحبت می‌کرد در موارد مختلف جابه‌جا تکرار می‌کرد که ما این کار را در چارچوب برجام و بر اساس آنچه در برجام تعیین شده انجام دادیم؛ اما آن تحلیل‌گران از یک چیز غافلند و آن این است که این، رژیمی است بی‌نهایت دجال و فریبکار که بمب اتمی را ضامن بقای خودش تلقی می‌کند و از این سودا دست برنداشته و دست برنخواهد داشت. و همیشه علاوه بر آنچه که لو رفته و ناگزیر بوده به بازرسان نشان بدهد، پروژه‌های مخفیانه را هم در آستین داشته است همانها که مجاهدین پیوسته آنها را افشا کرده‌اند.
سومین نکته: تا آنجا که به رژیم برمی‌گردد، بهترین توصیف را رئیس‌جمهور آمریکا از جامعهٔ اطلاعاتی آمریکا ارائه کرد و گفت آنها در رابطه با رژیم ایران به‌شدت منفعل، خام و ساده‌لوح هستند و بایستی به مدرسه برگردند. منظورش این بود که درباره رژیم آخوندی حالا حالاها باید درس بخوانند و بیاموزند.
کما این‌که خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران بلافاصله بعد از توافق اتمی در ۲۳تیر ۱۳۹۴ هشدار داد: این توافق ”راه فریبکاری ملایان و دستیابی آنها به بمب اتمی را نمی‌بندد“ و قبل از آن در ۳آذر ۱۳۹۲ هشدار داده بود ”هر گونه سستی و تعلل و کوتاه‌آمدن از سوی جامعه بین‌المللی باعث می‌شود که خامنه‌ای بار دیگر با فریبکاری و تقلب به سمت تولید بمب اتمی پیش برود“.

مقایسه کره شمالی و ایران، علنی شدن یک استراتژی است
مفهوم اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا و وزیر خارجهٔ‌ آمریکا که گفت اجازه نمی‌دهیم ایران کرهٔ شمالی بشود، فراتر از موضع‌گیری درباره برنامهٔ اتمی رژیم، بیانگر یک استراتژی است و پمپئو وزیر خارجهٔ آمریکا نیز روی همین تأکید کرده و در مصاحبه با تلویزیون فاکس‌ نیوز در پاسخ سؤال خبرنگار که نظر او را درباره ارزیابی جامعهٔ اطلاعاتی آمریکا مورد سؤال قرار داد، گفت: «بنا‌ به اطلاعات به‌دست آمده، رژیم ایران یک ریسک واقعی را دارد و آنها این توانایی را دارند که مواد اتمی که دارند را غنی‌سازی کنند و ظرفیتشان را بالا برده‌اند تا برنامه موشکی‌شان را هم بهبود بدهند».
وی با اشاره به آزمایش اخیر موشکی رژیم گفت:
«اینها همه، عواملی هستند که ما را به جایی می‌رساند که آنها روزی بتوانند سیستمی داشته باشند که آمریکا را هم تهدید کنند.
پرزیدنت ترامپ گفته است ما چنین چیزی را تحمل نمی‌کنیم و نمی‌گذاریم ایران یک کره شمالی دیگر بشود.
ما سیاست‌هایی را تعیین کرده‌ایم که از این وضعیت جلوگیری می‌کند».
در واقع این، یک استراتژی است که در آمریکا برای اولین بار دنبال می‌شود و بر اساس آن، هم‌چنان که مجاهدین و مقاومت ایران طی تمام این سالها کوشیده‌اند به جهان تفهیم کنند، رژیم ایران به‌عنوان پدرخوانده تروریسم و تهدید شمارهٔ یک صلح و امنیت جهان است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar