lördag 26 mars 2016

خرم مشاور ظریف: استراتژی ایران در سوریه ابتر ماند

علی خرم نماینده اسبق رژیم در مقر اروپایی سازمان ملل، در گفتگو و با رسانه‌های حکومتی نسبت به امکان تحریمهای جدید به رژیم هشدار داد و گفت: «در بخش‌های دیگر مانند مسائل موشکی خطراتی وجود دارد. همان نسخه‌ای که در برنامه هسته‌یی توسط غرب اجرا و با بردن پرونده هسته‌یی ایران به شورای امنیت، تحریم‌های گوناگون علیه ایران اجرا شد می‌تواند در زمینه موشکی هم اجرا شود. رئیس‌جمهور بعدی آمریکا می‌تواند از این نقاط علیه ایران استفاده کند».

این دیپلومات تروریست بازنشسته رژیم با سوز و گداز از شکست استراتژی رژیم در سوریه ضمن «ابتر» توصیف کردن آن گفت: «رفتار روسیه باعث شد تا به نوعی نقش منطقه‌یی ایران که در حال تقویت شدن بود رو به افول برود. الآن هم عربستان و ترکیه از این رفتار روسیه خوشحال هستند. ایران به‌دنبال حفظ تمامیت ارضی سوریه بود اما با رفتار روسیه و دیگر کشورها، این استراتژی ایران ابتر ماند. ترکیه و عربستان حتی می‌توانند بر سر میز مذاکره رفتن بشار اسد را جا بیندازند. وی می‌شود گفت آنها فعلاً برنده بازی سوریه هستند».

وی ضمن دفاع از خط هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی در آویختن به غرب به سیاستهای باند ولی‌فقیه ارتجاع حمله کرد و با یادآوری نتایج نزدیک شدن به روسیه و چین از جمله گفت: «منتقدان به این فکر هستند که ایران تنها با روسیه و چین رابطه داشته باشد. آنها به اشتباه فکر می‌کنند تنها راه رستگاری ایران در رابطه با این دو کشور است. تمام تلاش روسیه در سوریه برای این بود که رابطه خود با آمریکا را بهبود ببخشد و مشکلاتی که با این کشور در اوکراین داشت را حل کند. روسیه در حال حاضر هم در حال معامله با آمریکاست. روسها و در کنار آنها چینی‌ها از هر فرصتی برای رابطه با آمریکا استفاده می‌کنند. همان‌طور که مشاهده می‌کنید همه کشورها به‌دنبال تقویت رابطه خود هستند بعد در داخل عده‌یی دولت را متهم می‌کنند که چرا به‌دنبال رابطه با اروپایی‌هاست. ما در سوریه دیدیم که روسیه هرجا لازم باشد سر ایران کلاه می‌گذارد». وی شرط بقای رژیم را به باند رقیب آویختن به غرب دانست و افزود: «باید با قدرتهای بزرگ جهان رابطه داشته باشیم. نمی‌شود با قدرتهای جهان رفتار خصمانه داشت و بعد تصور کرد می‌توان قدرت منطقه‌یی هم بود» .


خبرهاى ما را مى توانيد در كانال تلگرام نيز دنبال كنيد
https://telegram.me/mojahedin_org

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar