onsdag 30 mars 2016

نامه آمریکا و متحدان اروپایی آن به شورای امنیت: موشکهای بالستیک رژیم ایران قابلیت حمل کلاهک هسته‌یی دارند

به گزارش خبرگزاری رویتر آمریکا، فرانسه، انگلستان و آلمان در نامه‌یی مشترک به دبیرکل سازمان ملل متحد، آزمایش‌های اخیر موشکهای بالیستیک رژیم ایران را ناقض قطعنامه شورای امنیت دانستند و هشدار دادند این موشکها قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌یی را دارند.

خبرگزاری رویتر در گزارشی اختصاصی خود از نیویورک نوشت: در این نامه گفته شده آزمایش اخیر موشک بالیستیک رژیم ایران، شامل موشکهای با قابلیت حمل کلاهک هسته‌یی بوده، که این 'در تناقض' با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است.

در این نامه از شورای امنیت خواسته شده به‌منظور ارائه 'پاسخ مناسب' به عدم پایبندی رژیم ایران به تعهداتش، تشکیل جلسه دهد.

علاوه بر بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل، 'رومان اویارزون مارکزی' سفیر اسپانیا در این سازمان نیز مخاطب نامه آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان است. به این دلیل خطاب نامه به سفیر اسپانیا است که او از سوی شورای امنیت به‌عنوان تسهیل کننده اجرای قطعنامه ۲۲۳۱، که ژوئیه سال گذشته تصویب شد، تعیین شده است.

روز ۱۹ اسفند ماه سپاه پاسداران اعلام کرد در جریان مانور خود دو موشک بالیستیک شلیک کرده است. اقدامی که با واکنش‌ جهانی روبه‌رو شد و به گفته سخنگوی کاخ سفید آمریکا هر چند نقض توافق اتمی نیست، اما می‌تواند نقض قطعنامه شورای امنیت باشد.

پیش از آن نیز در اواسط مهر ماه وزیر دفاع ایران از آزمایش موفقیت‌آمیز یک موشک جدید دوربرد زمین به زمین به نام 'عماد' خبر داد، که آن هم با واکنش منفی جهانی روبه‌رو شد و تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه موشکی رژیم ایران به‌دنبال داشت. آمریکا در آن زمان 11شخص حقیقی و حقوقی رژیم ایران را تحریم کرد.


خبرهاى ما را مى توانيد در كانال تلگرام نيز دنبال كنيد
https://telegram.me/mojahedin_org

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar