torsdag 31 mars 2016

سخنگوی کاخ سفید: تا اسد نرود، صلح در سوریه برقرار نمی‌شود

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید آمریکا در پاسخ به اظهارات بشار اسد در مورد تشکیل دولت انتقالی گفت: تا زمانی که بشار اسد در رأس قدرت باشد، نا آرامی و جنگ در سوریه به پایان نخواهد رسید.

وی روز چهارشنبه 11فروردین 95 در یک کنفرانس خبری گفت: من مصاحبه بشار اسد را ندیده‌ام و نمی‌دانم او خود را بخشی از دولت وحدت ملی تصور کرده است یا نه. اما در صورت چنین دریافتی واضح است که از نظر ما موفقیت‌آمیز نخواهد بود. رویکرد او در قبال شهروندان سوری و استفاده از ارتش برای سرکوب مردم نه تنها کاملاً غیراخلاقی است، بلکه باعث شده است اکثریت مردم علیه او قیام کنند. بنابراین هیچ سناریویی را نمی‌توان تصور کرد که در آن بشار اسد رئیس‌جمهور باشد و نا آرامی‌های سیاسی و خشونت در سوریه به پایان رسیده باشد.

جاش ارنست تأکید کرد: طی سالهای اخیر ما همواره گفته‌ایم راه‌حل موفقیت‌آمیز برای پایان دادن به هرج و مرج سیاسی در سوریه مستلزم کناره‌گیری بشار اسد از قدرت است.

بشار اسد، در مصاحبه با ریانووستی که روز چهارشنبه منتشر شد، گفته است پیش‌نویس قانون اساسی تازه سوریه می‌تواند طی چند هفته آماده شود و تشکیل دولت جدیدی با حضور چهره‌هایی از مخالفان، مستقلها و طرفدارانش مورد موافقت قرار گیرد.

یک مذاکره کننده ارشد مخالفان گفته است، راه‌حل سیاسی برای جنگ در سوریه تنها از طریق تشکیل یک دولت انتقالی با اختیار کامل میسر است نه تشکیل دولتی دیگر به ریاست بشار اسد.

به گزارش خبرگزاری رویتر، جرج صبرا، یکی از اعضای هیأت عالی مذاکره‌کنندگان اپوزیسیون، گفته است: «آنچه بشار اسد درباره آن حرف می‌زند ربطی به فرایند سیاسی ندارد».


خبرهاى ما را مى توانيد در كانال تلگرام نيز دنبال كنيد
https://telegram.me/mojahedin_org

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar