tisdag 29 mars 2016

هشدار شخصیتهای فلوجه عراق نسبت به فاجعه انسانی در این شهر

تلویزیون الجزیره 10فروردین 95 گزارش داد: شخصیتهای فلوجه در یک کنفرانس مطبوعاتی در اربیل اعلام کردند: وضعیت انسانی در شهر فلوجه به علت محاصره شهر توسط شبه‌نظامیان فرقه‌گرا‌ فاجعه‌بار است.

به گزارش الجزیره، حمید العرسان، یکی از شخصیتهای فلوجه گفت: ”در داخل فلوجه به‌معنای واقعی کلمه با فاجعه مواجهیم و روزانه کودکان و سالمندان به علت کمبود مواد غذایی می‌میرند. غذا به هیچ وجه در شهر پیدا نمی‌شود. به علت نبود دارو بیماریهای مزمن شیوع یافته است“.

هم‌چنین عبدالرزاق رحیم از شخصیتهای عشایر انبار و رئیس تجمع نیروهای عراقی برای نجات و مخالفت با توسعه‌طلبی ایران در این کنفرانس گفت: ”شهرهای انبار آزاد نشدند بلکه از دست تروریسم داعش خلاص شدند ولی به دست تروریسم خطرناکتر یعنی شبه‌نظامیان افتاده‌اند. ما خواستار برداشتن محاصره هستیم. کسانی که فلوجه را محاصره کرده‌اند باید طبق قانون ژنو به‌عنوان جنایتکار جنگی محاکمه شوند”.

دکتر ناصر بن سلیمان عمر عضو هیأت عالی رابطه علمای مسلمین از ریاض گفت: کل عراق از جانب فرقه‌گرایان مورد حمایت رژیم ایران الآن هدف قرار دارد. کودکان و زنان در حال حاضر کشته می‌شوند و داعش دستاویزی برای تصفیه سنیها در فلوجه است که مخالف داعش هستند. دکتر محمد شیخلی مدیر مرکز ملی عدالت در لندن نیز گفت: ما در مقابل دو جنایت قرار داریم. جنایت اول از سوی داعش و دوم از طریق محاصره شبه‌نظامیان فرقه‌گرا… و در قبال این جنایت سکوت بین‌المللی جریان دارد.

تلویزیون الجزیره در خبر دیگری گفت: هیأت علمای ارشد در عربستان مسلمانان به کمک‌رسانی به غیرنظامیان در فلوجه عراق فراخواند.


خبرهاى ما را مى توانيد در كانال تلگرام نيز دنبال كنيد
https://telegram.me/mojahedin_org

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar