måndag 28 mars 2016

نامه جمعی از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج به احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق‌بشر

جمعی از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج در نامه‌یی به احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق‌بشر در امور ایران، گوشه‌یی از رفتار ضدانسانی با زندانیان را تشریح کردند.

در این نامه که روز هفتم فروردین 95 ارسال شده، خطاب به احمد شهید آمده است:
احتراما به اطلاع می‌رسانیم جرم زندانیانی که با زور و حمله به بندهای دیگر پراکنده شدند از جمله آقایان ایرج حاتمی، فرید آزموده و... تنها حمایت و تصدیق گزارشات نقض حقوق‌بشر شورای حقوق‌بشر بود.

با وجود فشار و ارعابی که روزانه توسط حفاظت اطلاعات زندان و مسئولان زندان و زندانیان عادی اجیر شده، می شوند، از همان روز اول دست به اعتصاب‌غذا زده‌اند و الآن هم در شرایط نگران‌کننده‌یی قرار دارند. ولی از آنجایی که هدف از انتقال آنها به گفته خودشان، از بین بردن و مرگ بی‌سر و صدای آنها بود، چاره‌یی نداشتند جز این‌که دست به اعتصاب‌غذا زده و لااقل صدای مرگشان را به گوش مجامع بین‌المللی برسانند.
از روز انتقال آنها جز اخباری که گاها موقع انتقال به بهداری از آنها می‌رسد خبری از آنها نداریم لذا مصرانه خواستار توجه شما به وضعیت این زندانیان، به‌طور خاص و به‌طور کلی توجه بیشتر به موارد نقض حقوق زندانیان هستیم. ضرب و شتم، بازجویی‌های خودسرانه، انفرادی، تبعید خودسرانه به زندانهای دیگر، انتقال به بندهای خطرناک، عدم امکان تلفن و حداقل هوا خوری و... رفتاری است که با زندانیان می‌شود.


خبرهاى ما را مى توانيد در كانال تلگرام نيز دنبال كنيد
https://telegram.me/mojahedin_org

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar