onsdag 30 mars 2016

اعترافهای سخنگوی مستعفی شورای نگهبان ارتجاع به نمایشی بودن مصوبه برجام و بازی انتخابات

ابراهیمیان سخنگوی مستعفی شورای نگهبان ارتجاع به نمایشی بودن مصوبه برحام به دستور خامنه‌ای در شورای نگهبان ارتجاع اذعان کرد و از جمله گفت: 
«برجام آن طور که برخی از دوستان می‌گویند یک فتح‌الفتوح نبوده و نیست. یک راه‌حل عملی بوده که ما به معضلی برخوردیم و نظام جمهوری اسلامی ایران به رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای راه‌حلی زیر نظر ایشان انتخاب کرد که این راه‌حل یک گزینش برای نظام ما بود. ما همان‌طور که 598 یا تصمیمات سخت دیگر را به‌دلیل شرایط‌مان قبول کردیم، باید با همین مسأله برخورد کنیم. آنچه در شورای نگهبان برای بررسی آمد، خود برجام نبود؛ این خیلی مهم است. برجام متضمن مجموعه‌یی از قول و قرارها بود که خیلی از آنها جنبه فنی داشت و اگر قرار بود خود قول و قرارها را کسی بررسی کند، هفته‌ها و شاید ماه‌ها طول می‌کشید. کل برجام اساساً موضوع بررسی و داوری شورای نگهبان نبوده است. همان سند چند ماده‌ای مربوطه که مجلس تصویب کرد را بررسی کردیم».

این عضو حقوقدان شورای نگهبان در گفتگو با مجله حکومتی مثلث در 9فروردین به نمایشی بودن بازی انتخابات نیز اذعان کرد و از جمله گفت: «عده‌یی حدود 150نفر آزمون ندادند که روند بررسی صلاحیت‌شان با اطلاعاتی بوده که خود آقایان فقها اطلاع داشتند؛ آقای مؤمن و بقیه آقایان. عقیده فقهای محترم شورای نگهبان این بوده که آزمون اختیارات آنها را برای احراز اجتهاد در حد تجزی محدود نمی‌کند».
وی با اشاره به گرگ دعواها بر سر تقسیم کرسی‌های مجلس ارتجاع و خبرگان آخوندی در جریان نمایش انتخابات افزود: «می‌دانید که در دعواهای انتخاباتی جو‌گیر می‌شویم. یکی به لیست دیگری لیست انگلیسی می‌گوید و یا اهل کوفه هستی و یا نیستی! به نظرم این‌ها ناشی از جو‌گیریهای سیاسی است».


خبرهاى ما را مى توانيد در كانال تلگرام نيز دنبال كنيد
https://telegram.me/mojahedin_org

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar