torsdag 31 mars 2016

الحیات لندن: بر اساس توافق آمریکا -روسیه، اسد به کشور سومی خواهد رفت

شبکه العربیه 12فروردین 95 به‌نقل از روزنامه الحیات لندن و به‌نقل از منابع دیپلوماتیک در شورای امنیت سازمان ملل‌متحد گزارش داد «وزیر خارجه آمریکا به بعضی کشورهای عربی اطلاع داده که کشورش با روسیه بر سر آینده سیاسی سوریه به تفاهم رسیده‌اند، و در میان موارد مورد توافق خروج بشار اسد به ’کشوری دیگر’ است، که نام آن مشخص نشده است».

این منبع افزوده است: «وزیر خارجه آمریکا زمان مشخصی را برای خروج اسد بیان نکرده، و فقط گفته است که او در مرحله‌یی خاص کشور را ترک خواهد کرد. کری گفت که تفاهم او با روسیه در این مورد ’واضح’ است، و اسد در نهایت ’به کشور سومی’ خواهد رفت. این در حالی است که اسد پیش از این در مصاحبه با یک نشریه روسی، هیأت انتقالی را رد کرده و گفته بود ’انتقال از یک قانون اساسی به قانون اساسی’ دیگر خواهد بود و چیزی به نام هیأت انتقالی وجود ندارد و به جای آن از دولت آشتی ملی سخن گفته بود. این پیشنهاد بلافاصله از سوی مخالفان سوری رد شد و آنها اعلام کردند اسد در دوره انتقالی نمی‌تواند در قدرت باقی بماند».

شایان ذکر است سخنگوی کرملین دیمتری بیسکوف پس از انتشار خبر روزنامه الحیات لندن در یک کنفرانس خبری تلفنی خبر الحیات را تکذیب کرده و افزوده است: «روسیه با دیگر دولتها در این زمینه اختلاف دارد».

اسعد الزعبی، رئیس هیأت مخالفان سوری در کنفرانس ژنو خاطرنشان کرده بود: ’بعد از تشکیل هیأت حاکمه انتقالی، اسد نمی‌تواند حتی یک ساعت هم در قدرت باقی بماند’.


خبرهاى ما را مى توانيد در كانال تلگرام نيز دنبال كنيد
https://telegram.me/mojahedin_org

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar