tisdag 29 mars 2016

تلاش کنگره آمریکا برای جلوگیری از دسترسی سپاه پاسداران به بازارهای مالی آمریکا

اعضای ارشد کنگره آمریکا می‌گویند نباید اجازه داد رژیم ایران تحت پوشش لغو تحریمها حق استفاده از دلار و بازار مالی آمریکا را داشته باشد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس از نگرانی برخی از اعضای کنگره آمریکا در مورد دسترسی رژیم ایران به بازار مالی آمریکا خبر داد.
«اد رویس» رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌یی به باراک اوباما نسبت به دسترسی شرکتهای وابسته به رژیم ایران به بازارهای مالی آمریکا هشدار داد.

«کوین مک کارتی» رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا هم گفت از چنین احتمالی «عمیقا برآشفته» شده است.
«واشینگتن فری بیکن» به‌نقل از اعضای ارشد کنگره نوشت قانونگذاران آمریکایی در حال بررسی گزینه‌های ممکن برای جلوگیری از دسترسی رژیم ایران به بازارهای مالی آمریکا هستند. آنها می‌گویند چنین اقدامی ساختار مالی جهان را در معرض تهدید قرار می‌دهد.
سناتور «مارک کرک» می گوید: «اگر دولت اوباما امکان انجام مبادلات مالی به دلار را به رژیم حامی تروریسم ایران بدهد، قوانین آمریکا را نقض کرده است.
مارک کرک که همزمان به‌دنبال تشدید تحریم‌های جدید علیه برنامه موشکی رژیم ایران است، می‌گوید دادن حق مبادلات دلاری به رژیم ایران باعث تضعیف مبارزه با تروریسم می‌شود
«مارک پومپئو» دیگر نماینده ارشد کنگره می‌گوید دادن چنین امتیازی به رژیم ایران، این امکان را برای سپاه پاسداران فراهم می‌کند که وارد سیستم مالی آمریکا شود.
وی می‌گوید: «شرکتهای آمریکایی و بین‌المللی نمی‌توانند نقش گسترده سپاه پاسداران در اقتصاد ایران و تهدیدی را که بانکهای این رژیم برای سیستم مالی بین‌المللی ایجاد می‌کنند، نادیده بگیرند».
پومپئو افزود: «بر خلاف سیاستهای نامعقول دولت اوباما، من و همکارانم در کنگره برای حفاظت از منافع امنیت ملی آمریکا تلاش می‌کنیم، درست همان‌طور که در پاسخ به آزمایش‌های موشکی اخیر ایران این کار را کردیم».


خبرهاى ما را مى توانيد در كانال تلگرام نيز دنبال كنيد
https://telegram.me/mojahedin_org

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar