måndag 18 mars 2019

دادگاه انگلستان پولهای دلالی که قطعات نظامی برای رژیم ایران قاچاق کرده بود را مصادره کرد


دادگاه انگلستان پولهای الکساندر جرج را به جرم قاچاق قطعات هواپیما به رژیم ایران، مصادره کرد.

سایت نورت سامرز تایمز روز ۲۷اسفند ۹۷نوشت: آلکساندر جرج به‌دلیل نقض قوانین کنترل تسلیحات کشتار جمعی و قاچاق آن به ایران ۵میلیون پوند به‌دست آورده بود که توسط دولت مصادره شد.

این دلال که در تحقیقات اداره مالیات و گمرکات انگلستان دستگیر شد قطعات هواپیما را از آمریکا خریداری و با ارسال، برای شرکتهایی در دوبی و مالزی آنها را به ایران قاچاق می‌کرد.
وی هم‌اکنون محکومیت دو و نیم ساله خود را طی می‌کند.

لازم به یادآوری است رسانه‌های انگلستان در آذرماه ۹۷ خبر دادند الکساندر جرج  به‌دلیل قاچاق قطعات جتهای جنگنده به ایران، و نقض تحریم‌های آمریکا به خواسته اداره گمرکات این کشور بازداشت شد.
الکساندر جرج ۷۷ساله اهل ”بریستول “ انگلستان پس از تحقیقاتی که توسط اداره مالیات و گمرک، به‌خاطر انتقال قطعات نظامی به ایران، که شامل قطعات میگ های روسی و جت جنگنده اف ۴ساخت آمریکا بوده است به دو سال و نیم زندان، محکوم شد.

دو فرد دیگر به‌نامهای «پل آتواتر» ۶۵ساله Paul Attwater و همسر ۶۶ساله‌اش «ایلیس »Iris، که هر دو ملیت انگلیسی داشتند آبان ۹۷  به‌دلیل خرید قطعات هواپیما از آمریکا که استفاده دوگانه داشته و انتقال آنها به کمپانی ”الکساندر جرج“ در مالزی و دبی که نهایتاً به ایران فرستاده شد، به ۶ماه حبس تعلیقی محکوم شده بودند.
آلکساندر جرج
آلکساندر جرج


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar