fredag 29 mars 2019

سیگال مندلکر: در مالزی، سنگاپور و هند بر خطرات معامله با رژیم ایران تأکید می‌کند


خبرگزاری رویترز گزارش داد: یک مقام بلندپایه تحریم‌های آمریکا روز جمعه گفت: آمریکا «فشار شدید» افزوده‌یی را علیه رژیم ایران در این هفته وارد آورد.
سیگال مندلکر معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور اطلاعات تروریسم و مالی به خبرنگاران در سنگاپور گفت: در روزهای آینده در ملاقات با مقامهای دولتی در مالزی، سنگاپور و هند بر خطرات اساسی در معاملات با ایران تأکید خواهد کرد.


معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور اطلاعات تروریسم و مالی در جریان سفر آسیایی خود در نشستی خبری در سنگاپور همچنین از تلاش‌های آمریکا برای "تشدید فشارها" بر رژیم ایران سخن گفت.

مندلکر گفت: "این مهم است که این کشورها، راههایی که رژیم ایران برای دور زدن تحریم‌ها از طریق تجارت نفتی و فریب جامعه جهانی استفاده می‌کند آگاه باشند".


خبرگزاری رویتر،امروز جمعه ۹فروردین۹۸ نوشت: بنا‌ به گزارش منابع صنعتی و داده‌های پالایشگاه ریفینیتیو آیکان، ژاپن بعد از خرید ۱۵و ۳دهم میلیون بشکه نفت بین ژانویه و مارس در آستانه انقضای مدت معافیت موقت از تحریم‌های آمریکا، بر واردات نفت از ایران نقطه توقف گذاشت.

کره جنوبی، چین، هند، ژاپن، تایوان، ترکیه، ایتالیا و یونان هم جزو دیگر کشورهایی بودند که از تحریم‌های آمریکا معاف شده بودند. آنها می‌بایست در ازای این معافیت در یک مهلت شش ماهه (تا اردیبهشت) خرید نفت رژیم ایران را به صفر برساند.


وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه ۶فروردین (۲۶مارس) ۲۵فرد حقیقی و شرکت را به فهرست تحریم‌های ایران افزود.
در سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است که این وزارت‌خانه ۲۵فرد حقیقی و شرکت را که مقر آنها در ایران، ترکیه و امارات متحده عربی است، به لیست تحریم‌های خود علیه رژیم ایران افزوده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، چندین بانک و نهاد مالی، مانند "بانک انصار"، "اطلس اکس‌چنج" و "ایرانین اطلس کمپانی" در فهرست جدید قرار دارند.

افراد تحریم‌شده عبارتند از محمدرضا آل علی، علیرضا اتابکی، رضا دستگیری، آیت‌الله ابراهیمی، ایمان صداقت، علی شمس مولوی‌، سلیمان ساکان - شهروند ترکیه‌ای، اسدالله صیفی، محمد وکیلی - مقیم امارات.

نهادهای تحریم‌شده عبارتند: شرکت کارگزاری بانک انصار، صرافی انصار، شرکت فناوری اطلاعات انصار، تجارت اطلس دوویز- ترکیه‌ای، صرافی اطلس، شرکت گلدن کومودیتیز- امارات، صرافی هیتال، شرکت اطلس ایرانیان، شرکت "لبرا مون"- امارات، شرکت ناریا- امارات، صرافی ساکان، شرکت تجاری ساکان- امارات، شرکت تجاری "بست لیدر"- امارات، زاگرس پردیس کیش.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar