tisdag 26 mars 2019

مایک پمپئو: اجازه نمی‌دهیم رژیم ایران برای ماشین ترور خود سوخت تهیه کند


وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در حساب توئیتری خود از تحریم‌های جدید علیه رژیم آخوندی استقبال کرد.
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در حساب خود نوشت، «امروز وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه شبکه‌ای از شرکت‌های صوری که کارشان انتقال میلیاردها دلار و یورو به سپاه پاسداران به قصد دور زدن تحریم‌های آمریکا بود، دست به کار شد.». «ما به قطع انتقال درآمد رژیم ایران ادامه می‌دهیم و اجازه نمی‌دهیم رژیم ایران برای ماشین ترور خود سوخت تهیه کند».


وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه ششم فروردین‌ماه جاری نام ۲۵شخصیت حقیقی و نهاد را به تحریم‌های رژیم ایران اضافه کرد. نام بانک انصار که وابسته به بنیاد تعاون سپاه پاسداران خامنه‌ای است در میان نهادهای تحریمی جدید به چشم می‌خورد.
دفتر کنترل داراییهای وزارت خزانه‌داری آمریکا، در بیانیه خود نوشت ۹شخصیت حقیقی و ۱۶نهاد که برای انتقال پول برای پاسداران و وزارت دفاع رژیم ایران فعالیت می‌کردند، در فهرست تحریمها قرار گرفته‌اند.

تحریم با هدف مختل کردن شبکه انتقال غیرقانونی پول
«استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری در این بیانیه تأکید کرد که هدف از تحریم جدید، مختل کردن شبکه‌ای است که رژیم ایران از آن برای انتقال غیرقانونی صدها میلیارد دلار پول استفاده می‌کرد.
خاطر نشان می‌شود روز جمعه دوم فروردین نیز نام ۳۱ فرد و نهادها به فهرست تحریم‌های رژیم ایران موسوم به اس دی ان (SDN) اضافه شده بود. در آن تحریم‌ها، ۱۴ شخص حقیقی و ۱۷ شخصیت حقوقی، مرتبط با مجموعه به‌اصطلاح «سازمان پژوهش و نوآوریهای دفاعی» به‌دلیل دست داشتن در برنامه اتمی رژیم ایران، تحریم شدند.
مجموعه فوق‌الذکر در سال ۲۰۱۱ زیر نظر پاسدار محسن فخری زاده، که تا پیش از سال ۲۰۰۴ مسئول برنامه مخفی اتمی این رژیم بود، راه‌اندازی شده و شمار کارکنان آن حدود هزار‌و‌پانصد نفر برآورد می‌شود. این سازمان در سال ۲۰۱۴ در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar